Høng-Crewet
"Officiel" Høng-Crew army restrictions til WFB
Hey
Jeg synes det kunne være alletiders, hvis vi fik lavet en army restriction, som vi bruger som udgangspunkt, hvis ikke andet er aftalt, når vi spiller WFB.
Listen kunne evt. få sit eget menupunkt/something, så den er nem at finde på hjemmesiden.
Om listen kun skal indeholde restrictions for diverse valg af enheder og karakterer, eller også fx items, terræn og missioner, synes jeg vi skal aftale her, hvis ellers der er opbakning til en generel "Høn-crew army restriction liste".
Hvorfor(IMO):
1. Vi har svævet lidt mellem nogle forskellige "army restrictions" fra tid til anden, og det ku være rart med en "det er den her VI som udgangspunkt bruger"
2. Det er mit indtryk, at vi generelt har haft sjovere og mere lige kampe ved brug af diverse restrictions
3. Det gør det mere udfordrende at lave og spille sine hære
4. Det bliver sværere at lave deciderede antietellerandet hære. Altså igen mere balancerede og formentlig sjovere kampe
5. Folk bliver ikke "sure" over at møde en ubalanceret/over powered/kedelig/what ever hær for enten spiller de efter army restrictions(hvor det forhåbentlig ikke kan lade sig gøre), eller os har de aftalt ikke at spille efter army restrictions, og så er de "forberedt" på at kunne møde hvad som helst
Jeg har ikke noget umiddelbart endeligt forslag til disse army restrictions, men vil gerne komme med et forslag, hvis der er opbakning til det. Umiddelbart tænker jeg lidt i nogle kombinationer af de vi tidligere har brugt.
Hvad siger I til dette?
Og, I hvilket format fortrækker du sådan en army restriction? Vi har spillet med hærspecifikke restrictions og vi har spillet med generelle restrictions. Hvad er at foretrække?
Jeg synes det kunne være alletiders, hvis vi fik lavet en army restriction, som vi bruger som udgangspunkt, hvis ikke andet er aftalt, når vi spiller WFB.
Listen kunne evt. få sit eget menupunkt/something, så den er nem at finde på hjemmesiden.
Om listen kun skal indeholde restrictions for diverse valg af enheder og karakterer, eller også fx items, terræn og missioner, synes jeg vi skal aftale her, hvis ellers der er opbakning til en generel "Høn-crew army restriction liste".
Hvorfor(IMO):
1. Vi har svævet lidt mellem nogle forskellige "army restrictions" fra tid til anden, og det ku være rart med en "det er den her VI som udgangspunkt bruger"
2. Det er mit indtryk, at vi generelt har haft sjovere og mere lige kampe ved brug af diverse restrictions
3. Det gør det mere udfordrende at lave og spille sine hære
4. Det bliver sværere at lave deciderede antietellerandet hære. Altså igen mere balancerede og formentlig sjovere kampe
5. Folk bliver ikke "sure" over at møde en ubalanceret/over powered/kedelig/what ever hær for enten spiller de efter army restrictions(hvor det forhåbentlig ikke kan lade sig gøre), eller os har de aftalt ikke at spille efter army restrictions, og så er de "forberedt" på at kunne møde hvad som helst
Jeg har ikke noget umiddelbart endeligt forslag til disse army restrictions, men vil gerne komme med et forslag, hvis der er opbakning til det. Umiddelbart tænker jeg lidt i nogle kombinationer af de vi tidligere har brugt.
Hvad siger I til dette?
Og, I hvilket format fortrækker du sådan en army restriction? Vi har spillet med hærspecifikke restrictions og vi har spillet med generelle restrictions. Hvad er at foretrække?
En simple version af den vi plejer:
Points: 3000, man kan spille med alle eksisterende Army Books
Kun en af følgende: Dark Elf Hydra, Skaven Hellpit Abomination, Treeman, Skaven Doomwheel, Hellcannon, Steam Tank, Stegadons.
Warmachines: Man kan have 2 af den samme slags med.
Skydning: For hver model med et skydevåben der kan skyde 18 inches eller over skal der være 2 ikke skydende modeller i hæren. Warmachines tæller ikke til dette max.
Magic: Man kan max bruge 12 power dice per magic phase ligemeget hvor mange man kan generere.
