Crazy WHFB 9th rygter
Jeg håber ikke, at de ændrer for meget, nu hvor jeg endelig har en malet DE hær :P
Citat: Warseer
There are really scary rumors discussed over at warseer. They were spread by darnok and harry. Those guys predicted the future of warhammer quite well during the past.
Rumors:
9th edition will have 6 factions. Model diversity cut in half shelf space. New world and new age so current factions and lore aren't recognizable at all. Each new faction has like 3 core units that will always be on the shelf. Much faster releases of stuff, mainly characters and special units of 2-5 fancy models (like Morghasts) that have their own rules right in the box, so not dependent on a static army book. Many of the these non-core models are only available for a limited time (say 6 months to a year), so they don't take up shelf space forever and ever. Many existing models are not usable in 9th.
factions :
1) Chaos : Demons + Beasts + Mortals
2) Elves
3) Empire
4) Undead
5) Orcs and Goblins
6) Skavens
Lizards are gone in space.
Dwarves survivors join the empire with the ogres.
1) Chaos core : Warriors of chaos/chariot/Hounds
Demons figs will be kept as they are usable in 40k
Bye bye marauders, ungors, centigors, razorgor etc
2) Elves core : spearmen/archers/cavalry on horse
No more xbows
the 3 elves will blend in one faction
dark elves monsters are gone : cold ones, hydra
3) Empire core: Hallberds/Handgun/Canon
Some dwarves survivors and ogres are included
Imperial and bretonnian knights are merged
4) Undead core : Skeletons/Ghouls/Spirit host
bye bye bone giant, scorpion sphinx, chariots and everything too much egyptian
5) Orcs and goblins core : Goblins/Orcs/Black orcs
no real change for them
6) Skaven core : Clanrats/Plague rats/Rat ogres
no real change for them too
Satser kraftigt på at dette ikke er rigtigt, da det i så fald er farvel til begge mine hære...
Men det er godt nok en stor omvæltning, hvis rygterne holder stik. Og GW skal smide mange (og efter hvad jeg kan forstå: dyre) støbeforme i skraldespanden.
Jeg mangler jævnligt en chaos hero på en almindelig hest, men sådan en har de ikke lavet i figur siden 5.ed., så der skal jeg alligevel ud på markedet for brugte figurer.
Min empire hær mangler Demigryphons og hellebarder, men jeg gider ikke male flere fodtudser og jeg gider heller ikke investere i demigryphons. Det må være nok at jeg gav mig og købte både 40 greatswords og en steamtank, før jeg begyndte at spille chaos igen.
Så jeg tror, jeg i det store og hele klarer mig fint igennem, hvis de lukker ned for deres produktion af figurer til 8.ed.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=84145.msg1165459#msg1165459
Et skirmish setup til små kampe lyder ikke helt skidt. Bare det kan fungere med firkantede baser, da det vil være retarderet at have modeller med runde baser til et spil og firkantede til et andet.
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=129117
Rygtet siger at Main bogen vil dække både små kamp (skirmish med runde basser) og stor kampe (en blanding af firkantede og runde baser).
Jeg kun godt se det fede i at man dele enheder og skirmish baser op i runde og firkantede, men på det billede du linker til, er de samme figurer både på runde og firkantede...
Ikke at jeg selv skal have noget, og jeg vil heller ikke råde folk til at købe dem fra GW, selv hvis man håber på at kunne køre 8. ed. videre efter "Age of Sigmar" kommer i juli.
Det bekræfter jo i hvert fald, at overgangen til hvad-der-end-kommer ikke bliver så glat som overgangen mellem 6.,7. og 8. ed. Men det vidste vi jo allerede.
Man kan godt købe hær-bøgerne (i hvert fald DE og Dwarfs) stadig, så når du skriver "alle 8.ed bøger", kan du så uddybe, hvilke bøger det er?
F.eks. Dark Elves Armybook: http://www.games-workshop.com/en-DK/Warhammer-Dark-Elves-EN
(I fed skrift under Description: "This product will be removed from sale on June 26th. The Age of Sigmar is coming!"
Så jeg mener alle armybooks, MEN først fra den 26. juni, som jeg også skrev ovenfor.
Jeg gik lige alle Dark Elves figurerne igennem, og samme tekst er ikke at finde på nogle af dem. Så der er da håb for, at man ikke skal have andre af dem.
Jeg tager lige fat i min mor i morgen, og gennemgår bøgerne.
