Høng-Crewet
regelændringer til mordheim.
under et prøvespil, vi havde d. 1/5 brugte vi houserulen at istedet for at man skal bruge de alternative critcal lister som der er i mordheim-regelbogen, har vi istedet at valgt at sige at når man slår en "crit" giver det bare +1 på injury table istedet for, da dette ikke vil overpower "crits" som vi før i tiden har set ødelægge hele warbands.
og det fik spillet til at køre en del hurtigere.
Men er det ikke netop en del af charmen at der kan ske nogle uforudsigelige ting?
Og det er jo netop det der differentiere en del våben.
Ellers er der jo ingen pointe i at våbene har forskellige priser. Ellers skal i også tage højde for dette?
Og det er jo netop det der differentiere en del våben.
Ellers er der jo ingen pointe i at våbene har forskellige priser. Ellers skal i også tage højde for dette?
alle våben beholder deres speciale regler, men istedet for at vi har de sindsyge tilfælde hvor en enkel mand med et spyd laver kebab på en hel warband, eller et skud fra en crossbow riccocere igennem 4-5 mand, får man bare +1 på injury table, og så begynder armour rent faltisk at give mening.
Redigeret d. 03. May. 2010 kl. 21:51
True omkring armour.
Jeg er frisk på at prøve, men synes stadig det er en lidt fesen ændring af reglerne.
Redigeret d. 03. May. 2010 kl. 18:34
Jeg er frisk på at prøve, men synes stadig det er en lidt fesen ændring af reglerne.
Forslaget er både godt og skidt. Godt fordi det udvidede crit-system gør spillet mere ubalanceret. Skidt fordi de kan være ret sjove.
Hvor har i "+1 på injury table" fra? Der er da normale regler for critical hits i bogen:
1-2 = 2 wounds.
3-4 = 2 wounds & ignore armour.
5-6 = 2 wounds & ignore armour & +2 to injury roll.
@Steffen: Våbene har allerede forskellige regler. Sværd kan parry. Hamre og køller stunner på 2-4. Spyd har ASF. Dagger giver modstanderen +1AS. osv.
Hvor har i "+1 på injury table" fra? Der er da normale regler for critical hits i bogen:
1-2 = 2 wounds.
3-4 = 2 wounds & ignore armour.
5-6 = 2 wounds & ignore armour & +2 to injury roll.
@Steffen: Våbene har allerede forskellige regler. Sværd kan parry. Hamre og køller stunner på 2-4. Spyd har ASF. Dagger giver modstanderen +1AS. osv.
"+1 på injury table" var noget jeg fandt på nettet, som andre har brugt.
Vi prøvede det i lørdags, og det så ud til, at virke fint.
Vi prøvede det i lørdags, og det så ud til, at virke fint.