Høng-Crewet
Projekter
Josefine fremlagde til sidste bestyrelsesmøde, at hun godt kunne tænke sig, at man som bruger på denne side, kunne vise verden de projekter, man har gang i.
F.eks. da Denner og Rasmus byggede kogeøen kunne det have været fedt, hvis de efter hver byggesession lige tog nogle billeder, uploadede dem og skrev lidt tekst til, således at alle vi andre kunne se hvor seje de var, og kunne komme med rosende og opmuntrende digitale tilråb.
Nu hvor Jens også snakker om, at han vil lave de vilde projekter, når han kommer hjem til Danmark, så ville det ikke kun være fedt, at vi andre kunne følge med i hans projekter, men også en hjælp til Jens om at holde dampen oppe.
En god idé som jeg personligt støtter. Nu skal vi bare finde ud af, hvordan og hvorledes det skal fungere.
Denne tråd er en form for fælles design. Jeg starter lige med min egen idé til, hvordan sådan en funktionalitet kan tage sig ud, og så skal i ellers bare give den gas med kommentarer, idéer, ris og ros.
Inden et par uger har vi forhåbentlig ping-pong´et nok til, at jeg kan føre idéen ud i livet, og vi kan begynde at lægge vores projekter op :)
Husk: Denne tråd er kun til dette emne. Har du andre idéer, ros eller ris til hjemmesiden, så er der oprettet plads til det andre steder på vores forum :)
Jeg opretter et nyt menupunkt, der hedder Projekter.
Når man klikker på dette menupunkt, så kommer man til en side, hvor man kan se en liste over alle de oprettede projekter.
Her kan man så klikke på et eksisterende projekt, eller man kan, hvis man er Høng-Crewet medlem, oprette et nyt projet.
Klikker man på et eksisterende projekt åbner man en side for det projekt. På den side vil man først se alle de forskellige indlæg, som projektpersonen har lagt op.
For hvert indlæg kan kommentere, på samme måde som man kan kommentere på den enkelte nyhed på forsiden.
Eftersom jeg forestiller mig, at man kan uploade mere end ét billede for hvert indlæg, så tænker jeg, at man skal kunne bladre i billederne for hvert indlæg, således at siden ikke bliver alt for tung og alt for lang.
I bunden af projektet kan man kommentere på projektet som helhed.
Klikker man i stedet på "Opret nyt projekt", vil man komme til en anden side, hvor man kan indtaste alle de basale informationer om projektet. Her er mine tanker følgende:
- Navn på projektet
- Dato projektet startede
- Beskrivelse af projektet/idéen bag projektet
- Navne på projektdeltagere
Når man har udfyldt disse ting, så vil projektet være oprettet, og man vil så blive ført videre til projektets egen side (ligesom hvis man klikkede på et eksisterende projekt). Her kan man så, fordi man er projektets ejer, vælge at oprette et nyt indlæg.
Ved oprettelse af et nyt indlæg forestiller jeg mig, at man kan gøre følgende:
- Uploade billeder (som maksimalt må fylde 100k og ikke må være større end 800x600px)
- Skrive tekst (hvor man ligesom her på forummet kan tilføje smileys, links og citater)
Hvis man senere vil redigere i ens indlæg, så kan man gøre dette ved at trykke på "rediger indlæg" for hvert indlæg man har. Når man redigerer et indlæg kan man se alle billederne, som man individuelt kan vælge at sletter eller ændre rækkefølge på. Man kan endvidere rette i ens tekst. Når man har rettet/redigeret et indlæg vil det gamle indlæg blive markeret med en dato for, hvornår det sidst blev rettet i.
Man kan redigere selve projektet på selve måde (altså navn, beskrivelse osv.)
F.eks. da Denner og Rasmus byggede kogeøen kunne det have været fedt, hvis de efter hver byggesession lige tog nogle billeder, uploadede dem og skrev lidt tekst til, således at alle vi andre kunne se hvor seje de var, og kunne komme med rosende og opmuntrende digitale tilråb.
Nu hvor Jens også snakker om, at han vil lave de vilde projekter, når han kommer hjem til Danmark, så ville det ikke kun være fedt, at vi andre kunne følge med i hans projekter, men også en hjælp til Jens om at holde dampen oppe.