Model Cap: Koster en model 4 point eller mindre må unit size max være 50 modeller, koster de 5-7 point per model må der max være 40 modeller, koster de 8-11 point må der max være 30 modeller og koster de 12-18 må der max være 20 modeller i en unit og koster de 19+ point per model må der max være 15 modeller i uniten. I alle tilfælde er det modellens basic points før upgrades man bruger til at beregne max.
Scoring Units: Alle Core units med Standard Bearer, Champion og Musician.
Points: 3000, man kan spille med alle eksisterende Army Books
Kun en af følgende: Dark Elf Hydra, Skaven Hellpit Abomination, Treeman, Skaven Doomwheel, Hellcannon, Steam Tank, Stegadons.
Warmachines: Man kan have 2 af den samme slags med.
Skydning: For hver model med et skydevåben der kan skyde 18 inches eller over skal der være 2 ikke skydende modeller i hæren. Warmachines tæller ikke til dette max.
Magic: Man kan max bruge 12 power dice per magic phase ligemeget hvor mange man kan generere.
Model Cap: Koster en model 4 point eller mindre må unit size max være 50 modeller, koster de 5-7 point per model må der max være 40 modeller, koster de 8-11 point må der max være 30 modeller og koster de 12-18 må der max være 20 modeller i en unit og koster de 19+ point per model må der max være 15 modeller i uniten. I alle tilfælde er det modellens basic points før upgrades man bruger til at beregne max.
Scoring Units: Alle Core units med Standard Bearer, Champion og Musician.
Ok. Jeg er enig langt hen ad vejen. Sidder lige og arbejder på et forslag selv.
Hvad mener du med scoring units?
Så vidt jeg lige kan læse mig frem til, så findes dette ikke i WFB, og jeg mindes heller ikke at have haft brugt det.
Hvad mener du med scoring units?
Så vidt jeg lige kan læse mig frem til, så findes dette ikke i WFB, og jeg mindes heller ikke at have haft brugt det.
Jeg copy/pastede fra powerfist.dk
hvad med warmachines, som man ellers kan have flere af end normalt (som f.eks. de nye spear chukkas)? kunne man så ikke sige, at man kan have 4 af samme slags, hvis den warmachine har den slags regel?
f.eks.: normalt kan man kun have 3 af den samme enhed, mens spear chukkas kan have maks 6, mens en grand arme kan have maks 12 spear chukkas.
jeg beklager, hvis dette ikke giver mening.
f.eks.: normalt kan man kun have 3 af den samme enhed, mens spear chukkas kan have maks 6, mens en grand arme kan have maks 12 spear chukkas.
jeg beklager, hvis dette ikke giver mening.
Det giver god mening Frederik og den type hærspecifikke antalsrestriktioner er i hvert fald noget, som jeg har med i "min" liste, som jeg arbejder lidt på.
Og det har vi også altid spillet med.
disse warmachines kan du ikke have flere af da de nye regler er procent basserede og ikke number restriction baserede dette betyder at alle har den samme adgang til warmachines så alle warmachines vil automatisk blive ramt ens.
så vidt jeg husker har vi da ihvertfald ladet bolthrowers blive ramt på samme måde som alle andre warmachines selvom de i deres army book kan tages som 2 ekstra per choice.
Redigeret d. 22. Dec. 2011 kl. 21:40
så vidt jeg husker har vi da ihvertfald ladet bolthrowers blive ramt på samme måde som alle andre warmachines selvom de i deres army book kan tages som 2 ekstra per choice.
Både DE og O&G kan netop have flere ens warmachines med end andre hære. De kan ikke bruge flere point, da de stadig er begrænset af fx maks. 50% af point på special, men modsat andre hære kan de bare have flere ens enheder(duplicates i reglerne) med end andre.
Det synes jeg også at en army restriction skal tage højde for.
Det synes jeg også at en army restriction skal tage højde for.
Hvad med Items og magi?
Nogle restriktionlister har forskellige restriktioner om dette.
Jeg ved der findes nogle ret crazy kombinationer af items, men jeg kender dem ikke lige og ved ikke om det er nødvendigt for os at lave restriktioner for dette?
Der kunne fx os være et maks for hvor mange magiske bannere man har med, da nogle hære kan have mange flere med end andre(Brets kan fx have en del med).
Jeg har os set nogle lave restriktioner på antallet af magic lvl´s og antallet der kaster samme skole. Noget vi bør se på?
