Høng-Crewet
Regler til 40K Kill team turneringen
Blot for at udspecificere reglerne(jeg har tilføjet en smule nyt):
Følgende bruges sammen med kill team reglerne fra battlemissions, når der laves kill team:
- Alle har 200 pts til at lave deres kill team
- Restriktions: 0-1 elite, 0-2 troop og 0-1 fast attack
- Tre modeller må vælge en special rule fra start af
- En model må maks have to wounds – Undtagelse Tyranid, hvor maks er tre wounds
- Max armour på en tank er 32 armour points
- En model må max have 3+ armour save
- Ikke brugte pts må godt gemmes til senere
- Et kill team kontrolleres af en anden deltager i turningeren før første kamp
Turneringsregler:
- Den der samler flest Victory Points vinder turneringen
- En kamp slutter når første spiller fejler sit LD som beskrevet i reglerne
- Hver bane skal indeholde 3 objectives, som placeres af spillerne på skift inden start – min. 12 ” imellem hver objective
- En kamp varer max 10 runder. Hvis der ikke er fundet en vinder efter 10 runder, så er kampen uafgjort
- En sejr i en kamp giver 3 VP
- Uafgjort giver 1 VP til hver spiller
- Objectives giver 1 VP pr. objective til den erobrende spiller
- Et objective giver VP, hvis en spiller er den eneste, der har en troop choice model indenfor 6” af objectivet når kampen slutter (dvs når modstanderen fejler sit LD eller kampen ender uafgjort)
- Alle modeller kan ophæve erobringen af et objective, men kun troop modeller kan erobre det
- Der opnås ikke VP for et objective for den tabende spiller (han flygter jo)
- En model fra den tabende spiller kan ikke ophæve erobringen af et objective (han flygter jo)
- En vunden kamp giver 15 pts, en tabt kamp giver 30 pts og en uafgjort giver 15 pts
- Opsparende og optjente pts kan bruges imellem hver kamp til at købe yderligere modeller, upgrades og special rules til sine enheder. Restriktioner for antal enheder gælder stadig
- Opsparede pts må godt gemmes til efter næste kamp, så man kan "spare op"
- En ny special rule til en model koster 30 pts - Modeller kan maks have en tilkøbt special rule
- Efter første kamp ophæves modelcap for enhederne. Det vil fx sige, at en enhed på 10 Space Marines(normalt max antal modeller = 10) efter kamp 1 godt må købe ekstra marines og dermed overstige 10 modeller. Hvis der ikke står pts pr. model i codexet, men fx at +5 marines koster 75 pts, så udregnes prisen for en ekstra model ved 75/5 = 15 pts
- Til hver kamp trækkes der lod om ens nye modstander
- Samme modstander kan godt mødes flere gange
- Man spiller kun imod modstandere der har spillet sammen antal kampe som en selv
- Turneringen stopper når alle har spillet fem kampe – Hvis vi er flere end 10 spillere aftales evt. nyt antal kampe
Andet:
- Demons sætter op som normalt – Dvs ½ af hæren fra starten af og ½ som reserver
Eksempel:
Jeg laver et "kill team" og bruger alle 200 pts fra starten af.
Første kamp taber jeg til Denner og Denner erobrer to objectives. Jeg får derfor 30 pts, men ingen VP. Denner får 15 pts og 5 VP (3 for sejr og to for objectives). Jeg bruger de 30 pts på at købe scout til en model. Anden kamp vinder jeg over Rasmus og vi erobrer begge et objective. Jeg får 15 pts og 4 VP. Rasmus får 1 VP og 30 pts. Vi gemmer begge de optente pts. Denner og Rasmus spiller uafgjort i deres kamp nummer to, men Rasmus erobrer tre objectives. Rasmus får derfor 4 VP og 15 pts og Denner får 1 VP og 15 pts.