Det logo er lige et minde om deres 80'er grafik :)
Det ligner ret meget, at det er et skirmish spil alla Warmachine, og ikke et Warhammer 9th. Så ud fra det billede (og det med Chaos), så tænker man, at det vil være et stand-alone spil.
Sammenholder man den opdagelse Mads lavede med hærbøgerne, så er man dog igen skeptisk.
Rygterne siger, at dette er til et skirmish spil og at der så kommer endnu et spil senere, som er til lidt større skala...
http://www.belloflostsouls.net/2015/06/revealed-age-of-sigmar-release-info.html
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=87856.275;topicseen
Det ser umiddelbart meget simpelt ud, hvilket vel er meget positivt. Ingen tvivl om at det er et andet spil.
Figurerne er IMO dog ret grimme og jeg synes det er et stort skridt baglæns at de alle er i så få dele.
De to ting, som mest bekymrer mig i dette nye spil, er:
- Baserne er kun til at holde figuren oppe. De skal ignoreres spil-mæssigt.
- Antallet af figurer er meget i fokus. Så ifølge grundreglerne er tre individuelle drager dårligere end tyve skaven slaver. Men det er svært at bedømme effekten heraf, uden at have set flere scrolls.
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?410594-WTF-moments-in-the-AoS-rules
Men det er ikke 9. edition. Den venter jeg stadig på :P
Måske et spil som man kan hygge sig lidt med og prøve for sjov, men i den udformning her (der er rygter om at der kommer en ny version i efteråret til store kampe), så har det intet med Warhammer at gøre.
På den anden side, så er det så heller ikke nogen GW kilder, der nogensinde har påstået at det skulle være 9.ed. Warhammer er dødt og Age of Sigmar er noget nyt og HELT andet.
http://www.games-workshop.com/en-DK/age-of-sigmar-compendiums
Citat: GW: The Empire
Marius Leitdorf is an
exceptional swordsman, even if he is totally
insane. If, during your hero phase, you
pretend to ride an imaginary horse, you
can re-roll failed hit rolls for the Averland Runefang until your next hero phase. If you actually talk to your imaginary horse you can re-roll failed wound rolls as well.
Tænker, at det her kræver et par spil, men det aldrig bliver Warhammer...
Citat: GW: Grail Knights
The Grail Vow: You can re-roll all failed
hit rolls for this unit if, before rolling the
dice, you hold aloft a grail or goblet and
shout ‘For the Lady’ in a heroic voice.
http://www.belloflostsouls.net/2015/07/age-of-sigmar-big-rulebook-on-the-way.html
Inklusiv "Advanced Rules". Spændende :)
Men jeg er ligeså overbevist om at det nuværende spil (indtil vi ser hvad den bog Steven nævner indeholder) bliver kedeligt rimelig hurtigt og slet ikke egner sig til slag mellem deciderede hære (lad os sige 50+ figurer på hver side).
Beastmen
Abilities Braying
Warcry: Red-hot rage festers in the savage minds of Wargors, their only desire to rend and destroy.
You can add 1 to all hit rolls made for a Wargor if, before rolling the dice, you let loose a primal warcry.
Your warcry must use no actual words, but angry grunts and raging snorts are encouraged.
Bretonnia
The grail Vow:
You can re-roll all failed hit rolls for this unit if, before rolling the dice, you hold aloft a grail or goblet and shout
‘For the Lady’ in a heroic voice.
Daemons
command Ability grandfather’Joy:
If a Great Unclean One uses this ability, then whenever you roll a
7 for a Nurgle Daemon unit in your next charge phase you can shout ‘seven’ in mirthful tones. If you do, that unit can make
1 extra attack with each of its melee weapons in the following combat phase.
secret and Ciphers:
When you make a casting or unbinding roll for Kairos Fateweaver, add 2 to the result of the roll if, just before rolling the dice, you can
correctly spell the spell’s name backwards, aloud, without hesitating or looking it up.
The endless Dance:
If you are dancing while rolling the dice for the Masque’s attacks in the combat phase, you can reroll any failed hit rolls. If, at any point, you
can coerce your opponent to join in, you can re-roll any failed wound rolls as well.
Dark elves
Bloodwrack Stare:
When making a Bloodwrack Stare attack, pick a visible unit within range and roll a dice for each model in that unit; for each roll of 6 or more that
unit suffers a mortal wound as they foolishly meet the Medusa’s deadly gaze. You can add 1 to these dice rolls if, between the time you declare
the target of the attack and time you roll the dice, your opponent looks you directly in the eye.
