Høng-Crewet
Foråret 2013s juniorkampagne plot
Mikkel har sendt mig resultatet af sin brainstorm. Jeg har rettet lidt stavefejl og grammatik, men ellers får i dem uændret.
Læs dem igennem. Kom med konstruktiv kritik og forslag til videre forløb med den den/de, som du synes bedst om.
1. To guder er kommet tilbage
2. Myte eller legende
3. Invasion
4. Heks/troldmand
5. Balance
6. Bannerkrigene 2
Læs dem igennem. Kom med konstruktiv kritik og forslag til videre forløb med den den/de, som du synes bedst om.
1. To guder er kommet tilbage
- De er blevet sure over, at racerne stadig slås med hinanden. Racerne skal i fællesskab, i løbet af nogle spilgange, prøve enten at samarbejde eller finde en måde at slå de her guder tilbage
- Gudernes kamp: To guder har været op at slå på den anden side, og den kraft der er kommet ud af det gør, at de er kommet til denne side. I løbet af nogle spilgange skal man hjælpe guderne, der har tabt deres kræfter, til at genvinde den tilbage.
2. Myte eller legende
- Hver race har nogle legender eller myter, som er ved at gå i opfyldelse. Myterne er dog uklare i deres formulering. De næste spilgange skal spillerene prøve at knække koden på disse myter.
- Et væsen kommer forbi vores verden og begynder at fable op om en gamle legende, hvor én skal dominere de andre, og kun få vil sejre, dog kan bla. bla. bla. I løbet af de næste spilgange skal man enten forhindre myten eller prøve at opfylde den
3. Invasion
- Racerne lægger i krig, som de plejer, men i løber af de første par spilgange opsnappes der information om, at der er en invasion på vej. Nu skal man skabe ro i området og opruste til dagen, hvor invasionen kommer.
4. Heks/troldmand
- En troldmand i området har brugt så meget magi, så der er begyndt at ske ting. Evt. har han sluppet onde kræfter løs (kaos) som vandrer rundt. Hjælp ham.
- En troldmand laver et ritual. Det går galt.
5. Balance
- Naturen er gået ud af sin balance. Elverne og grønhuder (eller en racemedlem derfra) kan mærke det her og skal overbevise om, at det er skidt. I løbet af nogle spilgange skal man snakke med troldmænd, gamle elverne og shamaner, så man kan skabe balance igen
- Pest! Der er kommet en sygdom til landet. (dramatisk musik)
6. Bannerkrigene 2
- Elveren, som vandt flaget fra alle de andre, prøvede at gemme/destruere banneret, men på vejen blev han fanget, slået ned og bestjålet. Banneret er nu tilbage.
Jeg synes det er en god ide med en "myte" om noget der er ved at ske, og hvor hvert hold skal "vælge side" fremtil.
Så kan der komme løbende underplots for hver spilgang.
Fx
- Troldmanden der vil blande sig og får sluppet "et eller andet" løs
- Banneret går igen som en genstand holdene kan erobre og derved opnå en bonus(fx et ekstra kp)
Hvis vi gerne vil afholde et overnatningsspil til sommer, så synes jeg at kampagnen skal tage højde for at der kan genbruges nogle elementer til overnatningsspillet, så underne kan se en sammenhæng.
Jeg sidder lidt og tænker, at det kunne være sjovt at give deltagerne adgang til forskellige evner inspireret af de muligheder der var til CTF - Måske bare i en endnu mere simpel version. Men det er måske bare mig?
Så kan der komme løbende underplots for hver spilgang.
Fx
- Troldmanden der vil blande sig og får sluppet "et eller andet" løs
- Banneret går igen som en genstand holdene kan erobre og derved opnå en bonus(fx et ekstra kp)
Hvis vi gerne vil afholde et overnatningsspil til sommer, så synes jeg at kampagnen skal tage højde for at der kan genbruges nogle elementer til overnatningsspillet, så underne kan se en sammenhæng.
Jeg sidder lidt og tænker, at det kunne være sjovt at give deltagerne adgang til forskellige evner inspireret af de muligheder der var til CTF - Måske bare i en endnu mere simpel version. Men det er måske bare mig?
Rigtig fin feedback Steffen.
Er der nogle af jer, som har nogle gode idéer til nogle myter? Vi skal vel bare bruge én.
Kan du uddybe dine CTF-evne-inspirations-idé?
Er der nogle af jer, som har nogle gode idéer til nogle myter? Vi skal vel bare bruge én.
Kan du uddybe dine CTF-evne-inspirations-idé?
Citat: Steven Poulsen
Kan du uddybe dine CTF-evne-inspirations-idé?