Resultat efter to kampe:
Spiller - VP i alt - Pts optjent i alt - Pts der kan bruges inden næste kamp
Steffen - 4 - 30 + 15 - 15
Denner - 6 - 15 + 15 - 30
Rasmus - 5 - 30 + 15 - 45
<span class="info">Rettet d.2011-10-31 6:21:1 af <a href="javascript:showUser(´8´)">Steffen Jørgensen</a></span>
Redigeret d. 31. Oct. 2011 kl. 06:24
Følgende bruges sammen med kill team reglerne fra battlemissions, når der laves kill team:
- Alle har 200 pts til at lave deres kill team
- Restriktions: 0-1 elite, 0-2 troop og 0-1 fast attack
- Tre modeller må vælge en special rule fra start af
- En model må maks have to wounds – Undtagelse Tyranid, hvor maks er tre wounds
- Max armour på en tank er 32 armour points
- En model må max have 3+ armour save
- Ikke brugte pts må godt gemmes til senere
- Et kill team kontrolleres af en anden deltager i turningeren før første kamp
Turneringsregler:
- Den der samler flest Victory Points vinder turneringen
- En kamp slutter når første spiller fejler sit LD som beskrevet i reglerne
- Hver bane skal indeholde 3 objectives, som placeres af spillerne på skift inden start – min. 12 ” imellem hver objective
- En kamp varer max 10 runder. Hvis der ikke er fundet en vinder efter 10 runder, så er kampen uafgjort
- En sejr i en kamp giver 3 VP
- Uafgjort giver 1 VP til hver spiller
- Objectives giver 1 VP pr. objective til den erobrende spiller
- Et objective giver VP, hvis en spiller er den eneste, der har en troop choice model indenfor 6” af objectivet når kampen slutter (dvs når modstanderen fejler sit LD eller kampen ender uafgjort)
- Alle modeller kan ophæve erobringen af et objective, men kun troop modeller kan erobre det
- Der opnås ikke VP for et objective for den tabende spiller (han flygter jo)
- En model fra den tabende spiller kan ikke ophæve erobringen af et objective (han flygter jo)
- En vunden kamp giver 15 pts, en tabt kamp giver 30 pts og en uafgjort giver 15 pts
- Opsparende og optjente pts kan bruges imellem hver kamp til at købe yderligere modeller, upgrades og special rules til sine enheder. Restriktioner for antal enheder gælder stadig
- Opsparede pts må godt gemmes til efter næste kamp, så man kan "spare op"
- En ny special rule til en model koster 30 pts - Modeller kan maks have en tilkøbt special rule
- Efter første kamp ophæves modelcap for enhederne. Det vil fx sige, at en enhed på 10 Space Marines(normalt max antal modeller = 10) efter kamp 1 godt må købe ekstra marines og dermed overstige 10 modeller. Hvis der ikke står pts pr. model i codexet, men fx at +5 marines koster 75 pts, så udregnes prisen for en ekstra model ved 75/5 = 15 pts
- Til hver kamp trækkes der lod om ens nye modstander
- Samme modstander kan godt mødes flere gange
- Man spiller kun imod modstandere der har spillet sammen antal kampe som en selv
- Turneringen stopper når alle har spillet fem kampe – Hvis vi er flere end 10 spillere aftales evt. nyt antal kampe
Andet:
- Demons sætter op som normalt – Dvs ½ af hæren fra starten af og ½ som reserver
Eksempel:
Jeg laver et "kill team" og bruger alle 200 pts fra starten af.
Første kamp taber jeg til Denner og Denner erobrer to objectives. Jeg får derfor 30 pts, men ingen VP. Denner får 15 pts og 5 VP (3 for sejr og to for objectives). Jeg bruger de 30 pts på at købe scout til en model. Anden kamp vinder jeg over Rasmus og vi erobrer begge et objective. Jeg får 15 pts og 4 VP. Rasmus får 1 VP og 30 pts. Vi gemmer begge de optente pts. Denner og Rasmus spiller uafgjort i deres kamp nummer to, men Rasmus erobrer tre objectives. Rasmus får derfor 4 VP og 15 pts og Denner får 1 VP og 15 pts.
Resultat efter to kampe:
Spiller - VP i alt - Pts optjent i alt - Pts der kan bruges inden næste kamp
Steffen - 4 - 30 + 15 - 15
Denner - 6 - 15 + 15 - 30
Rasmus - 5 - 30 + 15 - 45
<span class="info">Rettet d.2011-10-31 6:21:1 af <a href="javascript:showUser(´8´)">Steffen Jørgensen</a></span>
Jeg håber, det giver mening?
tjo det ser ok ud, jeg ved dog ikke hvad jeg skal syntes om at man ikke spiller sit eget killteam i første runde.
hvad er tankegangen bag dette?
hvad er tankegangen bag dette?
