Høng-Crewet
Border Patrol regler på dansk
Eftersom vi bruger Border Patrol reglerne så ofte som vi gør, og ikke alle er lige ferme til engelsk endnu, så har jeg her lavet en lille oversættelse.
- Din hær må højest koste 500 point
- Du SKAL have én Hero. Han må ikke være Army Battle Standard Bearer
- Du skal have mindst to enheder, men maksimum fire.
- Du skal minimum have en Core enhed med.
- Du må tage op til én Special eller Rare enhed. Ikke begge dele.
- Du skal minimum have en enhed til fods med mindst 10 modeller.
- Ingen enhed må være på mere end 25 modeller.
- Du må ikke købe nogle magiske bannere (magical standard)
- Ingen enkelt model må koste mere end 125 point
- Din hær må højest have én stridsvogn (chariot) eller krigsmaskine (war machine).
Der er nogle specielle regler til nogle af hærene:
- Bretonnians må ikke have deres Army Battle Standard Bearer.
- Tomb Kings SKAL have en Liche Priest som hero. Denne fungerer også som hærens general.
- Tomb Kings må bruge op til 165 point på deres Liche Priest.
- Tomb Kings må gerne have mere end én stridsvogn (chariot)
- Undead må gerne have en Vampire Thrall som general.
- Din hær må højest koste 500 point
- Du SKAL have én Hero. Han må ikke være Army Battle Standard Bearer
- Du skal have mindst to enheder, men maksimum fire.
- Du skal minimum have en Core enhed med.
- Du må tage op til én Special eller Rare enhed. Ikke begge dele.
- Du skal minimum have en enhed til fods med mindst 10 modeller.
- Ingen enhed må være på mere end 25 modeller.
- Du må ikke købe nogle magiske bannere (magical standard)
- Ingen enkelt model må koste mere end 125 point
- Din hær må højest have én stridsvogn (chariot) eller krigsmaskine (war machine).
Der er nogle specielle regler til nogle af hærene:
- Bretonnians må ikke have deres Army Battle Standard Bearer.
- Tomb Kings SKAL have en Liche Priest som hero. Denne fungerer også som hærens general.
- Tomb Kings må bruge op til 165 point på deres Liche Priest.
- Tomb Kings må gerne have mere end én stridsvogn (chariot)
- Undead må gerne have en Vampire Thrall som general.
Det anbefales, at man spiller på et battlefield der er ca. 3x4 fod. Det er ca. 90x122cm.
Scenarie 1: Indtagelse (Capture)
I dette scenarie placeres et objekt på midten af bordet. Objektet kan eventuelt være en lille bygning.
Brug ca. to stykker terræn mere.
Opsætning (Deployment):
- Brug de smalle bordkanter.
- Rul en terning hver for at se hvem, der må vælge bordside.
- Rul en terning hver for at se hvem, der bestemmer, hvem der begynder med at sætte op først.
- Skift til at sætte enheder op. Der skal være 18 tommer (55cm) imellem de to opsætningszoner.
- Ens hero sættes op efter andre enheder, men før Scouts.
Hvem starter?:
Rul en terning hver. Den der blev først færdig med at sætte hær op lægger én til sit slag. Den, der har højest, bestemmer hvem, der starter.
Spillets Længde:
Spillet varer et tilfældigt antal omgange. I slutningen af tur fire rulles en terning. På to eller mere er der en femte tur. I slutningen af runde fem rulles terningen igen. På tre eller mere er der en runde seks, osv.
Sejrsbetingelser:
Hæren med en enhed tættest på objektet på midten af bordet vinder. Enheder der flygter, monstre og din hero tæller ikke. Hvis begge hære har en enhed lige tæt på objektet, så vinder den, hvis enhed er dobbelt så meget værd i point end modstanderens. Hvis der ikke er det, så er kampen uafgjort.
Scenarie 2: Flankerings Manøvrer (Flanking Manoeuvres)
Brug ca. tre stykker terræn.
Opsætningszonerne er her de brede sider af bordet, hvor der også skal være 18 tommer imellem det to zoner, men her skal der også være 12 tommer til hver side. Opsætningszonen er derfor lidt at sammen ligne med målfeltet på en fodboldbane.
Opsætning:
- Før nogen form for opsætning vælger hver spiller op til en tredjedel af sin hær, som skal bruges til at flankere med. Hver spiller skal minimum vælge for 50 point. Enheder kan ikke deles. Spilleren skal også skrive ned, om de skal komme ind fra venstre eller højre.
- Spillerne ruller hver en terning. Den der slår højest vælger først opsætningszone.
- Spillerne ruller igen en terning for at se hvem, der bestemmer hvem, der sætter en enhed op først.
- Spillerne skiftes til at sætte én enhed op ad gangen i sin opsætningszone.
- Spillernes helte sættes op som deres sidste enhed, med undtagelse af Scouts, som altid er til sidst.
