Høng-Crewet
Kampe
Her kan du skrive resultatet af dine kampe, og også meget gerne et lille kampreferat, hvis du føler for det.
Husk oplysninger om:
Husk oplysninger om:
- Spiller 1
- Spiller 2
- Hvem vandt/blev kampen uafgjort
- Fik en eller begge spillere point for figurer(75% figurer og 50% af disse malet)
- Kamp 1
Spiller 1: Jens
Spiller 2: Frederik G (Er det virkeligt nødvendigt at skrive ens eget navn på her?)
Hvem vandt?: Jens
Figurer: Begge to
- Kamp 2
Spiller 2: Mig
Hvem vandt?: Denner
Figurer: Begge to
- Kamp 3
Spiller 2: Mig
Hvem vandt?: Steffen
Figurer: Begge to
- Kamp 4
Spiller 2: Mig
Hvem vandt?: Frederik
Figurer: Mig
I må rette migh hvis der er noget.
Husk Frederik, figurere tæller kun hvis (75% figurer og 50% af disse malet) af dem er malet, så du skal vist lige ændre din post en gang.
Redigeret d. 29. Jul. 2013 kl. 12:55
Tak for opdateringen Frederik. Jeg har styr på de kampe der blev afviklet i weekenden, så det er kun de fremtidige kampe der behøver at blive opdateret her :)
Tjek evt. stillingen og giv mig besked, hvis der er noget jeg har registreret forkert.
Tjek evt. stillingen og giv mig besked, hvis der er noget jeg har registreret forkert.
Hej alle
Mads og jeg havde en kamp i går.
Spiller 1 - Steffen/ogres
Spiller 2 - Mads / Warriors of Chaos
Mads vandt og begge fik point for figurer.
Mine ogres blev mildest talt slagtet af Mads' Deamon Prince. Ud over en Chimera, som jeg fik skudt i først runde fik jeg ikke point for noget andet. Det var Mads' Deamon Prince(tog sig af 4 x leadbelchers, 6 ogres, firebelly, ironblaster, min lord og mine ironguts)hans Knights og hans chariot, der stod for alle hans kills. Hans warriors nåede ikke rigtig i kamp.
Vendepunktet blev da mine Mournfangs fik charget hans knights i siden, men på 13 hits med S 5 kun lavede 2 wounds, så stod de pludselig til charge fra yderligere 3 enheder
Redigeret d. 26. Aug. 2013 kl. 13:11
Mads og jeg havde en kamp i går.
Spiller 1 - Steffen/ogres
Spiller 2 - Mads / Warriors of Chaos
Mads vandt og begge fik point for figurer.
Mine ogres blev mildest talt slagtet af Mads' Deamon Prince. Ud over en Chimera, som jeg fik skudt i først runde fik jeg ikke point for noget andet. Det var Mads' Deamon Prince(tog sig af 4 x leadbelchers, 6 ogres, firebelly, ironblaster, min lord og mine ironguts)hans Knights og hans chariot, der stod for alle hans kills. Hans warriors nåede ikke rigtig i kamp.
Vendepunktet blev da mine Mournfangs fik charget hans knights i siden, men på 13 hits med S 5 kun lavede 2 wounds, så stod de pludselig til charge fra yderligere 3 enheder
Det er nogle fine skove, i har på det billede.
Til lykke med sejren Mads :)
Til lykke med sejren Mads :)
Mange tak Steven :) De skove Steffen har købt er både ret flotte og praktiske, og han har ikke betalt så meget for dem :)
Jens og jeg har netop haft en kamp her til formiddag.
Spiller 1 - Mads/Chaos Warriors
Spiller 2 - Jens/Dwarfs
Mads vandt, og begge fik point for figurer.
Vi spillede "Ruinbyen", jeg havde første tur og stormede fremad med hele min hær. Chimera, Knights, Chariot og noget Hellstrider fast cavalry (der var hyret til lejligheden for en del af de 250 ekstra points) lagde pres på Jens' Warmachines på min højre flanke, et regiment Nurgle krigere, min dæmonprins og min bsb tog centeret over for Jens' Longbeards med Bsb og ironbreakers m. lord. På min venstre flanke var mine slaanesh warriors over for et regiment thunderers og et regiment dwarf warriors med greatweapons. Min første magifase var den eneste der skete noget bemærkelsesværdigt i, da min sorceror miscastede en ubetydelig poison-spell, rullede 4 på miscast chart og halvdelen af Nurgle krigere døde, han mistede selv et wound og bsb mistede et wound pga. stor template m. S10 hits.