En god idé som jeg personligt støtter. Nu skal vi bare finde ud af, hvordan og hvorledes det skal fungere.
Denne tråd er en form for fælles design. Jeg starter lige med min egen idé til, hvordan sådan en funktionalitet kan tage sig ud, og så skal i ellers bare give den gas med kommentarer, idéer, ris og ros.
Inden et par uger har vi forhåbentlig ping-pong´et nok til, at jeg kan føre idéen ud i livet, og vi kan begynde at lægge vores projekter op :)
Husk: Denne tråd er kun til dette emne. Har du andre idéer, ros eller ris til hjemmesiden, så er der oprettet plads til det andre steder på vores forum :)
Jeg opretter et nyt menupunkt, der hedder Projekter.
Når man klikker på dette menupunkt, så kommer man til en side, hvor man kan se en liste over alle de oprettede projekter.
Her kan man så klikke på et eksisterende projekt, eller man kan, hvis man er Høng-Crewet medlem, oprette et nyt projet.
Klikker man på et eksisterende projekt åbner man en side for det projekt. På den side vil man først se alle de forskellige indlæg, som projektpersonen har lagt op.
For hvert indlæg kan kommentere, på samme måde som man kan kommentere på den enkelte nyhed på forsiden.
Eftersom jeg forestiller mig, at man kan uploade mere end ét billede for hvert indlæg, så tænker jeg, at man skal kunne bladre i billederne for hvert indlæg, således at siden ikke bliver alt for tung og alt for lang.
I bunden af projektet kan man kommentere på projektet som helhed.
Klikker man i stedet på "Opret nyt projekt", vil man komme til en anden side, hvor man kan indtaste alle de basale informationer om projektet. Her er mine tanker følgende:
- Navn på projektet
- Dato projektet startede
- Beskrivelse af projektet/idéen bag projektet
- Navne på projektdeltagere
Når man har udfyldt disse ting, så vil projektet være oprettet, og man vil så blive ført videre til projektets egen side (ligesom hvis man klikkede på et eksisterende projekt). Her kan man så, fordi man er projektets ejer, vælge at oprette et nyt indlæg.
Ved oprettelse af et nyt indlæg forestiller jeg mig, at man kan gøre følgende:
- Uploade billeder (som maksimalt må fylde 100k og ikke må være større end 800x600px)
- Skrive tekst (hvor man ligesom her på forummet kan tilføje smileys, links og citater)
Hvis man senere vil redigere i ens indlæg, så kan man gøre dette ved at trykke på "rediger indlæg" for hvert indlæg man har. Når man redigerer et indlæg kan man se alle billederne, som man individuelt kan vælge at sletter eller ændre rækkefølge på. Man kan endvidere rette i ens tekst. Når man har rettet/redigeret et indlæg vil det gamle indlæg blive markeret med en dato for, hvornår det sidst blev rettet i.
Man kan redigere selve projektet på selve måde (altså navn, beskrivelse osv.)
Jeg synes det lyder som en god ide, at lave det som en kombination af funktionerne fra nyheder og forum.
Jeg synes os det skal have sådan et billedelink på forsiden ligesom de fire eksisterende billedelinks.
Jeg synes os det skal have sådan et billedelink på forsiden ligesom de fire eksisterende billedelinks.
super fed ide!
nu skal det bare lige laves :)
nu skal det bare lige laves :)
Kan man enten ikke oprette nye projekter længere eller er jeg ikke registreret som medlem længere?
Ja du er ikke medlem... ifølge siden her da...
Du står dog på medlemslisten, så nok bare en lille ting der skal ændres fra Steven af.
Du står dog på medlemslisten, så nok bare en lille ting der skal ændres fra Steven af.
Rettet. Har du sendt en tilmeldingsemail til kasser@hong-crewet.dk? Der er dem, som normalt gør mig opmærksom på, at folk skal sættes til at være medlem på hjemmesiden.
Super. Tak.
Tror ik jeg har sendt nogen mail.
Tror ik jeg har sendt nogen mail.
Hvis interessen for FoW er stor nok, kan jeg vel begynde at lave en extra hær for foreningen, hvilket betyder at jeg kan sige at det er en projekt.