Dwarfs
Great Book of Grudges:
When Thorgrim is set up, select an enemy unit on the battlefield. You can re-roll any failed wound rolls when a Dispossessed model from your army
targets that unit. In addition, if you lose the battle, write down the name of your opponent’s general. The next time Thorgrim faces this general, you can
select an additional 3 enemy units for this ability to apply to (one must be or include the enemy general).
Enthusiastic Young Assistant:
Kraggi is an apprentice Runesmith who has barely been smithing a century, but his youthfulness makes him very eager. Kraggi can attempt to unbind one
spell in the enemy hero phase as if he were a wizard. You can re-roll the unbinding attempt if you are younger than your opponent.
Liquid fortification:
You can add 1 to the Bravery of Josef Bugman and any Dispossessed unit from your army within 4" of him whilst you are holding a drink.
Honour of the Clan:
It is a Thane’s duty to uphold the honour of his clan, and his fighting prowess is as deadly as his beard is
magnificent. You can re-roll any failed hit rolls when attacking with a Thane so long as you have a bigger and more impressive beard than your opponent.
Old Grumblers:
In your hero phase, you can complain about something in a suitably Dwarfish manner. For example, the hardships you endured when you were younger, how
the youth of today don’t respect their elders, how expensive beer is etc. If you do, this unit of Longbeards will join in and you can pick one of the grumblings listed below.
The effects last until your next hero phase.
Everyone Has Their Price:
If Greasus Goldtooth uses this ability, select an enemy unit anywhere on the battlefield and choose one of the effects listed below: - The unit cannot move in its next turn.
- The unit cannot move, attack or cast spells in its next turn. - All models in the unit immediately flee. -
The unit changes sides and immediately comes under your control.
Then, offer your opponent a bribe (this can be anything you want to offer). If your opponent accepts your bribe, the chosen effect takes place – otherwise, nothing
happens. Players are free to haggle over the offered bribe, or propose a counter-offer...
Orks & Goblins
WAAAgh! horns
Models in this unit may carry Waaagh! Horns. You can add 2 to the charge rolls of a unit that includes any Waaagh! Horns,
but only if you bellow ‘Waaagh!’ when rolling the dice.
WAAAgh! drummer
Models in this unit may be Waaagh! Drummers. You can add 2 to the charge rolls of a unit that includes any Waaagh! Drummers,
but only if you bellow ‘Waaagh!’ when rolling the dice
skull bAshers
Models in this unit may be Skull Bashers. You can add 2 to the charge rolls of a unit that includes any Skull Bashers,
Tribal Drummer
Models in this unit may be Tribal Drummers. You can add 2 to the charge rolls of a unit that includes any Tribal Drummers,
Skaven
Peal of Doom:
In your hero phase, the Screaming Bell tolls. Roll two dice, add the scores together and consult the table below to see what happens
(no modifiers can be applied to this roll). If a result says that it effects units ‘within range of the Peal of Doom’, consult the Damage Table above to see the current
range of that effect. 2 MagicalBacklash:The Screaming Bell immediately suffers 1 mortal wound. 3-4 UnholyClamour:The Screaming Bell can move an extra
6" in its next movement phase. 5-6 DeafeningPeals:Roll a dice for every enemy unit within range of the Peal of Doom. On a 4 or more, that unit suffers a mortal wound.
7 AvalancheofEnergy:Add 1 to all casting rolls for Skaven Wizards that are within range of the Peal of Doom during this hero phase. 8-9 ApocalypticDoom: Roll a
dice for every enemy unit within range of the Peal of Doom. On a 4 or more, that unit suffers D3 mortal wounds. 10-11 WallofUnholySound: All Skaven models
from your army that are within 13" of the Screaming Bell when they attack in your next combat phase make one extra attack with each of their melee weapons.
12 AStirringBeyondtheVeil:The bell summons a Verminlord to the battlefield. Set up a single Verminlord anywhere on the battlefield that is more than 9" from any
enemy model. The Verminlord cannot move in its next movement phase.
- 13 ImprobableVictory!:Against all probability and reason, you immediately win the battle (and are hereafter branded a cheat – not that that should bother a true skaven general).