I Jens' første tur pløkkede han min Chimera, mine hellstriders og min chariot. Min dæmonprins blev angrebet af longbeards m. bsb, mister 2 wounds men vinder combat, dværge klarer test.
Min tur 2 angreb mine riddere hans organgun, dræber crewet og reformer, min bsb angreb hans longbeards for at hjælpe min dæmonprins og kommer i challenge med Jens' bsb.
Jens' tur 2 angriber gw warriors mine slaanesh krigere, chaos vinder, men dværgene bliver stående. Kampen fortsætter i centeret, chaos vinder, men dværgene holder bravt stand. En ridder bliver pløkket af en bolt thrower.
Min tur 3; riddere angriber kanon, vinder men fanger ikke de sidste dværge, der flygter. Chaos bsb tæver dværgenes bsb, dæmonprins kvaser nogle flere longbeards, der endelig flygter. Chaos bsb forfølger, men fanger dem ikke, dæmonprins reformer mod ironbreakers+dwarf lord. Slaanesh warriors myrder en masse gw dwarfs og løber de sidste ned.
Jens' tur 3 fejler han et rally på sine longbeards. Han sniper min bsb med en bolt thrower, hans ironbreakers m. lord angriber min dæmonprins. Dæmonprins vinder combat, og giver dwarflord 2 wounds.
Min tur 4, Nurgle krigere angriber ironbreakers i flanken, dæmonprins dræber dwarflord, mange dværge dør. Slaanesh warriors gør det af med thunderers.
Dværgehæren er knækket, og vi slutter spillet.
Fik desværre ikke taget billeder af hverken kamp eller hære, så det må vendte til en anden gang.
Redigeret d. 09. Sep. 2013 kl. 16:50
Spiller 1 - Mads/Chaos Warriors
Spiller 2 - Jens/Dwarfs
Mads vandt, og begge fik point for figurer.
Vi spillede "Ruinbyen", jeg havde første tur og stormede fremad med hele min hær. Chimera, Knights, Chariot og noget Hellstrider fast cavalry (der var hyret til lejligheden for en del af de 250 ekstra points) lagde pres på Jens' Warmachines på min højre flanke, et regiment Nurgle krigere, min dæmonprins og min bsb tog centeret over for Jens' Longbeards med Bsb og ironbreakers m. lord. På min venstre flanke var mine slaanesh warriors over for et regiment thunderers og et regiment dwarf warriors med greatweapons. Min første magifase var den eneste der skete noget bemærkelsesværdigt i, da min sorceror miscastede en ubetydelig poison-spell, rullede 4 på miscast chart og halvdelen af Nurgle krigere døde, han mistede selv et wound og bsb mistede et wound pga. stor template m. S10 hits.
I Jens' første tur pløkkede han min Chimera, mine hellstriders og min chariot. Min dæmonprins blev angrebet af longbeards m. bsb, mister 2 wounds men vinder combat, dværge klarer test.
Min tur 2 angreb mine riddere hans organgun, dræber crewet og reformer, min bsb angreb hans longbeards for at hjælpe min dæmonprins og kommer i challenge med Jens' bsb.
Jens' tur 2 angriber gw warriors mine slaanesh krigere, chaos vinder, men dværgene bliver stående. Kampen fortsætter i centeret, chaos vinder, men dværgene holder bravt stand. En ridder bliver pløkket af en bolt thrower.
Min tur 3; riddere angriber kanon, vinder men fanger ikke de sidste dværge, der flygter. Chaos bsb tæver dværgenes bsb, dæmonprins kvaser nogle flere longbeards, der endelig flygter. Chaos bsb forfølger, men fanger dem ikke, dæmonprins reformer mod ironbreakers+dwarf lord. Slaanesh warriors myrder en masse gw dwarfs og løber de sidste ned.
Jens' tur 3 fejler han et rally på sine longbeards. Han sniper min bsb med en bolt thrower, hans ironbreakers m. lord angriber min dæmonprins. Dæmonprins vinder combat, og giver dwarflord 2 wounds.
Min tur 4, Nurgle krigere angriber ironbreakers i flanken, dæmonprins dræber dwarflord, mange dværge dør. Slaanesh warriors gør det af med thunderers.
Dværgehæren er knækket, og vi slutter spillet.