Jeg tænker en simpel opbygning, hvor ungerne kan vælge mellem forskellige klasser, som så hver især har nogle unikke evner. Det kan evt. udbygges med XP systemet, men det synes jeg nu ikke vil skal gøre fra starten af.
(oprindeligt var min ide, at vi kunne teste dette til overnatningsspillet, men i praksis er det nok smartere at teste det på 3 timers spil fremfor 20 timer)
Fx.
Ungerne kan vælge mellem tre klasser: Kriger, Præst, Troldmand
Kriger - 4 kp, må bruge alle våben og alle rustninger + skjold.
Troldmand - 3 kp, simple våben(kniv, stav, kølle, kortsværd), kan kaste "kommando"(enstavelsesord, som skal udføres i fx 10 sekunder) 2 gange pr. kvarter og frygt(peg på en der skal flygte i 20 sekunder) 1 gang pr. kvarter. Ingen rustninger/skjold.
Præst - 3 kp, simple våben(kniv, stav, kølle, kortsværd), kan helbrede 1 kp 2 gange pr. kvarter, kan lave aura(beskytte sig selv) 1 gang pr. kvarter. Må bruge rustning, men ikke skjold.
jeg tror at indførelsen af de tre "klasser" ville være noget ungerne ville kunne lide så herfra ligner det en god ide.
Men er det noget de kan holde styr på?
De havde vist problemer nok bare med deres hp
De havde vist problemer nok bare med deres hp
Citat: Dennis Christensen
Men er det noget de kan holde styr på?
Det er jo så det. Jo ældre de er, desto større chance for at de kan tror jeg. Men hos R/R har de vildt mange regler og det med samme aldersgruppe som os, så jeg tror godt det kan lade sig gøre. Specielt hvis vi holder det simpelt.
Man ku jo fx kræve at hver klasse har et kendetegn som fra CTF. På den måde kan de "genkende" hinandens klasser.
Jeg tænker, at vi nok ikke gider lave så mange våben/kostumer, at vi kan dække over de forskellige klasser :P
Vi kunne køre med klasser og evner, men så skulle man sige, at alle var krigere, med mindre de havde udstyr med til andet.
Tror også reglerne skal modificeret til, at formularer kan kastes et bestemt antal gange, indtil hele gruppen har været tilbage til basen (eller en racespecifik handling er udført alla Mikkels elverritual til den ene spilgang www.hong-crewet.dk/billeder/fantasy/?id=72&b=2426).
Vi kunne køre med klasser og evner, men så skulle man sige, at alle var krigere, med mindre de havde udstyr med til andet.
Tror også reglerne skal modificeret til, at formularer kan kastes et bestemt antal gange, indtil hele gruppen har været tilbage til basen (eller en racespecifik handling er udført alla Mikkels elverritual til den ene spilgang www.hong-crewet.dk/billeder/fantasy/?id=72&b=2426).
giv de af ungerne der vil være kaster et ekstra armbånd? og jeg er enig med dig om at det vil være smart at lave det så de kan kaste x antal gange for derefter at skulle tilbage til basen.
Ja. Det kan jo bare være kriger = Rødt armbånd, Præst = Blå og Troldmand = Gul.
Eller whatever og så kan vi jo komme med forslag til dem, så de kan lave noget udstyr/kostume selv. Holdlederne kan jo evt. udstyres som hhv. kriger, præst og troldmand og være "de gode eksempler"
Eller whatever og så kan vi jo komme med forslag til dem, så de kan lave noget udstyr/kostume selv. Holdlederne kan jo evt. udstyres som hhv. kriger, præst og troldmand og være "de gode eksempler"
Uh uh uh, hvis nu vi siger der er tre "klasser", hvor det så er lidt tilfældigt, hvor mange for hvert hold der er hvad, så kunne man evt. lave et underplot i 2. eller 3. spilgang hvor klasserne skal arbejde sammen. Altså alle præste, alle krigere osv.
Armbånd ville være en løsning. Jeg kunne dog godt tænke mig, at de havde et incitament til at lave noget kostume.
Så i mit hoved burde de faktisk alle være klasseløse, hvis de ikke opfyldte en af klassernes kostumekrav. Hvis de laver et kostume, så tror jeg de bliver mere engagerede i det hele (og i rollespil generelt).
Så klasserne var noget i stil med:
Bonde: 3kp og ét ethåndsvåben. Krav: Ingen
Kriger: 4kp og våben som man lyster. Krav: Våbenkofte
Præst: 3kp, ét våben og to defensive magier. (Helbrede og velsignelse f.eks.). Krav: Kåbe
Troldmand: 3kå, ét våben og to offensive magier. (frygt og kommando f.eks.). Krav: Troldmandshat
Vi skal så have guides til, hvordan man laver de forskellige kostumekrav.