Restriktionen med maks. 12 power dices i alt lige meget hvad synes jeg forresten er meget god, da der er nogle få hære der kan opnå en ret stor fordel her(DE, VC og Lizards right?).
Redigeret d. 23. Dec. 2011 kl. 12:05
Nogle restriktionlister har forskellige restriktioner om dette.
Jeg ved der findes nogle ret crazy kombinationer af items, men jeg kender dem ikke lige og ved ikke om det er nødvendigt for os at lave restriktioner for dette?
Der kunne fx os være et maks for hvor mange magiske bannere man har med, da nogle hære kan have mange flere med end andre(Brets kan fx have en del med).
Jeg har os set nogle lave restriktioner på antallet af magic lvl´s og antallet der kaster samme skole. Noget vi bør se på?
Restriktionen med maks. 12 power dices i alt lige meget hvad synes jeg forresten er meget god, da der er nogle få hære der kan opnå en ret stor fordel her(DE, VC og Lizards right?).
hvad ekstra antal bolt throwers for eksempel angår har jeg altid set det som et udtryk for at de i denne hær ikke er så sjældent et et syn som f.eks en canon er da den kræver en hel del flere resourcer at fremstille end en overdimensioneret bue der er lavet hoved sagligt af træ.
derfor syntes jeg at man skal tage udgangs punkt i at de nye regler gør alle warmachines lige "sjældne"
tja hvad items angår så f.eks. folding fortress har dog ikke mødt nogen der brugte det men jeg har en ide om at en sådan kamp ville være afgjort før den startede.
derfor syntes jeg at man skal tage udgangs punkt i at de nye regler gør alle warmachines lige "sjældne"
tja hvad items angår så f.eks. folding fortress har dog ikke mødt nogen der brugte det men jeg har en ide om at en sådan kamp ville være afgjort før den startede.
Hej alle
Jeg har lavet et udkast ud fra ovenstående og mine egne ideer(jeg er fx ikke enig i hvilke enheder der skal laves en "max et styk"-begrænsning på.
Er I friske på at bruge disse restriktioner til GW 16?
De ligger her: http://dl.dropbox.com/u/9859754/Restriktioner.doc
Jeg printer et par stykker og har dem med til GW lige så.
Kommentarer modtages selvfølgelig meget gerne.
Jeg har lavet et udkast ud fra ovenstående og mine egne ideer(jeg er fx ikke enig i hvilke enheder der skal laves en "max et styk"-begrænsning på.
Er I friske på at bruge disse restriktioner til GW 16?
De ligger her: http://dl.dropbox.com/u/9859754/Restriktioner.doc
Jeg printer et par stykker og har dem med til GW lige så.
Kommentarer modtages selvfølgelig meget gerne.
det ser meget godt ud det meste men når du siger duplicates er det som i 2 100% ens enheder eller hvordan skal det forstås?
Det er antal af sammen enhedstype i hæren jf. BRB.
Fx max to captains og tre enheder alm. knights i en Normal Empire army. Enhederne må gerne have forskellige upgrades og være i forskellige størrelser.
Fx max to captains og tre enheder alm. knights i en Normal Empire army. Enhederne må gerne have forskellige upgrades og være i forskellige størrelser.
Du har ændret "Model cap for enheder:" hvordan er du kommet frem til dine ændringer?
Vi kan godt spille med dem, men synes dog du skal rette den "Model cap for enheder" tilbage til den oprindelige, ved mindre du har en god grund. Dem der har lavet den oprindelige "Model cap for enheder" har haft alle armybooks med i deres overvejelser, har du også det?
Redigeret d. 20. Jan. 2012 kl. 12:30
Vi kan godt spille med dem, men synes dog du skal rette den "Model cap for enheder" tilbage til den oprindelige, ved mindre du har en god grund. Dem der har lavet den oprindelige "Model cap for enheder" har haft alle armybooks med i deres overvejelser, har du også det?
Jeg synes, at de andre restriktioner næsten eliminerer muligheden for at bruge Horde reglerne, som er en af de nye ting og klart en af de bedste ting i den nye ed, hvis du spørger mig.
Antallet af tilladte modeller i hvert interval var ganske enkelt for lille.
En dværgeenhed(longbeards, ironbreakers og hammerers) er fx begrænset til 20 modeller og så kan de ikke engang lave en horde.
