Høng-Crewet
Hjælp til NWL kamp
Hej alle
Jeg har min 4. kamp i NWL turnering på tirsdag, hvor jeg skal spille mod Empire. Jeg har brug for jeres hjælp til at komme frem til den "rigtige" hær. Jeg har hidtil varieret mine hære meget – dog uden det store held. Da jeg tror at Empire er en af de hære jeg har en ok chance imod i nærkamp, så kunne jeg godt tænke mig at lave en hær fokuseret på dette.
Mit forslag so far:
Tyrant, general, fencers blades, glittering scales, greedy fist, 310 pts.
SM, lvl 4, lore of the maw, Ironcurse Icon, 290 pts.
Butcher, lvl 1, scroll, lore of beats, 134 pts.
Bruiser, BSB, HA, skjold, Rune Maw banner, 198 pts.
12 Ogres, FC, Ironfists, 416 pts.
6 Iron Guts, FC, 288 pts.
10 gnoblars, 25 pts.
10 gnoblars m. trappers, 50 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
5 Mournfang, HA, Ironfists, FC, Dragonhide Banner, 430 pts.
Ironblaster, 170 pts.
Ideen er at SM og butcher skal booste enhederne så de dels bliver mere holdbare( ekstra toughness, regeneration og stubborn spells) og ekstra figthy(mere i styrke). Jeg håber også at få bonecrusher magi, der er S2 og ignore AS, som er god imod knights. Jeg plejer ikke at give min SM lore of the maw(Death og Haeven er det typiske i turneringer), men mange billige spells forestiller jeg mig er en fordel når han skal frem og i kamp. Jeg overvejer at gøre butcher til lvl 2, så der er større chance for at få "boltthrower" magien, eller skal han bare have signtaure(+1 S og +1T).
Tyranten er der selvfølgelig for at tæve ting med 6A, S6 og WS10 og modstanderen får -1 to hit.
BSB'en er der primært pga. af anti magi banneret.
Alle fire ryger i den store enhed ogres, som har 5+/6++ i nærkamp(mine tanks, hehe), der flankeres af de 6 IG.
Alternativt kan IG'erne bruges til at fange nogle riddere. Deres S6 skulle gerne kunne kværne mindre enheder af riddere og måske demigryphs.
De 5 Mournfang er lidt et sats. De kan potentielt slå helt vildt hårdt, men jeg er 100% på at de får al tryl og skydning i hovedet, så jeg tror jeg skal være pænt heldig hvis de når frem. De er også meget dyre, men det lader til at mange andre bruger dem en del til turneringer.
Gnoblars og hunde er der som billigt chaff. Hunde kan evt. jage warmachines eller fast cav, men ellers skal de bare blokere knights.
Kanonen skal skyde steamtank, kanoner eller kaptajn på pegasus.
Jeg ved ikke hvor gode chancer jeg har med denne liste. Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre med en kaptajn på pegagsus, eller hvis han har en stor knightbus med 3-4 characters i. Jeg er også lidt bange for en mega boostet enhed hellebarder med 3-4 characters, hatred, S8 og hvad man ellers ser dem med.
Jeg er selvfølgelig nødt til at være offensiv med alle tre nærkampsenheder for at det skal virke. Med en god placering kan mine mournfangs charge i tur to. Spørgsmålet er bare hvad og om de lever til den tid…
Jeg overvejer at fjerne nogle af de små enheder for måske at kunne få +1 til at få første tur… Men er det det værd?
Kommentarer er meget velkomne :)
Jeg har min 4. kamp i NWL turnering på tirsdag, hvor jeg skal spille mod Empire. Jeg har brug for jeres hjælp til at komme frem til den "rigtige" hær. Jeg har hidtil varieret mine hære meget – dog uden det store held. Da jeg tror at Empire er en af de hære jeg har en ok chance imod i nærkamp, så kunne jeg godt tænke mig at lave en hær fokuseret på dette.
Mit forslag so far:
Tyrant, general, fencers blades, glittering scales, greedy fist, 310 pts.
SM, lvl 4, lore of the maw, Ironcurse Icon, 290 pts.
Butcher, lvl 1, scroll, lore of beats, 134 pts.
Bruiser, BSB, HA, skjold, Rune Maw banner, 198 pts.