Hvem starter?:
Rul en terning hver. Den der blev først færdig med at sætte hær op lægger én til sit slag. Den, der har højest, bestemmer hvem, der starter.
Spillets længde:
Spillet varer seks omgange.
Specielle Regler:
I starten af hver spillers tredje tur, starter de med at kaste en terning for at se, om deres flankerende enheder ankommer. Hvis der slås fire eller mere, så ankommer de. Hvis ikke, så rul igen i næste tur, men hvor du lægger én til dit terningslag. Hvis de heller ikke kommer ind der, så lægger du to til næste gang, osv.
De flankerende enheder rykker ind på bordet i den side, som spilleren skrev ned til at starte med, men kun på modstanderens halvdel af bordet.
De flankerende enheder må gerne marchere (løbe) ind (også selv om de kommer ind på border mindre end 8 tommer væk fra en af modstanderens enheder), men de kan ikke charge.
Man behøver ikke rykke alle enheder ind i samme runde. Når man først har klaret tjekket for, om de flankerende enheder er ankommet, så bestemmer man selv løbende, hvilken runde de skal komme ind.
Sejrsbetingelser:
Man bruge normale Victory Points til at finde ud af, hvem der har vundet.
Scenarie 1: Indtagelse (Capture)
I dette scenarie placeres et objekt på midten af bordet. Objektet kan eventuelt være en lille bygning.
Brug ca. to stykker terræn mere.
Opsætning (Deployment):
- Brug de smalle bordkanter.
- Rul en terning hver for at se hvem, der må vælge bordside.
- Rul en terning hver for at se hvem, der bestemmer, hvem der begynder med at sætte op først.
- Skift til at sætte enheder op. Der skal være 18 tommer (55cm) imellem de to opsætningszoner.
- Ens hero sættes op efter andre enheder, men før Scouts.
Hvem starter?:
Rul en terning hver. Den der blev først færdig med at sætte hær op lægger én til sit slag. Den, der har højest, bestemmer hvem, der starter.
Spillets Længde:
Spillet varer et tilfældigt antal omgange. I slutningen af tur fire rulles en terning. På to eller mere er der en femte tur. I slutningen af runde fem rulles terningen igen. På tre eller mere er der en runde seks, osv.
Sejrsbetingelser:
Hæren med en enhed tættest på objektet på midten af bordet vinder. Enheder der flygter, monstre og din hero tæller ikke. Hvis begge hære har en enhed lige tæt på objektet, så vinder den, hvis enhed er dobbelt så meget værd i point end modstanderens. Hvis der ikke er det, så er kampen uafgjort.
Scenarie 2: Flankerings Manøvrer (Flanking Manoeuvres)
Brug ca. tre stykker terræn.
Opsætningszonerne er her de brede sider af bordet, hvor der også skal være 18 tommer imellem det to zoner, men her skal der også være 12 tommer til hver side. Opsætningszonen er derfor lidt at sammen ligne med målfeltet på en fodboldbane.
Opsætning:
- Før nogen form for opsætning vælger hver spiller op til en tredjedel af sin hær, som skal bruges til at flankere med. Hver spiller skal minimum vælge for 50 point. Enheder kan ikke deles. Spilleren skal også skrive ned, om de skal komme ind fra venstre eller højre.
- Spillerne ruller hver en terning. Den der slår højest vælger først opsætningszone.
- Spillerne ruller igen en terning for at se hvem, der bestemmer hvem, der sætter en enhed op først.
- Spillerne skiftes til at sætte én enhed op ad gangen i sin opsætningszone.
- Spillernes helte sættes op som deres sidste enhed, med undtagelse af Scouts, som altid er til sidst.
Hvem starter?:
Rul en terning hver. Den der blev først færdig med at sætte hær op lægger én til sit slag. Den, der har højest, bestemmer hvem, der starter.
Spillets længde:
Spillet varer seks omgange.
Specielle Regler:
I starten af hver spillers tredje tur, starter de med at kaste en terning for at se, om deres flankerende enheder ankommer. Hvis der slås fire eller mere, så ankommer de. Hvis ikke, så rul igen i næste tur, men hvor du lægger én til dit terningslag. Hvis de heller ikke kommer ind der, så lægger du to til næste gang, osv.
De flankerende enheder rykker ind på bordet i den side, som spilleren skrev ned til at starte med, men kun på modstanderens halvdel af bordet.
De flankerende enheder må gerne marchere (løbe) ind (også selv om de kommer ind på border mindre end 8 tommer væk fra en af modstanderens enheder), men de kan ikke charge.
Man behøver ikke rykke alle enheder ind i samme runde. Når man først har klaret tjekket for, om de flankerende enheder er ankommet, så bestemmer man selv løbende, hvilken runde de skal komme ind.
Sejrsbetingelser:
Man bruge normale Victory Points til at finde ud af, hvem der har vundet.