Fik desværre ikke taget billeder af hverken kamp eller hære, så det må vendte til en anden gang.
Dejligt med sådan en battle report. Godt arbejde Mads.
Som du har skrevet det, virker det lidt som en ensidig kamp. Er de nye Chaos lidt bistre?
Som du har skrevet det, virker det lidt som en ensidig kamp. Er de nye Chaos lidt bistre?
Ja, det tror jeg godt, man kan sige de er. Chaos krigere og de andre "gamle" troop choices er sådan set ikke vildere end de plejer (de er nu også vilde nok!), og Chaos lords og heroes er heller ikke forandret bemærkelsesværdigt tror jeg. Men Dæmonprinsen er blevet en hård negl, særligt når den har Mark of Nurgle, så den er svær at ramme. Den er godt beskyttet i nærkamp, unbreakable og god til selv at give en masse skade. Så vidt jeg kan se er dens største svaghed kanoner, og det er kun fordi, jeg har været ekstremt heldig med dens wardsaves i mine kampe indtil videre, at den ikke har fået skudt hovedet af endnu.
Jeg var lidt nervøs efter de tunge tab i tur 1, men det viste sig jo hurtigt at være uden betydning. Dæmonprinsen er en enmandshær!
Redigeret d. 10. Sep. 2013 kl. 11:24
Jeg var lidt nervøs efter de tunge tab i tur 1, men det viste sig jo hurtigt at være uden betydning. Dæmonprinsen er en enmandshær!
De mest brugte builds jeg har set/læst om indtil videre indeholder stort set alle 3-4 flyvende bæster(monstre, Deamon prince og bsb). Alle ret bistre i nærkamp og generelt ret hårdføre.
Du skal være pakket med shooting og meget voldsom magi for at få taget dem ned inden de er i hovedet på dig(vel typisk tur to, og da allersenest tur tre). Og selvom du er det, så tror jeg, at den statiske chance for at fjerne meget mere end en af disse trusler i runden er meget lille.
I cc virker Deamon princen til at være ret broken(alt efter buildet i hvert fald). Tror jeg lavede 10+ unsaved wounds på Mads', men når den i hver cc-fase giver sig selv 2-3 wounds tilbage(som Mads var ret god til at gøre), så kan jeg i hvert fald ikke bygge noget der kan hamle op med det.
De "anbefalede"(ogrestronghold.com) ogrelister mod deamons indeholder ting som abnorme horder af gnoblars, så mange leadbelchers som muligt, 3 ironblasters og "you need to be lucky with all your magic". Ting jeg nok aldrig vil få mig selv til at tage med/satse på rent faktisk vil virke.
Redigeret d. 10. Sep. 2013 kl. 12:20
Du skal være pakket med shooting og meget voldsom magi for at få taget dem ned inden de er i hovedet på dig(vel typisk tur to, og da allersenest tur tre). Og selvom du er det, så tror jeg, at den statiske chance for at fjerne meget mere end en af disse trusler i runden er meget lille.
I cc virker Deamon princen til at være ret broken(alt efter buildet i hvert fald). Tror jeg lavede 10+ unsaved wounds på Mads', men når den i hver cc-fase giver sig selv 2-3 wounds tilbage(som Mads var ret god til at gøre), så kan jeg i hvert fald ikke bygge noget der kan hamle op med det.
De "anbefalede"(ogrestronghold.com) ogrelister mod deamons indeholder ting som abnorme horder af gnoblars, så mange leadbelchers som muligt, 3 ironblasters og "you need to be lucky with all your magic". Ting jeg nok aldrig vil få mig selv til at tage med/satse på rent faktisk vil virke.
Det er jo derfor vi bruger en restiction liste til vores kampe, så der skal måske kigges lidt på den chaos bog.
Ja. Lad os revidere den efter turneringen.
Jeg vil dog lige indvende, at brugen af en dæmonprins, selv med mark of Nurgle, ikke gør dig uovervindelig. En dæmonprins med et hvilket som helst af de andre marks er langt mere sårbar i nærkamp, og hvor jeg godt tør angribe en horde fodtudser i fronten med min Nurgle prins, ville det højst sandsynligt betyde døden for en med et andet mark. -1 to hit pga. mark of Nurgle gør mega stor forskel.