God idé at udnytte deres klasser til plot-ting.
Redigeret d. 15. Feb. 2013 kl. 11:38
Så i mit hoved burde de faktisk alle være klasseløse, hvis de ikke opfyldte en af klassernes kostumekrav. Hvis de laver et kostume, så tror jeg de bliver mere engagerede i det hele (og i rollespil generelt).
Så klasserne var noget i stil med:
Bonde: 3kp og ét ethåndsvåben. Krav: Ingen
Kriger: 4kp og våben som man lyster. Krav: Våbenkofte
Præst: 3kp, ét våben og to defensive magier. (Helbrede og velsignelse f.eks.). Krav: Kåbe
Troldmand: 3kå, ét våben og to offensive magier. (frygt og kommando f.eks.). Krav: Troldmandshat
Vi skal så have guides til, hvordan man laver de forskellige kostumekrav.
God idé at udnytte deres klasser til plot-ting.
Det synes jeg er en god ide. Men bør de ikke have lov til en "free run" til første spilgang? Så får de lige prøvet en klasse inden de går igang med diverse udsyr?
(vi kan selvfølgelig stadig opfordre til de nævnte kostumedele på forhånd, men synes vi bør overveje en enkelt "prøvegang for dem?)
(vi kan selvfølgelig stadig opfordre til de nævnte kostumedele på forhånd, men synes vi bør overveje en enkelt "prøvegang for dem?)
hvis vi begynder at stille kostume krav til ungerne kommer vi til at holde flere kampagner for at give dem noget at bruge deres kostumer til. men udover det så go på at sende dem kostume krav.
Kravende kræver jo ikke det store. For de fleste vil det være en meter lagenlærred (koster under 20kr.)
Sidste gang var der faktisk ret mange, som havde læst på hjemmesiden, så der burde være nogle, der kommer første gang med kostume. Alternativt giver vi holdlederne forskellige klasser, så kan ungerne se hvor seje de er :)
Sidste gang var der faktisk ret mange, som havde læst på hjemmesiden, så der burde være nogle, der kommer første gang med kostume. Alternativt giver vi holdlederne forskellige klasser, så kan ungerne se hvor seje de er :)
Lette krav(som er fortalt på forhånd), seje holdledere og så at vi har backup kofterne med derud er en rigtig god plan synes jeg.
Kan vi få Mikkel til at blande sig herinde også?
Hvis vi går efter det her med klasserne, så vil jeg gerne have det med på de flyers/plakatter til skolerne, og de skal vel trods alt ud på skolerne om en 14 dages tid(senest).
Hvis vi går efter det her med klasserne, så vil jeg gerne have det med på de flyers/plakatter til skolerne, og de skal vel trods alt ud på skolerne om en 14 dages tid(senest).
Jeg har lige skrevet til Mikkel, i håb om at kunne få ham aktiv i denne tråd.
Jeg har forresten også fået grønt lys fra skovfolket til at låne skoven igen.
Jeg har forresten også fået grønt lys fra skovfolket til at låne skoven igen.
[quot]Steffen Jørgensen;Jeg synes det er en god ide med en "myte" om noget der er ved at ske, og hvor hvert hold skal "vælge side" fremtil.
Så kan der komme løbende underplots for hver spilgang.
Fx
- Troldmanden der vil blande sig og får sluppet "et eller andet" løs
- Banneret går igen som en genstand holdene kan erobre og derved opnå en bonus(fx et ekstra kp)[/quot
Fin ide med CTF, og bare for at gentage Steffen så tror jeg heller ikke at reglerne er et problem, så længe de bare er simple. Jeg kan især godt lide ideen med bønder som en spil klasse som et evt.
Jeg kan lige gå i tænkeboksen efter en myte.
Tænkte på om vi også skulle havde nogle mere ordnede rammer over scenariet, eller om det er fint bare at havde en "løs" plan som sidst, hvor der bliver aftalt gang til gang hvad næste spil indeholder?
Redigeret d. 18. Feb. 2013 kl. 11:22
Så kan der komme løbende underplots for hver spilgang.
Fx
- Troldmanden der vil blande sig og får sluppet "et eller andet" løs
- Banneret går igen som en genstand holdene kan erobre og derved opnå en bonus(fx et ekstra kp)[/quot
Fin ide med CTF, og bare for at gentage Steffen så tror jeg heller ikke at reglerne er et problem, så længe de bare er simple. Jeg kan især godt lide ideen med bønder som en spil klasse som et evt.