We'll see.
EDIT: Rettede lige en fejl. :/
Redigeret d. 22. Apr. 2013 kl. 09:37
We'll see.
EDIT: Rettede lige en fejl. :/
Citat: Frederik
Hvis interessen for FoW er stor no, kan jeg vel begynde at lave en extra hær for foreningen, hvilket betyder at jeg kan sige at det er en projekt.
Awesome!
Er det muligt at listen over projekter opdateres således at dem der senest er blevet opdateret står øverst?
Og kan man gøre så man kan lukke/afslutte et projekt så det måske automatisk ryger ned i bunden?
Evt. en kombination?
Og kan man gøre så man kan lukke/afslutte et projekt så det måske automatisk ryger ned i bunden?
Evt. en kombination?
Listen er sorteret efter hvilket projekt, der er kommenteret på sidst. På samme måde som vores forum.
Ang. afslutning af projekt, så er det en fin idé. Det vil jeg kigge på en dag.
Ang. afslutning af projekt, så er det en fin idé. Det vil jeg kigge på en dag.
Hvordan laver man egentlig en "project tråd"?
Forsiden -> Projekter -> Start nyt projekt
Jeg tænkte også om det var sådan, men der er ingen "Start nyt projekt" knap. :/
Det kræver man er medlem
Citat: Steven Poulsen
Listen er sorteret efter hvilket projekt, der er kommenteret på sidst.
I så fald ser det ikke ud til at virke. Eller er det bare på min skærm?
Fx. står Mads' projekt med empire(sidst kommenteret i 2012) over to projekter der er lavet og kommenteret på i 2013. Højere oppe står et projekt kommenteret 18. april 2013 over et kommenteret 7. juni 2013, og endnu højere oppe et der er kommenteret 5. juni.
Troede det var listet alfabetisk, men kan se det vist heller ikke er tilfældet
Det var jo også lyv, det jeg skrev, kan jeg se.
Listen er sorteret efter deres opdateringer.
Så hvis et projekt ligger højere end et andet, så er det fordi, at der er en nyere opdatering i det, end i dem under det.
Listen er sorteret efter deres opdateringer.
Så hvis et projekt ligger højere end et andet, så er det fordi, at der er en nyere opdatering i det, end i dem under det.
Det kan jeg stadig ikke få til at passe.
Fx. har mit projekt "Salg af BA" en opdatering fra 18. april og mit projekt "A Mawfull of treats" har en opdatering fra 7. juni.
Men projektet "Salg af BA" står over det andet på trods af dette.
Så vidt jeg kan lige kan gætte mig til, så er listen måske sorteret efter, hvornår projektet er oprettet(?), og listen bliver derfor ikke opdateret løbende.
Så, kan det ændres ved lejlighed, såfremt det ikke er mega bøvlet.
Fx. har mit projekt "Salg af BA" en opdatering fra 18. april og mit projekt "A Mawfull of treats" har en opdatering fra 7. juni.
Men projektet "Salg af BA" står over det andet på trods af dette.
Så vidt jeg kan lige kan gætte mig til, så er listen måske sorteret efter, hvornår projektet er oprettet(?), og listen bliver derfor ikke opdateret løbende.
Så, kan det ændres ved lejlighed, såfremt det ikke er mega bøvlet.
Så skulle det være rettet.
Der var en fejl i koden, som gemte hvornår sidste opdatering blev foretaget.
Der var en fejl i koden, som gemte hvornår sidste opdatering blev foretaget.
Jeg har lavet lidt småforbedringer under Projekter.
- De små billeder står lidt bedre, når de er af varierende størrelser.
- De små oversigtsbilleder har nu en lille stjerne i nederste højre hjørne, hvis der er en kommentar på det store billede.
- Man kan bladre imellem de store billeder på samme måde, som på Billede-siderne.
Man kan ikke længere skrive billedekommentarer. Den kommer med en fejl om at "data mangler".
Ok. Det kigger jeg lige på i aften.
Jeg kan heller ikke slette billeder i en opdatering. Den siger, at det kræver at man er logget på - hvilket jeg allerede er
Så skulle du gerne være i stand til det hele igen