I et par slag jeg har spillet mod min bror Simons High Elves, efter de har fået en ny bog, er jeg blevet godt og grundigt smadret, i en grad så jeg KUN havde min dæmonprins tilbage i tur 6, og i det andet slag, hvor jeg havde en flyvende sorceror lord i stedet, var jeg totalt udryddet i tur 4. Hans hær var fuldstændig uden skydning og kun en lvl. 2 magiker. Men vi spillede også uden restrictions, hvilket i høj grad kunne ses på hans hær. De andre opdaterede hære HAR de nødvendige redskaber for at håndtere selv en daemon Prince of Nurgle.
Derudover har jeg også tabt to kampe mod Jens, en hvor jeg havde en Daemonprince of Slaanesh lvl. 4 wizard, og en hvor jeg havde en flyvende sorceror lord. To kanoner, to organguns og 20 thunderers udrydder en chaoshær.
Det en Nurgle dæmonprins kan tilbyde mig, er at han kan låse en stor enhed fast, og i løbet af spillet få den nedkæmpet, og desuden også dræbe eventuelle characters i den enhed.
En god mulighed for at vinde på trods af Nurgle prinsen er at prøve at låse ham fast i sådanne kampe (Simon brugte en isfønix), og så fokusere på at hente points fra resten af min hær. Lore of metal gør også nas, når man har opgraderet den til 1+ save, for man kan aldrig få et bedre wardsave end 5+ på dæmonen.
Derudover er der en grund til at man som chaos spiller gerne har minimum ét flyvende monster udover sin daemonprince, og det er for at forskåne ham fra warmachines og magi i de første ture. En chimera er nemmere at dræbe og kan yde en hvis beskyttelse for prinsen, og er derfor en nødvendighed mod hære med skydning. Det betyder jo så til gengæld at min chimera, der koster næsten 300 point altid dør i tur 1 eller 2. Men det handler også om at folk prioriterer at skyde på den i stedet for prinsen.
Nogle har også en flyvende bsb, men her er der tale om en character med 2 wounds og T4, så selvom han gerne har 3+ ward med re-roll, kan han altså hurtigt dø (især hvis der kommer mange attacks hans vej).
Derudover er chaos characters og monstre dyre, så hvis man bringer en god håndfuld af dem, kan man ikke stille med særligt mange enheder. Basicly skal man bare tackle characters som om de var enheder, for det er den størrelsesorden af skade de gør. Lad være med at ignorere dem.
Jeg synes ikke chaosbogen er overpowered i forhold til de andre nye bøger. Det synes jeg til gengæld High Elves er ;) Men det handler jo som altid om at være forberedt på, hvad modstanderen kan stille op med.
(Undskyld den lange post, der egentlig ikke har noget med trådens emne "kampe" at gøre, men synes alligevel jeg havde nogle relevante pointer at give.)
Redigeret d. 10. Sep. 2013 kl. 20:19
I et par slag jeg har spillet mod min bror Simons High Elves, efter de har fået en ny bog, er jeg blevet godt og grundigt smadret, i en grad så jeg KUN havde min dæmonprins tilbage i tur 6, og i det andet slag, hvor jeg havde en flyvende sorceror lord i stedet, var jeg totalt udryddet i tur 4. Hans hær var fuldstændig uden skydning og kun en lvl. 2 magiker. Men vi spillede også uden restrictions, hvilket i høj grad kunne ses på hans hær. De andre opdaterede hære HAR de nødvendige redskaber for at håndtere selv en daemon Prince of Nurgle.
Derudover har jeg også tabt to kampe mod Jens, en hvor jeg havde en Daemonprince of Slaanesh lvl. 4 wizard, og en hvor jeg havde en flyvende sorceror lord. To kanoner, to organguns og 20 thunderers udrydder en chaoshær.
Det en Nurgle dæmonprins kan tilbyde mig, er at han kan låse en stor enhed fast, og i løbet af spillet få den nedkæmpet, og desuden også dræbe eventuelle characters i den enhed.
En god mulighed for at vinde på trods af Nurgle prinsen er at prøve at låse ham fast i sådanne kampe (Simon brugte en isfønix), og så fokusere på at hente points fra resten af min hær. Lore of metal gør også nas, når man har opgraderet den til 1+ save, for man kan aldrig få et bedre wardsave end 5+ på dæmonen.