12 Ogres, FC, Ironfists, 416 pts.
6 Iron Guts, FC, 288 pts.
10 gnoblars, 25 pts.
10 gnoblars m. trappers, 50 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
5 Mournfang, HA, Ironfists, FC, Dragonhide Banner, 430 pts.
Ironblaster, 170 pts.
Ideen er at SM og butcher skal booste enhederne så de dels bliver mere holdbare( ekstra toughness, regeneration og stubborn spells) og ekstra figthy(mere i styrke). Jeg håber også at få bonecrusher magi, der er S2 og ignore AS, som er god imod knights. Jeg plejer ikke at give min SM lore of the maw(Death og Haeven er det typiske i turneringer), men mange billige spells forestiller jeg mig er en fordel når han skal frem og i kamp. Jeg overvejer at gøre butcher til lvl 2, så der er større chance for at få "boltthrower" magien, eller skal han bare have signtaure(+1 S og +1T).
Tyranten er der selvfølgelig for at tæve ting med 6A, S6 og WS10 og modstanderen får -1 to hit.
BSB'en er der primært pga. af anti magi banneret.
Alle fire ryger i den store enhed ogres, som har 5+/6++ i nærkamp(mine tanks, hehe), der flankeres af de 6 IG.
Alternativt kan IG'erne bruges til at fange nogle riddere. Deres S6 skulle gerne kunne kværne mindre enheder af riddere og måske demigryphs.
De 5 Mournfang er lidt et sats. De kan potentielt slå helt vildt hårdt, men jeg er 100% på at de får al tryl og skydning i hovedet, så jeg tror jeg skal være pænt heldig hvis de når frem. De er også meget dyre, men det lader til at mange andre bruger dem en del til turneringer.
Gnoblars og hunde er der som billigt chaff. Hunde kan evt. jage warmachines eller fast cav, men ellers skal de bare blokere knights.
Kanonen skal skyde steamtank, kanoner eller kaptajn på pegasus.
Jeg ved ikke hvor gode chancer jeg har med denne liste. Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre med en kaptajn på pegagsus, eller hvis han har en stor knightbus med 3-4 characters i. Jeg er også lidt bange for en mega boostet enhed hellebarder med 3-4 characters, hatred, S8 og hvad man ellers ser dem med.
Jeg er selvfølgelig nødt til at være offensiv med alle tre nærkampsenheder for at det skal virke. Med en god placering kan mine mournfangs charge i tur to. Spørgsmålet er bare hvad og om de lever til den tid…
Jeg overvejer at fjerne nogle af de små enheder for måske at kunne få +1 til at få første tur… Men er det det værd?
Kommentarer er meget velkomne :)
Lidt spredte tanker:
En af fordelene ved The Empire er jo desværre, at de kan lave meget forskellige hære :)
Jeg forestiller mig lidt, at din modstander kommer til at have to kanoner og en steam tank (nu har jeg ikke undersøgt restriktionerne, men to steam tanks er jo også en mulighed). Jeg forestiller mig derfor også, at din chariot-kanon dør i runde ét og at din death star derefter bliver straffet.
Er han smart har han godt med pistolliers med, som kan lave en masse double-flees fra din death start og derved holde den ude af kamp længe.
Leger han med chaff (ligesom du gør med dine hunde) vil kan nok vinde på den front, da du ikke rigtig har noget med, som kan tage sig af den slags (shooting, magi og chaff (som er bedre end modstanderens chaff) er de normale våben her, og det har du ikke rigtig noget af). Så han pløkker nok dine Sabeltigere med sit crazy empire shooting hurtigt, så han kan få lov til at kontrollere bordet.
Umiddelbart vil det være rigtig ærgerligt for dig, hvis han får tur ét. Terræn kan selvfølgelig hjælpe på det.
MEN som først nævnt, så kan The Empire rigtig mange ting, så det kan være svært at gætte hæren.
Har han f.eks. ikke særlig meget alm. shooting med, så bliver dine hunde virkelig nederen for ham.
Uanset skal du nok skynde dig frem over bordet. Din kommentar om at være offensiv er meget relevant. Jeg tror, at dine mourn fangs er en god idé. De er en ond flanke.