Jeg kan lige gå i tænkeboksen efter en myte.
Tænkte på om vi også skulle havde nogle mere ordnede rammer over scenariet, eller om det er fint bare at havde en "løs" plan som sidst, hvor der bliver aftalt gang til gang hvad næste spil indeholder?
Jeg synes der skal være en helt overordnet plan, men den skal være så fleksibel at den kan tilrettes hvis der fx kun kommer 10 den ene gang og 20 næste gang.
Den løse plan for sidste gang var noget i stil med:
Overordnet: Grupperne vil alle have fingrene i samme banner. De ved, at det er i området, men har behov for at finde ud af mere.
Spilgang 1: Grupperne lærer ting om banneret. Spilgangen slutter med bannerstangen bliver fundet.
Spilgang 2: Grupperne skal finde ud af at få fat i bannerstagen. Spilgang slutter med, at dette lykkedes
Spilgang 3: Selve banneret bliver fundet og samlet, og der vil være en episk slutkamp om det.
Vi har brug for lidt det samme til denne gang. Et overordnet plot. Tre spilgange som hver skal have et slut-mål.
Overordnet: Grupperne vil alle have fingrene i samme banner. De ved, at det er i området, men har behov for at finde ud af mere.
Spilgang 1: Grupperne lærer ting om banneret. Spilgangen slutter med bannerstangen bliver fundet.
Spilgang 2: Grupperne skal finde ud af at få fat i bannerstagen. Spilgang slutter med, at dette lykkedes
Spilgang 3: Selve banneret bliver fundet og samlet, og der vil være en episk slutkamp om det.
Vi har brug for lidt det samme til denne gang. Et overordnet plot. Tre spilgange som hver skal have et slut-mål.
Så noget i stil med.
Overordnet: Grupperne høre om en myte og tror alle det kommer dem til gode, der skal nogle nogle ting til for at myten kan gå i opfyldelse.
Spilgang 1: Grupperne lære mere, prøver at finde ud af mere.
spilgang 2: Grupperne finder en troldmand og beder ham om hjælp til en kæmpe ritual.
spilgang 3: Ritualet kig galt. Et væsen skal besejres, og myten opfyldes.
????????
Overordnet: Grupperne høre om en myte og tror alle det kommer dem til gode, der skal nogle nogle ting til for at myten kan gå i opfyldelse.
Spilgang 1: Grupperne lære mere, prøver at finde ud af mere.
spilgang 2: Grupperne finder en troldmand og beder ham om hjælp til en kæmpe ritual.
spilgang 3: Ritualet kig galt. Et væsen skal besejres, og myten opfyldes.
????????
Ja, der mangler dog noget af det vigtigste, nemlig slutningen af hver spilgang.
Det er vigtigt med et slutmål for hver spilgang.
Det er vigtigt med et slutmål for hver spilgang.
Hey!
Hvis jeg skal have en flyer klar til skolerne, så skal vi have et navn klar :)
Yderligere skal jeg lige vide hvad vi skriver som "mødested"? Er det bare Høng skov, eller inde i midten af skoven eller hvor?
Hvis jeg skal have en flyer klar til skolerne, så skal vi have et navn klar :)
Yderligere skal jeg lige vide hvad vi skriver som "mødested"? Er det bare Høng skov, eller inde i midten af skoven eller hvor?
"Myten i skoven"
"Skovmyten"
"Mytens Magt"
"Mytens mulm"
"Den mørke myte"
"Skovens myte"
Mht. mødested, så skrev jeg sidst "Høng skov. Vi mødes midt i skoven ved legepladsen."
"Skovmyten"
"Mytens Magt"
"Mytens mulm"
"Den mørke myte"
"Skovens myte"
Mht. mødested, så skrev jeg sidst "Høng skov. Vi mødes midt i skoven ved legepladsen."
Vi mangler også stadig den myte. Skal der skrives noget historie til hjemmesiden, så vil det være rart, at have myten på plads til at starte med.
Vi kunne også fortsat kalde kampagnen for Bannerkrigen. Det var jo dér, det hele startede, og banneret skal selvfølgelig stadig være med.
Bannerkrigen II er købt her :)
Så er hjemmesiden klar (nok):
junior.hong-crewet.dk/
Josefine skal lige have tegnet en masse ting, så kostumekravene bliver forståelige og til at gå til.