Derudover er der en grund til at man som chaos spiller gerne har minimum ét flyvende monster udover sin daemonprince, og det er for at forskåne ham fra warmachines og magi i de første ture. En chimera er nemmere at dræbe og kan yde en hvis beskyttelse for prinsen, og er derfor en nødvendighed mod hære med skydning. Det betyder jo så til gengæld at min chimera, der koster næsten 300 point altid dør i tur 1 eller 2. Men det handler også om at folk prioriterer at skyde på den i stedet for prinsen.
Nogle har også en flyvende bsb, men her er der tale om en character med 2 wounds og T4, så selvom han gerne har 3+ ward med re-roll, kan han altså hurtigt dø (især hvis der kommer mange attacks hans vej).
Derudover er chaos characters og monstre dyre, så hvis man bringer en god håndfuld af dem, kan man ikke stille med særligt mange enheder. Basicly skal man bare tackle characters som om de var enheder, for det er den størrelsesorden af skade de gør. Lad være med at ignorere dem.
Jeg synes ikke chaosbogen er overpowered i forhold til de andre nye bøger. Det synes jeg til gengæld High Elves er ;) Men det handler jo som altid om at være forberedt på, hvad modstanderen kan stille op med.
(Undskyld den lange post, der egentlig ikke har noget med trådens emne "kampe" at gøre, men synes alligevel jeg havde nogle relevante pointer at give.)
Jeg giver Mads ret. Prinsen er chaos hærens trumfkort. Nurgle er måske lidt broken, men ellers er de fint balanceret for de betaler altså stadig en sjat for deres alm. Krigere og monster. Det er kun prinsen jeg har decideret problemer med. Resten er stadig vilde, men håndterbare.
Og hvis man endelig skal lave en justering er det at mark of Nurgle og soul feeder ikke må combineres. Det er de to ting der gør prinsen så voldsom.
Jeg ville "synes godt om" Jens' kommentarer om Prinsen, hvis det var en funktion vi havde her på siden. Hans forslag til justering er umiddelbart en jeg ville støtte op om, men ja, det kan vi jo diskutere efter turneringen, hvis det er.
Helt enig i ovenstående 3-4 posts. Igen. Lad os tage den dialog efter turneringen.
Denner og jeg har spillet i dag.
Selvom det blev en lidt bedre kamp for mine ogres end kampen mod Mads, så blev det til en sen, men meget klar sejr til Dennis.
Vi spillede "minen" og på grund af en meget defensiv opstilling fra Denner stod hele hans hær på bagerste bordkant og ventede(og skød).
Mest afgørende blev et kanonskud der dræbte alle mine mournfangs, to kanonskud der dræbte min Iron Blaster og en katastrofal nærkamp, hvor Denners Halberdiers(med 7 Tougness, re-roll to hit og re-roll to wound) lavede 13 wounds på mine Ironguts, der kun lavede et wound tilbage.
Selvom det blev en lidt bedre kamp for mine ogres end kampen mod Mads, så blev det til en sen, men meget klar sejr til Dennis.
Vi spillede "minen" og på grund af en meget defensiv opstilling fra Denner stod hele hans hær på bagerste bordkant og ventede(og skød).
Mest afgørende blev et kanonskud der dræbte alle mine mournfangs, to kanonskud der dræbte min Iron Blaster og en katastrofal nærkamp, hvor Denners Halberdiers(med 7 Tougness, re-roll to hit og re-roll to wound) lavede 13 wounds på mine Ironguts, der kun lavede et wound tilbage.
Det er også nogle vel-buffede halberdiers :P
Kanoner må være ekstra nederen, når man spiller Ogres.
Kanoner må være ekstra nederen, når man spiller Ogres.
I hvert fald når man skal gå over 40" for at komme frem til modstanderen :)
Den afstand tror jeg heller ikke mine Chaos Warriors ville overleve! Det plejet at være svært nok at krydse en normal slagmark, når de står over for en skydehær.
Du kan forresten skrive tekst på selve billedet Steffen. Hvis du lige vil tilføje lidt info (f.eks. "Steffen mod Denner. Bemærk mit nye bord")
Awesome - Done :)
Warriors of Cheese!!!
Jens og jeg spillede igår. Mission: Skoven
Den første runde forløb uden noget større. Jens ramte stort set intet med sin shooting, og alle mine ogres løb bare frem.
I anden runde kværnede Jens 2 mournfagns og 4 Ironguts med sin shooting, hvorefter jeg i min tur chargede med stort set alt. Herefter bestod kampen næsten kun af nærkamp. Dog skød Jens mine sidste to mournfangs runden efter at de havde splattet 10 thunderes ud.