Jeg har aldrig kunne lide Death Stars, men folk er tossede med dem i Bretonnia- og Ogre-hære. Dette ved han nok også godt, og kan derfor også gå efter nogle af de nederens anti-ogre-death-star spells (Purple Sun f.eks.). Godt du har en Scroll med :)
Har du tænkt dig at køre din death start som tre mand bred? Så bliver den ret dyb. Uanset bliver det en ret stor enhed at flytte rundt på. Kryds fingre for godt terræn (ingen farlige sunpe, impassable og floder).
Ville Scrap Launcher (er det ikke det den hedder) ikke være god mod The Empire? Den er jo en sjov enhed :)
En af fordelene ved The Empire er jo desværre, at de kan lave meget forskellige hære :)
Jeg forestiller mig lidt, at din modstander kommer til at have to kanoner og en steam tank (nu har jeg ikke undersøgt restriktionerne, men to steam tanks er jo også en mulighed). Jeg forestiller mig derfor også, at din chariot-kanon dør i runde ét og at din death star derefter bliver straffet.
Er han smart har han godt med pistolliers med, som kan lave en masse double-flees fra din death start og derved holde den ude af kamp længe.
Leger han med chaff (ligesom du gør med dine hunde) vil kan nok vinde på den front, da du ikke rigtig har noget med, som kan tage sig af den slags (shooting, magi og chaff (som er bedre end modstanderens chaff) er de normale våben her, og det har du ikke rigtig noget af). Så han pløkker nok dine Sabeltigere med sit crazy empire shooting hurtigt, så han kan få lov til at kontrollere bordet.
Umiddelbart vil det være rigtig ærgerligt for dig, hvis han får tur ét. Terræn kan selvfølgelig hjælpe på det.
MEN som først nævnt, så kan The Empire rigtig mange ting, så det kan være svært at gætte hæren.
Har han f.eks. ikke særlig meget alm. shooting med, så bliver dine hunde virkelig nederen for ham.
Uanset skal du nok skynde dig frem over bordet. Din kommentar om at være offensiv er meget relevant. Jeg tror, at dine mourn fangs er en god idé. De er en ond flanke.
Jeg har aldrig kunne lide Death Stars, men folk er tossede med dem i Bretonnia- og Ogre-hære. Dette ved han nok også godt, og kan derfor også gå efter nogle af de nederens anti-ogre-death-star spells (Purple Sun f.eks.). Godt du har en Scroll med :)
Har du tænkt dig at køre din death start som tre mand bred? Så bliver den ret dyb. Uanset bliver det en ret stor enhed at flytte rundt på. Kryds fingre for godt terræn (ingen farlige sunpe, impassable og floder).
Ville Scrap Launcher (er det ikke det den hedder) ikke være god mod The Empire? Den er jo en sjov enhed :)
Sidespor: Umiddelbart kører stort set alle hære deathstars i rigtig mange builds. De eneste jeg endnu ikke har oplevet/fået fortalt om er LM, VC, DE og O&G. Empire, WoC, HE bruger det meget og Brets(som du nævner) fungerer ikke uden.
Nå anyways. Jeg vil lave min store enhed 4 bred og 3 dyb - Det er mit "normale" build, og det jeg har haft bedst erfaring med.
Jeg har ikke en scraplauncher model, så den er desværre udelukket
Jeg har dog mulighed for at tage to kanoner med selv, men så kan jeg ikke have en lvl 4 tryller.
Jeg har overvejet at tage en gorger med, som jo er en ret sjov joker mod en hær med potentielt mange warmachines og mindre enheder archers. Den er dog lidt et gamble, da man jo kan risikere at den aldrig kommer i kamp.
Jo mere jeg tænker over det, jo mindre tror jeg at min chaff kan gøre noget reelt andet end at stå i vejen. Hundene vil helt sikkert blive skudt og gnoblars kommer nok aldrig til at fange hverken fast cav eller warmachines. Men jeg tror stadig at 3-4 enheder er nødvendige for ikke at skulle stille de store enheder op tidligt.
Jeg kunne droppe min lvl 2 med beast og tage en firebelly istedet. Så har jeg i hvert fald nogle magic missiles der sagtens kan spise fast cav...
