Høng-Crewet
Houserules
Dette er listen over houserules som vil blive tilrettet løbende.
- Man kan altid ramme med ranged våben (lige som i WFB)
- Maks. 50% af et skaven warband må have slings
Regler vi overvejer:
- Man skal altid kunne wounde på en 6'er
- Critical tabellen skal ændres til:
1: Normalt wound, ingen særlige bonusser
2-3: -2 til AS
4-5: 2 wounds, -3 til AS
6: +2 på injury, 2 wounds, -4 til AS
- Man skal kunne se en decideret legemsdel på den figur, man skyder på. Dvs. en fjer i en hat, en våbenspids eller fx en del af basen er ikke nok.
Klement og jeg har talt om, at vi vil prøve nogle kampe med følgende ændrede rustningsregler:
LA koster 15 gc
HA koster 40 gc
Skjold giver parry regel som fra 7 ed WFB. Dvs +1 AS i cc, hvis det kombineres med et handweapon(axe, dagger, club, mace, sword, morningstar, pistol mv., men ikke halberd og spear).
HA + skjold giver -1 M ved charge. Dvs. normalt move og run påvirkes ikke.
Redigeret d. 10. Oct. 2015 kl. 12:19
- Man kan altid ramme med ranged våben (lige som i WFB)
- Maks. 50% af et skaven warband må have slings
Regler vi overvejer:
- Man skal altid kunne wounde på en 6'er
- Critical tabellen skal ændres til:
1: Normalt wound, ingen særlige bonusser
2-3: -2 til AS
4-5: 2 wounds, -3 til AS
6: +2 på injury, 2 wounds, -4 til AS
- Man skal kunne se en decideret legemsdel på den figur, man skyder på. Dvs. en fjer i en hat, en våbenspids eller fx en del af basen er ikke nok.
Klement og jeg har talt om, at vi vil prøve nogle kampe med følgende ændrede rustningsregler:
LA koster 15 gc
HA koster 40 gc
Skjold giver parry regel som fra 7 ed WFB. Dvs +1 AS i cc, hvis det kombineres med et handweapon(axe, dagger, club, mace, sword, morningstar, pistol mv., men ikke halberd og spear).
HA + skjold giver -1 M ved charge. Dvs. normalt move og run påvirkes ikke.
Dobbelt post.
Redigeret d. 07. May. 2015 kl. 18:27
Hvem er "vi"?
Hvorfor skal armor være billigere og ikke længere give -1 movement?
Hvorfor skal armor være billigere og ikke længere give -1 movement?
Citat: Dennis Christensen
Hvem er "vi"?
Klement, Jens og mig.
Citat: Dennis Christensen
Hvorfor skal armor være billigere
Fordi rustning er meget dyrt ift. hvad man får ud af det. Der er rigtig mange ting der reducerer eller fjerne armoursaves og sammenholdt med prisen ctr. det reelle save man får, så er der p.t. meget lille pointe i at købe rustning.
Det er forresten en houserule vi har tyv-stjålet fra nogle udbredte "fan modifikationer" af Mordheim reglerne.
Citat: Dennis Christensen
ikke længere give -1 movement?
Dette skulle igen være for at gøre det mere attraktivt, men som sagt er denne del kun en ide. Det er jo en special regel ved dværge- og elverrustningerne, så måske det piller ved for meget ved at gøre det til en generel regel.
Både og. Vi har ikke spillet med deres regelbog, men noget af ovenstående er vist taget derfra.
Deres regelsæt byder dog på ret mange ændringer ift. de originale, så det vil kræve en lidt større omskoling at gå over til dem, tror jeg.
Hvis vi ender ud i for mange houserules kunne det dog måske være en bedre ide bare at adoptere deres regelsæt.
Deres regelsæt byder dog på ret mange ændringer ift. de originale, så det vil kræve en lidt større omskoling at gå over til dem, tror jeg.
Hvis vi ender ud i for mange houserules kunne det dog måske være en bedre ide bare at adoptere deres regelsæt.
Evt start med at læse det, og se om det ikke kan kan bruges, inden I bruger for meget tid på, at lave jeres ejet.
En interessant idé til en multiplayer house rule i bunden af denne tråd: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?244880-Any-hands-on-experience-with-Coreheim
Opdateret med nogle rustningsregler, som Klement og jeg vil prøve af med nogle nye warbands.
Jeg synes det lyder spændende med jeres houserules, især i forhold til at gøre rustninger og skjolde værd at bruge sit guld på.
Jeg har selv kigget en lille smule på Coreheim, der skulle være en noget mere strømlinet version, men der skal man bare være opmærksom på, at der kun er otte warbands at vælge mellem (så vidt jeg husker). De begrunder det med, at de gerne vil holde spillet balanceret, hvilket Mordheim i sin gamle form jo ikke altid er.
Jeg har selv kigget en lille smule på Coreheim, der skulle være en noget mere strømlinet version, men der skal man bare være opmærksom på, at der kun er otte warbands at vælge mellem (så vidt jeg husker). De begrunder det med, at de gerne vil holde spillet balanceret, hvilket Mordheim i sin gamle form jo ikke altid er.
Jeg tror lidt at vores mål er at bruge de gamle regler med så få houserules som muligt.
Coreheim ligger umiddelbart op til et lidt andet spil end det Mordheim vi har i tankerne p.t. Men vi lader os nok inspirere af det engang imellem :)
[Har tilføjet ide til en ny crittabel]
Redigeret d. 11. May. 2015 kl. 13:12
Coreheim ligger umiddelbart op til et lidt andet spil end det Mordheim vi har i tankerne p.t. Men vi lader os nok inspirere af det engang imellem :)
[Har tilføjet ide til en ny crittabel]