Det ved jeg heller ikke. Lyder fjollet
Hvor har jeg skrevet det henne?
Hvor har jeg skrevet det henne?
- Et kill team kontrolleres af en anden deltager i turningeren før første kamp
nederst eller næst nederst i din første blok af tekst
nederst eller næst nederst i din første blok af tekst
Ahh. Jeg mener at det bliver kontrolleret før vi spiller. Altså for at tjekke at det er lavet korrekt.
Så man kan optimalt tjene 6VP per kamp? (tre for at vinde og ét for hver af de tre objectives)
ok super. jeg har nok bare overset "før" og tænkt what the fuck is this?
Efter som man får points for at klare objectives, så skal der tilføjes nogle regler i tilfælde af at en spiller giver op under en kamp eller trækker sig før en kamp.
hvis en spiller trækker sig før et spil eller gir op er det letteste så ikke at kigge på hvor mange troops choice folk personen der ikke har trukket sig har og hvis denne har nok til at erobre dem alle slå en d3 om hvor mange du rent faktisk erobrer?
hvis en spiller trækker sig før et spil eller gir op er det letteste så ikke at kigge på hvor mange troops choice folk personen der ikke har trukket sig har og hvis denne har nok til at erobre dem alle slå en d3 om hvor mange du rent faktisk erobrer?
Steven: Ja. Der er 4-6 VP per kamp.
Denner: Jeg synes at hvis en spiller trækker sig eller giver op, så gælder samme regler som hvis vedkommende har tabt kampen. Ergo så kan spilleren ikke få VP for objectives, hvis denne trækker sig eller giver op. Vinderen får så stadig kun VP for de objectives, hvor han har en troop model indenfor 6" når kampen slutter.
Denner: Jeg synes at hvis en spiller trækker sig eller giver op, så gælder samme regler som hvis vedkommende har tabt kampen. Ergo så kan spilleren ikke få VP for objectives, hvis denne trækker sig eller giver op. Vinderen får så stadig kun VP for de objectives, hvor han har en troop model indenfor 6" når kampen slutter.
men hvad skal "vinderen" have ud af en kamp mod en der har trukket sig før kampen?
3 VP og 15 pts umiddelbart. Men hvorfor skulle nogen trække sig fra en kamp før den er startet?
dunno, men for det tilfælde at det sker.
Steffen der er da altid nogle der trækker sig, eller kampe der ikke bliver nået. Har du ikke været med til Gamers før?
Så hvis vi følger dine regler så kan dette ske:
Player1 har 20 pts
Player2 har 24 pts
De mangler begge at spille en kamp, som er imod hinanden. Og vinder af den vinder konkurrencen.
Player2 trækker sig fra kampen, og giver dermed Player1 3 pts, som sætter ham på 23 pts. Og så vinder Player2.
Redigeret d. 31. Oct. 2011 kl. 21:57
Så hvis vi følger dine regler så kan dette ske:
Player1 har 20 pts
Player2 har 24 pts
De mangler begge at spille en kamp, som er imod hinanden. Og vinder af den vinder konkurrencen.
Player2 trækker sig fra kampen, og giver dermed Player1 3 pts, som sætter ham på 23 pts. Og så vinder Player2.
"Et objective giver VP, hvis en spiller er den eneste, der har en troop choice model indenfor 6” af objectivet når kampen slutter (dvs når modstanderen fejler sit LD eller kampen ender uafgjort)"
Hvorfor kun "troops"?
Der opnås ikke VP for et objective for den tabende spiller (han flygter jo)
Hvis vi spiller med VP, så skal begge parter kunne få dem.
Hvorfor kun "troops"?
Der opnås ikke VP for et objective for den tabende spiller (han flygter jo)
Hvis vi spiller med VP, så skal begge parter kunne få dem.
Nu regner jeg ikke med at folk pr. natur vil spekulere i den slags. Men så lad os fjerne det med objectives og VP for disse.