Jeg kan også droppe en mournfang og på den måde få point til 3 ogres, der kan bruges som "detachment". Hvis jeg dropper banneret kan jeg også få point til tre leadbelchers, som kan true hans mindre enheder, men jeg er bare bange for at hans fast cav vil udmanøvrer dem og gøre kort proces af dem... Ulempen er selvfølgelig at der så kun skal dø en morun før de skal tage deres LD7 tjek. Med fem mourns i en enhed skal der trods alt skydes to før det går galt
Nå anyways. Jeg vil lave min store enhed 4 bred og 3 dyb - Det er mit "normale" build, og det jeg har haft bedst erfaring med.
Jeg har ikke en scraplauncher model, så den er desværre udelukket
Jeg har dog mulighed for at tage to kanoner med selv, men så kan jeg ikke have en lvl 4 tryller.
Jeg har overvejet at tage en gorger med, som jo er en ret sjov joker mod en hær med potentielt mange warmachines og mindre enheder archers. Den er dog lidt et gamble, da man jo kan risikere at den aldrig kommer i kamp.
Jo mere jeg tænker over det, jo mindre tror jeg at min chaff kan gøre noget reelt andet end at stå i vejen. Hundene vil helt sikkert blive skudt og gnoblars kommer nok aldrig til at fange hverken fast cav eller warmachines. Men jeg tror stadig at 3-4 enheder er nødvendige for ikke at skulle stille de store enheder op tidligt.
Jeg kunne droppe min lvl 2 med beast og tage en firebelly istedet. Så har jeg i hvert fald nogle magic missiles der sagtens kan spise fast cav...
Jeg kan også droppe en mournfang og på den måde få point til 3 ogres, der kan bruges som "detachment". Hvis jeg dropper banneret kan jeg også få point til tre leadbelchers, som kan true hans mindre enheder, men jeg er bare bange for at hans fast cav vil udmanøvrer dem og gøre kort proces af dem... Ulempen er selvfølgelig at der så kun skal dø en morun før de skal tage deres LD7 tjek. Med fem mourns i en enhed skal der trods alt skydes to før det går galt
Death Star : Ja tak. Så skal mine kanonkugler/magi kun lande et sted.
Problemet ved ikke at tage "deathstars" med som ogres er bl.a.;
1 - Din enheder dør på CR, hvis ikke de har noget, der kan tage imod tæv i enheden. Desværre dør alm. ogres og Ironguts meget nemt, og du har sjældent mere end to static CR(banner og en rank).
2 - Ogres har dårlig LD, så de har virkelig brug for det LD9 med re-roll som de typisk har som følge af BSB og en general i samme enhed. Med en tryller med Lore of the Maw inden for rækkevide er der sågar en chance for at de er stubborn(!)
Den eneste character jeg har haft succes med at smide i en enhed for sig selv er en lvl 1 firebelly eller en butcher med ruby ring. De får som oftest lov til at fare lidt rundt sammen med deres enhed(har normalt sat dem sammen med en enhed leadbelchers). Dette overvejer jeg dog meget kraftigt at gøre igen. Det bringer også antallet af characters i samme enhed ned til 3(i denne kamp i hvert fald).
Det eneste reelle alternativ som jeg kan se til en deathstar er at droppe karakterene og "nøjes" med en bsb og en lvl 4 tryller.
Så skal jeg så bare vinde kampen via andre ting. Jeg ved bare ikke hvad dette andet skulle være.
Ogres har ok shooting, men jeg har endu ikke præsteret at vinde(eller bare være i nærheden af at vinde) en kamp på dette.
De er bedre i nærkamp, men forholdsvis få modeller kombineret med lav I, WS og AS betyder at jeg sjældent tæver noget med samme antal point uden karakterer, der enten kan tage imod tæv eller dele virkelig meget ud selv.
Mournfangs er den eneste virkelige nærkamps trussel som hæren har IMO. Derfor bliver de som regel også chaff'et eller skudt til smader til de flygter(LD 7 er en bitch på din dyreste enhed...).
Tror min pointe er at du da gerne må komme et forslag til noget andet end en Deathstar, for jeg ved så udemærket godt ulemperne ved den
Redigeret d. 04. Aug. 2014 kl. 17:42
1 - Din enheder dør på CR, hvis ikke de har noget, der kan tage imod tæv i enheden. Desværre dør alm. ogres og Ironguts meget nemt, og du har sjældent mere end to static CR(banner og en rank).