Jeg har altså lavet færre og breddere intervaller med et større antal tilladte modeller for at imødekomme muligheden for Horde enheder/store enheder.
Redigeret d. 20. Jan. 2012 kl. 13:07
Antallet af tilladte modeller i hvert interval var ganske enkelt for lille.
En dværgeenhed(longbeards, ironbreakers og hammerers) er fx begrænset til 20 modeller og så kan de ikke engang lave en horde.
Jeg har altså lavet færre og breddere intervaller med et større antal tilladte modeller for at imødekomme muligheden for Horde enheder/store enheder.
tja men dværge er ikke de eneste der får noget uda af det mine chaos warriors får jo så også ekstra folk i enhederne og jeg er ret sikker på at en del andre meget effektive enheder får mulighed for at tage 5 mand ekstra på den måde.
Chaos warriors skulle gerne kun være steget med 5(de ligger mellem 13 og 18 pts right?). Dværgene er derimod steget med 10.
Alle grupperne er steget, så det er såmend helt med vilje.
Alle grupperne er steget, så det er såmend helt med vilje.
de er kun steget med 5 i antal. bare du husker at man nu om dage skal slå 100% af et regiment ihjel for at få pts så er det ok med mig
Redigeret d. 20. Jan. 2012 kl. 15:13
Well, bare fordi max. er sat på 25(for warriors fx) så er det jo ikke det samme som at alle hære vil have tre enheder med max antal med. Og hvis de gør, så er der nok ikke meget andet tilbage i den hær snart.
Reglerne som de er lige nu har jo slet ikke noget max for det. Så hellere et max på 25/30 end slet intet.
Har warriors forresten ikke deres egen model cap i armybooken?
Alle mine knights må fx max være 15/12 i en enhed - og jeg troede at mange at de hårde enheder har denne slags begrænsninger.
Reglerne som de er lige nu har jo slet ikke noget max for det. Så hellere et max på 25/30 end slet intet.
Har warriors forresten ikke deres egen model cap i armybooken?
Alle mine knights må fx max være 15/12 i en enhed - og jeg troede at mange at de hårde enheder har denne slags begrænsninger.
Men der er jo en grund til at man har lavet så nogle armies bare ikke kan få hordes.
Restrictions er ikke lavet for at give sjovere spil, men for at gør spillet mere konkurrencepræget.
Restrictions er ikke lavet for at give sjovere spil, men for at gør spillet mere konkurrencepræget.
I så fald synes jeg det er forkert at putte dværge og WoC i samme "kasse".
En model cap på 25 gør jo også, at man ikke får så meget ud af en evt. horde, da 3. rang vil være ret decimeret(og ret hurtigt helt væk).
Men jeg prøver lige at tælle op hvor mange enheder der koster hvad, så er det nemmere at udtale sig om.
Redigeret d. 20. Jan. 2012 kl. 16:18
En model cap på 25 gør jo også, at man ikke får så meget ud af en evt. horde, da 3. rang vil være ret decimeret(og ret hurtigt helt væk).
Men jeg prøver lige at tælle op hvor mange enheder der koster hvad, så er det nemmere at udtale sig om.
den største forskel på de gode dværge enheder og WoC er hvor langt dværgene kan bevæge sig og deres base størrelse.
og som denner siger så er meningen med at der er så få modeller i enhederne at der netop ikke skulle være de vilde muligheder for at lave horder.
og disse restrictions er går jeg da udfra lavet for at lave et mere streamlined konkurrence spil.
og som denner siger så er meningen med at der er så få modeller i enhederne at der netop ikke skulle være de vilde muligheder for at lave horder.
og disse restrictions er går jeg da udfra lavet for at lave et mere streamlined konkurrence spil.
Jeg har set på det med pts interrvallerne for de grupperinger, som enheder bliver placeret i:
http://dl.dropbox.com/u/9859754/Enheder%20kontra%20pts.xls
Ud fra dette, så hælder jeg klart mest til mit "Inteval 2", men jeg vil da meget gerne have yderligere inputs fra jer :o)
http://dl.dropbox.com/u/9859754/Enheder%20kontra%20pts.xls
Ud fra dette, så hælder jeg klart mest til mit "Inteval 2", men jeg vil da meget gerne have yderligere inputs fra jer :o)