Det afgørende slag blev på midten af bordet, hvor min lord og BSB med ironguts chargede dværgelorden og hans 30 ironbreakers. Begge lords gik i challenge med hinanden - Jens gav mig tre wounds og jeg ham to, så begge overledede. Jeg vandt første rundes kamp meget snævert(Jens' ironbreakers klarede fx 4 6+ AS og yderligere 2 6++ wardsaves).
I runden efter hoppede Jens' BSB og hans 25 warriors ind i flanken på mine Ironguts. Vores lords slog hinanden ihjel i challenge(samme I), og i den resterende nærkamp fik mine ironguts hul på bylden og jeg vandt igen snævert(Jens var stadig steadfast med LD9 og re-roll).
I min efterfølgende tur fik jeg 5 leadbelchers og 5 ogres ind i nærkampen, men de ramte stort set intet, så igen blev det meget tæt(uafgjort tror jeg faktisk). Vores BSB'ere var i challenge, men var lige ringe til at ramme den anden. I Jens' næstetur(den 4. nærkampsrunde i denne fight og runde 4 i kampen) blev det dog afgjort.
Jeg ramte endelig statisk lige på med alle mine 4+ to hit og 4+ to wound angreb fra mine 7-8 resterende ogres og Jens endte med at miste sine rank og tabte med 5-6 stykker. Han fejlede herefter sine breaktests og begge enheder blev løbet ned af mine. En meget tæt nærkamp, der dog resultatmæssigt blev vundet stort af mig(havde fx en Irongut tilbage der repræsenterede ca. 450 VP).
Oveni dette formåede fem frenzy leadbelchers og en Gorger at få 27 longbeards til at flygte.
Stillingen er opdateret.
Den første runde forløb uden noget større. Jens ramte stort set intet med sin shooting, og alle mine ogres løb bare frem.
I anden runde kværnede Jens 2 mournfagns og 4 Ironguts med sin shooting, hvorefter jeg i min tur chargede med stort set alt. Herefter bestod kampen næsten kun af nærkamp. Dog skød Jens mine sidste to mournfangs runden efter at de havde splattet 10 thunderes ud.
Det afgørende slag blev på midten af bordet, hvor min lord og BSB med ironguts chargede dværgelorden og hans 30 ironbreakers. Begge lords gik i challenge med hinanden - Jens gav mig tre wounds og jeg ham to, så begge overledede. Jeg vandt første rundes kamp meget snævert(Jens' ironbreakers klarede fx 4 6+ AS og yderligere 2 6++ wardsaves).
I runden efter hoppede Jens' BSB og hans 25 warriors ind i flanken på mine Ironguts. Vores lords slog hinanden ihjel i challenge(samme I), og i den resterende nærkamp fik mine ironguts hul på bylden og jeg vandt igen snævert(Jens var stadig steadfast med LD9 og re-roll).
I min efterfølgende tur fik jeg 5 leadbelchers og 5 ogres ind i nærkampen, men de ramte stort set intet, så igen blev det meget tæt(uafgjort tror jeg faktisk). Vores BSB'ere var i challenge, men var lige ringe til at ramme den anden. I Jens' næstetur(den 4. nærkampsrunde i denne fight og runde 4 i kampen) blev det dog afgjort.
Jeg ramte endelig statisk lige på med alle mine 4+ to hit og 4+ to wound angreb fra mine 7-8 resterende ogres og Jens endte med at miste sine rank og tabte med 5-6 stykker. Han fejlede herefter sine breaktests og begge enheder blev løbet ned af mine. En meget tæt nærkamp, der dog resultatmæssigt blev vundet stort af mig(havde fx en Irongut tilbage der repræsenterede ca. 450 VP).
Oveni dette formåede fem frenzy leadbelchers og en Gorger at få 27 longbeards til at flygte.
Stillingen er opdateret.
Rasmus og jeg spillede to meget brutale kampe i går:
Kamp 1:
Mission: Skoven
Rasmus fik første tur, og rykkede straks sine vanguard chaos hounds ned og stå nogle tommer foran mine center-enheder. Hans Slaanesh Prins (herefter SP) fløj op i midten af slagmarken for at gøre klar til ballade i næste tur. På den ene flanke rykkede en ildelugtende enhed Nurgle Ogres frem mod mine slaanesh krigere med skjolde. I min tur 1 angreb mine enheder hans hunde, der alle holdt og blev udryddet. Min Slaughterbrute angreb hans SP, men blev slået til plukfisk i den efterfølgende nærkamp. Jeg brugte dispel scroll da han forsøgte at kaste Cacaphonic Choir(Spell 6 i Slaanesh Lore), da den kunne ramme hele mit center.