2 - Ogres har dårlig LD, så de har virkelig brug for det LD9 med re-roll som de typisk har som følge af BSB og en general i samme enhed. Med en tryller med Lore of the Maw inden for rækkevide er der sågar en chance for at de er stubborn(!)
Den eneste character jeg har haft succes med at smide i en enhed for sig selv er en lvl 1 firebelly eller en butcher med ruby ring. De får som oftest lov til at fare lidt rundt sammen med deres enhed(har normalt sat dem sammen med en enhed leadbelchers). Dette overvejer jeg dog meget kraftigt at gøre igen. Det bringer også antallet af characters i samme enhed ned til 3(i denne kamp i hvert fald).
Det eneste reelle alternativ som jeg kan se til en deathstar er at droppe karakterene og "nøjes" med en bsb og en lvl 4 tryller.
Så skal jeg så bare vinde kampen via andre ting. Jeg ved bare ikke hvad dette andet skulle være.
Ogres har ok shooting, men jeg har endu ikke præsteret at vinde(eller bare være i nærheden af at vinde) en kamp på dette.
De er bedre i nærkamp, men forholdsvis få modeller kombineret med lav I, WS og AS betyder at jeg sjældent tæver noget med samme antal point uden karakterer, der enten kan tage imod tæv eller dele virkelig meget ud selv.
Mournfangs er den eneste virkelige nærkamps trussel som hæren har IMO. Derfor bliver de som regel også chaff'et eller skudt til smader til de flygter(LD 7 er en bitch på din dyreste enhed...).
Tror min pointe er at du da gerne må komme et forslag til noget andet end en Deathstar, for jeg ved så udemærket godt ulemperne ved den
Jeg kan nok ikke bidrage med de ville indsigter her, har trods alt ikke spillet Empire i halvandet år, og jeg har nok aldrig lavet en bisset Empire hær. Har heller ikke de store erfaringer mod Ogres, men her kan jeg da bidrage med lidt.
Mournfangs er hårde i nærkamp, det kan mine Warriors skrive under på. En enhed på 5 lyder ret ond, og den kan vel godt give dine modstandere hovedpine i forhold til om de skal bruge krudtet på at nakke dem eller din death star.
Hvis det er normalt at Empire stiller med en del fastcav., så er det måske en god idé med en firebelly og nogle leadbelchers til at tage sig af dem? Jeg har da oplevet 4 leadbelchers fylde en chimera med bly, så en håndfuld pistoliers kan de vel også overskue :)
Hvis du har det rigtige chaff og support til din death star, så tror jeg sagtens det kan lykkes også mod Empire, der er vel en grund til, at det er en så populær taktik.
Sidst men ikke mindst er det heller ikke ofte jeg ser en Empire-hær med steamtank og to kanoner, når jeg kigger armylists på nettet. Artilleri er blevet ret dyrt i denne udgave af Empire bogen. Af BS skydning skal du nok ikke forvente andet end nogle archers, og så vidt jeg husker kan dine sabeltigre være irriterende holdbare, så archers ville jeg ikke bekymre mig om. Så er der selvfølgelig pistoliers, men dem må du så snuppe med fireballs eller leadbelchers.
Mournfangs er hårde i nærkamp, det kan mine Warriors skrive under på. En enhed på 5 lyder ret ond, og den kan vel godt give dine modstandere hovedpine i forhold til om de skal bruge krudtet på at nakke dem eller din death star.
Hvis det er normalt at Empire stiller med en del fastcav., så er det måske en god idé med en firebelly og nogle leadbelchers til at tage sig af dem? Jeg har da oplevet 4 leadbelchers fylde en chimera med bly, så en håndfuld pistoliers kan de vel også overskue :)
Hvis du har det rigtige chaff og support til din death star, så tror jeg sagtens det kan lykkes også mod Empire, der er vel en grund til, at det er en så populær taktik.
Sidst men ikke mindst er det heller ikke ofte jeg ser en Empire-hær med steamtank og to kanoner, når jeg kigger armylists på nettet. Artilleri er blevet ret dyrt i denne udgave af Empire bogen. Af BS skydning skal du nok ikke forvente andet end nogle archers, og så vidt jeg husker kan dine sabeltigre være irriterende holdbare, så archers ville jeg ikke bekymre mig om. Så er der selvfølgelig pistoliers, men dem må du så snuppe med fireballs eller leadbelchers.