I må meget gerne læse den igennem, så vi kan sikre os, at alt er som det skal være. (Samt at vi alle får styr på de nye regler)
De største ændringer på siden er:
Når Josefine har fået lavet nogle tegninger af kostumekravene, og jeg har lagt dem på, så annoncerer jeg siden på Facebook-gruppen facebook.com/bannerkrigen og sender et skriv til Jes Tieldow, som han kan smide på kommuneskolens intranet.
Dette bliver forhåbentlig denne weekend, så gennemgå gerne siden hurtigst muligt :)
junior.hong-crewet.dk/
Josefine skal lige have tegnet en masse ting, så kostumekravene bliver forståelige og til at gå til.
I må meget gerne læse den igennem, så vi kan sikre os, at alt er som det skal være. (Samt at vi alle får styr på de nye regler)
De største ændringer på siden er:
- Praktisk information (datoer f.eks.)
- Historien (som jeg sendte til jer)
- Racer (der er tilføjet to symboler og en bøn til hver gud)
- Regler (der er kommet lidt undersider for overblikkets skyld. Det nye er Professioner)
Når Josefine har fået lavet nogle tegninger af kostumekravene, og jeg har lagt dem på, så annoncerer jeg siden på Facebook-gruppen facebook.com/bannerkrigen og sender et skriv til Jes Tieldow, som han kan smide på kommuneskolens intranet.
Dette bliver forhåbentlig denne weekend, så gennemgå gerne siden hurtigst muligt :)
Er der nogen der ved, hvordan vi kan få lagt noget op på privatskolens intranet igen? Eller er det nemmest bare at kontakte skolen?
Jeg tror, at du skal kontakte dem. Tvivler på at fremmede kan bruge skolens intranet... Med mindre du er hacker selvfølgelig :P
Steven har sendt vores flyer til Jes(Kommuneskolen) og jeg har i første omgang mailet Løve skole og Privatskolen for at høre om de vil hjælpe med at hænge vores flyer op og evt. dele den via elevintranet eller lign.
Til nøds så kan jeg tage til Høng/Løve og hænge nogle på selv på onsdag, hvor jeg har fri.
Til nøds så kan jeg tage til Høng/Løve og hænge nogle på selv på onsdag, hvor jeg har fri.
Jeg har også oprettet Kampagnen på rollespil.dk's kalender, men det er af en eller anden grund ikke dukket op endnu (mindes også, at det tog noget tid sidste gang)
Kan du ikke få dine lokalt lokaliserede søstre til at hjælpe dig? Synes det virker lidt overkill, at du kører til vestsjælland på onsdag. Så kan det lige så godt vente til lørdag.
Kan du ikke få dine lokalt lokaliserede søstre til at hjælpe dig? Synes det virker lidt overkill, at du kører til vestsjælland på onsdag. Så kan det lige så godt vente til lørdag.
Afventer lige om skolerne svarer.
Josefine og jeg tager på skolen kl. 0900 denne lørdag (d. 9. marts 2013). Der vil vi lige gennemgå vores materiel, samt lave flere sværd.
Vi skal også have lavet lidt kostumeværk, så vi kan få en holdleder af hver profession (vi mangler i hvert fald til præsten).
I er alle velkomne til at komme og give en hånd.
Jeg regner forresten med, at holdlederprofessionerne bliver således:
Elverholdlederen: Præst
Nekromantikeren: Troldmand
Ork'en: Spejder
Menneske: Kriger
Det er i hvert fald lettest mht. kostumer.
Vi skal også have lavet lidt kostumeværk, så vi kan få en holdleder af hver profession (vi mangler i hvert fald til præsten).
I er alle velkomne til at komme og give en hånd.
Jeg regner forresten med, at holdlederprofessionerne bliver således:
Elverholdlederen: Præst
Nekromantikeren: Troldmand
Ork'en: Spejder
Menneske: Kriger
Det er i hvert fald lettest mht. kostumer.
Fornemt. God ide med en forskellig klasser til holdlederen.
Jeg regner med at kunne være i Høng engang efter middag(da min gamle krop formentlig skal sove en brandert fra fredagen ud først).
Hvor mange kommer og skal man have værktøj/sygrej med selv?
Jeg regner med at kunne være i Høng engang efter middag(da min gamle krop formentlig skal sove en brandert fra fredagen ud først).
Hvor mange kommer og skal man have værktøj/sygrej med selv?
Jeg har kun hørt fra dig og Jens. Jeg ved dog ikke lige hvornår Jens kommer.
Nå, det var da en rimelig ringe opbakning. Jeg har os kun hørt fra Jens(der tager Robert med), men fik ikke lige hørt hvad tid.
Denner regner også med at komme på et tidspunkt
og jeg er optaget andet steds med at gøre klar til senere imorgen