I Rasmus' tur 2 angreb og udryddede hans Ogres mine slaanesh krigere,hvilket fik min chimera til at gå i panik og flygte. Hans SP kastede Cacaphonic Choir med 6 terninger, og dræbte min bsb og min chariot, og fire af mine nurgle krigere med sin skønsang. Mine Nurgle krigere og min sorceror flygtede derefter, og stoppede lige på kanten af bordet. I min tur 2 overvejede jeg seriøst at give op (selvom det ikke er noget jeg plejer at gøre), men da mine nurgle krigere med sorceror, og min chimera begge formåede at klare deres rally, besluttede jeg mig for i det mindste at forsøge at give Rasmus lidt modstand.
I Rasmus tur 3 fejler han et forsøg på at kaste Cacaphonic Choir, men hans SP, gorebeast chariot og chimera angriber alle min Nurgle Prins (herefter NP). NP tager i løbet af de næste ture nogle wounds, men formår at heale dem igen med soulfeeder (klarede 3 soulfeeds i kampen!) I min tur 3 angriber mine knights hans gorebeast chariot, for at hjælkpe min NP. Denne kamp fortsætter uden nævneværdige ændringer til tur 4,hvor Rasmus i min tur 4 får dræbt min sidste chaos knight, uden at hans chariot havde fået andet end en skramme (kun 1 wound henover 5 combat rounds!). Min NP havde dog heldigvis fået den brilliante idé at udfordre SP til duel, så det var på dette tidspunkt reelt kun Prinserne der kæmpede indbyrdes. Min chimera og mine nurgle krigere gjorde alt hvad de kunne for at undgå kontakt med fjenden, hvilket i høj grad frustrerede Rasmus' Ogres.
I Rasmus' tur 5 vandt min NP endelig over hans SP i duel, og som følge deraf flygtede hans gorebeast og hans chimera mod bordkanten, og blev jaget udover kanten af min NP og min chimera i min tur 5. Vi sluttede spillet i Rasmus' tur 6, da han kun havde sine Ogres tilbage, og de ikke var inden for rækkevidde af noget som helst.
Resultat: Mads vinder, og Mads stiller med malede figurer.
Rasmus' SP var den mest destruktive model i spillet, men min NP var "man of the match" da han formåede at nedkæmpe Rasmus' SP i duel og vinde mig en sejr, selvom det i tur 2 havde lignet et sikkert nederlag (kun min NP og mine knights flygtede ikke eller var døde). Kampen gik således meget op og ned for begge parter, og føltes derfor meget lige.
Redigeret d. 16. Oct. 2013 kl. 21:03
Kamp 1:
Mission: Skoven
Rasmus fik første tur, og rykkede straks sine vanguard chaos hounds ned og stå nogle tommer foran mine center-enheder. Hans Slaanesh Prins (herefter SP) fløj op i midten af slagmarken for at gøre klar til ballade i næste tur. På den ene flanke rykkede en ildelugtende enhed Nurgle Ogres frem mod mine slaanesh krigere med skjolde. I min tur 1 angreb mine enheder hans hunde, der alle holdt og blev udryddet. Min Slaughterbrute angreb hans SP, men blev slået til plukfisk i den efterfølgende nærkamp. Jeg brugte dispel scroll da han forsøgte at kaste Cacaphonic Choir(Spell 6 i Slaanesh Lore), da den kunne ramme hele mit center.
I Rasmus' tur 2 angreb og udryddede hans Ogres mine slaanesh krigere,hvilket fik min chimera til at gå i panik og flygte. Hans SP kastede Cacaphonic Choir med 6 terninger, og dræbte min bsb og min chariot, og fire af mine nurgle krigere med sin skønsang. Mine Nurgle krigere og min sorceror flygtede derefter, og stoppede lige på kanten af bordet. I min tur 2 overvejede jeg seriøst at give op (selvom det ikke er noget jeg plejer at gøre), men da mine nurgle krigere med sorceror, og min chimera begge formåede at klare deres rally, besluttede jeg mig for i det mindste at forsøge at give Rasmus lidt modstand.