Ok. Ny version med lidt mindre deathstar og lidt mere shooting.
Tyrant, general, fencers blades, glittering scales, dragonbane gem, giant breaker, 300 pts.
SM, lvl 4, lore of the maw, Ironcurse Icon, 290 pts.
Firebelly, lvl 1, scroll, poition of speed, 2 x hw, lore of beats, 152 pts.
Bruiser, BSB, HA, skjold, Rune Maw banner, 198 pts.
9 Ogres, FC, Ironfists, gnoblar 323 pts.
6 Iron Guts, musik 268 pts.
27 Gnoblars, Musik, 77.5 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
5 Mournfang, HA, Ironfists, FC, Gleaming Pennant, 385 pts.
4 Leadbelchers, music, 182 pts.
Ironblaster, 170 pts.
Taktikken er overordnet set stadig det samme. Frem over banen med alt sammen og komme så hurtigt i kamp, som det kan lade sig gøre.
Jeg har byttet min butcher ud med en firebelly. Han skal stå sammen med de fire Lead belchers eller de seks Ironguts, og så kan/skal han skyde nogle fireballs efter de mindre enheder i begyndelsen af spillet. Breath attack kan han bruge i nærkamp sammen med sin potion, hvis det bliver muligt. Leadbelchers skal ditto skyde efter de mindre enheder fast cav eller knights som min modstander måske har med.
De mange gnoblars i en enhed er tiltænkt rollen som warmachinehunters. De er mange nok til at de rent faktisk kan tæve kanoner og fast cav, og der skal skydes på dem flere gange før de flygter(håber jeg). Jeg håber, at de kan skabe lidt ravage og/eller trække noget skydning.
Tyrant, general, fencers blades, glittering scales, dragonbane gem, giant breaker, 300 pts.
SM, lvl 4, lore of the maw, Ironcurse Icon, 290 pts.
Firebelly, lvl 1, scroll, poition of speed, 2 x hw, lore of beats, 152 pts.
Bruiser, BSB, HA, skjold, Rune Maw banner, 198 pts.
9 Ogres, FC, Ironfists, gnoblar 323 pts.
6 Iron Guts, musik 268 pts.
27 Gnoblars, Musik, 77.5 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
1 sabretusk, 21 pts.
5 Mournfang, HA, Ironfists, FC, Gleaming Pennant, 385 pts.
4 Leadbelchers, music, 182 pts.
Ironblaster, 170 pts.
Taktikken er overordnet set stadig det samme. Frem over banen med alt sammen og komme så hurtigt i kamp, som det kan lade sig gøre.
Jeg har byttet min butcher ud med en firebelly. Han skal stå sammen med de fire Lead belchers eller de seks Ironguts, og så kan/skal han skyde nogle fireballs efter de mindre enheder i begyndelsen af spillet. Breath attack kan han bruge i nærkamp sammen med sin potion, hvis det bliver muligt. Leadbelchers skal ditto skyde efter de mindre enheder fast cav eller knights som min modstander måske har med.
De mange gnoblars i en enhed er tiltænkt rollen som warmachinehunters. De er mange nok til at de rent faktisk kan tæve kanoner og fast cav, og der skal skydes på dem flere gange før de flygter(håber jeg). Jeg håber, at de kan skabe lidt ravage og/eller trække noget skydning.
Tag ham gutten du havde med i den kamp mod mig (den gang vi spillede hjemme hos dig), som kunne lave "ambush" bag mine linjer.
Jeg har altid (næsten) kun 4 lvl magi med, så drop evt din lvl 1, men kun hvis du kan få den scroll over på din lvl 4.
Jeg har altid (næsten) kun 4 lvl magi med, så drop evt din lvl 1, men kun hvis du kan få den scroll over på din lvl 4.
Hvis han har en lvl 4 life mage med, så skal den enhed smadres hurtigt (gerne med shooting). Den er vigtigere end alle hans cannons/tanks
Hmm... Prøver at finde de 90 point til en Gorger(ham der har ambush).
Hvis jeg skal have scroll på min lvl 4, så skal jeg smide min +1S item væk fra min Tyrant, da de ellers vil komme til at koste for meget til sammen.
Er det det værd? Uden en firebelly er jeg jo tilbage i samme situation som før, hvor jeg mangler noget der kan lege med hans chaff/fast cav? De fire leadbelchers kan selvfølgelig med lidt held gøre sig gældende, men med dårligere range og movement, så er det nok lidt et sats?
Hvis jeg skal have scroll på min lvl 4, så skal jeg smide min +1S item væk fra min Tyrant, da de ellers vil komme til at koste for meget til sammen.
Er det det værd? Uden en firebelly er jeg jo tilbage i samme situation som før, hvor jeg mangler noget der kan lege med hans chaff/fast cav? De fire leadbelchers kan selvfølgelig med lidt held gøre sig gældende, men med dårligere range og movement, så er det nok lidt et sats?
Hvad har de Tyrant i S uden det item? Husk Empire er næsten kun T3.
Hvorfor er du så bange for Empire Chaffs? Skyd 1-2 stks og de skal tage et LD test. Hvis de charger dig, så vinder du nok close combat.
Hvorfor er du så bange for Empire Chaffs? Skyd 1-2 stks og de skal tage et LD test. Hvis de charger dig, så vinder du nok close combat.
Nå, det blev verdens korteste kamp, som jeg tabte mega stort.
Jeg spillede mod 18(!) IC knights med en grandmaster med runefang, bsb og priest med anti hero sværd. 5 Demigryphs, to kanoner og en Stank. Hans lvl 4 stod gemt i nogle spearmen med to x fem bueskytter. Han havde 5 outriders med og en hurricanum der stod og boostede hans to ridder enheder.
Han fik første tur og slog afsindigt godt. Alle tre kanoner ramte og fjernede mine leadbelchers og min kanon. Hans outriders skød mine gnoblars, der flygtede og hans tryller fik skudt to at mine mournfangs.
I hans tur to ramte alle hans tre kanoner igen, men dræbte dog kun et par ogres. Jeg chargede hans demigryphs med mine sidste tre mournfangs og hans store bus hoppede jeg ind i med min lord og hans Ironguts.
Mine mournfangs lavede et wound på deres charge og han slog dem alle tre ihjel med hans demigryphs.
Min lord og hans enhed fik mega stryg, da han fjernede mit regeneration, og da han havde re-roll to hit og to wound. Hans præst havde 7 S7 angreb som fjernede min BSB.
Alt i alt en vildt dårlig kamp. Det værste er næsten at jeg ikke aner hvad jeg kunne have stillet op med og gjort det bedre. Hmm... :)
Jeg spillede mod 18(!) IC knights med en grandmaster med runefang, bsb og priest med anti hero sværd. 5 Demigryphs, to kanoner og en Stank. Hans lvl 4 stod gemt i nogle spearmen med to x fem bueskytter. Han havde 5 outriders med og en hurricanum der stod og boostede hans to ridder enheder.
Han fik første tur og slog afsindigt godt. Alle tre kanoner ramte og fjernede mine leadbelchers og min kanon. Hans outriders skød mine gnoblars, der flygtede og hans tryller fik skudt to at mine mournfangs.
I hans tur to ramte alle hans tre kanoner igen, men dræbte dog kun et par ogres. Jeg chargede hans demigryphs med mine sidste tre mournfangs og hans store bus hoppede jeg ind i med min lord og hans Ironguts.
Mine mournfangs lavede et wound på deres charge og han slog dem alle tre ihjel med hans demigryphs.
Min lord og hans enhed fik mega stryg, da han fjernede mit regeneration, og da han havde re-roll to hit og to wound. Hans præst havde 7 S7 angreb som fjernede min BSB.
Alt i alt en vildt dårlig kamp. Det værste er næsten at jeg ikke aner hvad jeg kunne have stillet op med og gjort det bedre. Hmm... :)
Hvordan fik hans præst 7 S7 angreb?
Sword of anti heroes
Anti-Death-Star-sværdet
To kanoner og en Steam Tank... Så var jeg ikke helt skævt på den :)
Var der ikke noget terræn? Lyder til at kanonerne havde nogle meget optimale positioner/skydebaner.
To kanoner og en Steam Tank... Så var jeg ikke helt skævt på den :)
Var der ikke noget terræn? Lyder til at kanonerne havde nogle meget optimale positioner/skydebaner.