I Rasmus tur 3 fejler han et forsøg på at kaste Cacaphonic Choir, men hans SP, gorebeast chariot og chimera angriber alle min Nurgle Prins (herefter NP). NP tager i løbet af de næste ture nogle wounds, men formår at heale dem igen med soulfeeder (klarede 3 soulfeeds i kampen!) I min tur 3 angriber mine knights hans gorebeast chariot, for at hjælkpe min NP. Denne kamp fortsætter uden nævneværdige ændringer til tur 4,hvor Rasmus i min tur 4 får dræbt min sidste chaos knight, uden at hans chariot havde fået andet end en skramme (kun 1 wound henover 5 combat rounds!). Min NP havde dog heldigvis fået den brilliante idé at udfordre SP til duel, så det var på dette tidspunkt reelt kun Prinserne der kæmpede indbyrdes. Min chimera og mine nurgle krigere gjorde alt hvad de kunne for at undgå kontakt med fjenden, hvilket i høj grad frustrerede Rasmus' Ogres.
I Rasmus' tur 5 vandt min NP endelig over hans SP i duel, og som følge deraf flygtede hans gorebeast og hans chimera mod bordkanten, og blev jaget udover kanten af min NP og min chimera i min tur 5. Vi sluttede spillet i Rasmus' tur 6, da han kun havde sine Ogres tilbage, og de ikke var inden for rækkevidde af noget som helst.
Resultat: Mads vinder, og Mads stiller med malede figurer.
Rasmus' SP var den mest destruktive model i spillet, men min NP var "man of the match" da han formåede at nedkæmpe Rasmus' SP i duel og vinde mig en sejr, selvom det i tur 2 havde lignet et sikkert nederlag (kun min NP og mine knights flygtede ikke eller var døde). Kampen gik således meget op og ned for begge parter, og føltes derfor meget lige.
Kamp 2:
Mission: Minen
Dette slag var et sandt blodbad, og en af de mest gensidigt brutale kampe jeg har spillet længe. Så mange enheder blev udryddet, eller flygtede og rallyede gentagne gange, at det er svært at gengive, men det er vel at forvente, når man har to nærkampshære over for hinanden i en smal bjergdal. I sidste ende havde Rasmus sin SP og sine Skullcrushers tilbage, mens jeg havde min NP, min bsb, 5 trolde og 4 knights. Kampen var utrolig tæt hele vejen igennem, og de ting der udgjorde udfaldet til sidst var, at jeg fik stoppet mine ridderes flugt i sidste tur, og at Rasmus' SP fejlede et sidste turs angreb på min bsb.
Resultat: Mads vinder, Mads stiller med malede figurer.
Det mest lige spil længe. Gennem hele kampen var det uvist til hvem sejren ville gå, og i sidste ende vandt jeg kun en kneben sejr.
Alt i alt var de to spil den bedste form for Warhammer man kan ønske sig: Vanvittigt tætte, med op og nedture for begge sider. Super sjovt!
Mission: Minen
Dette slag var et sandt blodbad, og en af de mest gensidigt brutale kampe jeg har spillet længe. Så mange enheder blev udryddet, eller flygtede og rallyede gentagne gange, at det er svært at gengive, men det er vel at forvente, når man har to nærkampshære over for hinanden i en smal bjergdal. I sidste ende havde Rasmus sin SP og sine Skullcrushers tilbage, mens jeg havde min NP, min bsb, 5 trolde og 4 knights. Kampen var utrolig tæt hele vejen igennem, og de ting der udgjorde udfaldet til sidst var, at jeg fik stoppet mine ridderes flugt i sidste tur, og at Rasmus' SP fejlede et sidste turs angreb på min bsb.
Resultat: Mads vinder, Mads stiller med malede figurer.
Det mest lige spil længe. Gennem hele kampen var det uvist til hvem sejren ville gå, og i sidste ende vandt jeg kun en kneben sejr.
Alt i alt var de to spil den bedste form for Warhammer man kan ønske sig: Vanvittigt tætte, med op og nedture for begge sider. Super sjovt!
Tak for dine kamprapporter. Altid spændende læsning.
Interessant at i spillede så tæt, når man tænker over, hvordan det er gået jeres andre kampe i turneringen.
Interessant at i spillede så tæt, når man tænker over, hvordan det er gået jeres andre kampe i turneringen.
Steffen(Ogres) vs. Mads(Warriors of cheese)