The Empire
Pride of the reiksguard:
Helborg’s skill is as legendary as his moustache is magnificent. You can re-roll any failed hit rolls when attacking with the Runefang so long as you have a bigger and more impressive
moustache than your opponent
Abilities The Mad Count:
Marius Leitdorf is an exceptional swordsman, even if he is totally insane. If, during your hero phase, you pretend to ride an imaginary horse, you can re-roll failed hit rolls for the Averland
Runefang until your next hero phase. If you actually talk to your imaginary horse you can re-roll failed wound rolls as well.
Tomb Kings
commAnd Ability
And He Did Say ‘War’,and the World Did Tremble...:
If Settra the Imperishable uses this ability, you must hold out your hand and utter ‘War’ in a supremely commanding tone. If you do, then until your next hero phase you can add 1
to all hit rolls for Death units in your army that are within 18" of Settra in the combat phase. If a Deathrattle unit is affected by this ability, you can also add 1 to their wound rolls in the
combat phase. However, if Settra is your general, you must not kneel for any reason during the battle. If you do, even once, you immediately lose the battle. Settra does not kneel!
Vampire Counts
one Bat Short of a Belfry:
Konrad is a violent lunatic, and his temper does little to help his stretched sanity. If, during your hero phase, you talk to Konrad von Carstein, you can re-roll all hit rolls of 1 for him until
your next hero phase. If Konrad von Carstein talks back to you, re-roll all failed hit rolls instead.
Warriors of Chaos
The gift of Tongues:
At the start of the combat phase, Wulfrik can issue an indelicate challenge in his foe’s tongue if there is an enemy Hero within 3". Issue your opponent with a challenge of your own –
you can be as mocking, rude or insulting as you dare; if your opponent rises to the bait and they change expression, even so much as crack a smile or a glimmer of shock, Wulfrik’s challenge
is successful and you can re-roll failed hit rolls for any attacks he makes this phase against enemy Heroes
Supreme Vanity:
Sigvald is narcissism personified, unable to go more than a few moments without seeking a mirrored surface. You can re-roll failed save rolls for Sigvald if you can see your reflection or are
holding a mirror when you roll the dice. However, if the result of any of these re-rolls is 1, Sigvald becomes entranced by his own perfection, and cannot pile in or make attacks for the rest of
the phase.
Lord of Forbidden Pleasure:
It is wise not to gaze long upon the splendour of a Lord of Slaanesh, lest terrible notions begin to form. If an enemy unit finishes its pile in move within 3" of a Lord of Slaanesh, you can tell your
opponent that they are in danger of being beguiled. From that point on, if your opponent looks you in the eye before the unit has made its hit rolls for that combat phase, subtract 1 from any of those
rolls which target this model.
Petrifying gaze:
The magical gaze of a Cockatrice can transfix foes where they stand, turning them to stone. In your shooting phase, pick a visible unit within range, look your opponent in the eye and roll a dice.
Add one to the roll if your opponent blinks first and subtract one from the roll if you do. If the result is 4 or more, the target unit is caught in the Cockatrice’s gaze and suffers D6 mortal wounds.
Held og lykke med at f.eks. få Konrad von Carstein til at tale til dig eller som kvinde/barn med at have et bedre skæg end din gamle mandlige modstander. Stakkels den teenager med en stemme i overgang, som spiller Settra og skal sige noget i en "supremely commanding tone".
Mht. til rygter, så skulle der også komme turneringsregler fra GW. Mon ikke det kommer til at indeholde noget mht. hær-balancering.
https://drive.google.com/file/d/0B3iUmocmCYCUWFRzcWdQTGcxS0U/view?pli=1
"Although Age of Sigmar has taken a unique approach to Tabletop Gaming, this document represents a completely unofficial way to modify the rules into ones more conducive to competitive play."
Dog alligevel kan jeg lide hvad de har gjordt ved det, så man kan ligeså godt bruge dem hvis det skal være.
Øv. Jeg vil bare så gerne have, at GW kommer med noget, som retter lidt op det. Især det med at sammensætte hær.
Jeg glæder mig faktisk til at prøve det, om ikke andet så fordi Simons elvere og Annas dværge lige præcis rammer størrelsen for hærene i startsættet (som jeg tror er et godt startniveau for at lære systemet at kende), og jeg derfor har reelle forhåbninger om at kunne spille nogle ok balancerede skirmish slag med nogle forskellige hære. Og jeg har set nogle rapporter på youtube, der giver et udmærket indtryk. :)
Hvis bare man sørger for at forventningsafstemme med sin modstander, og måske gå hærlisterne igennem sammen før slaget, så tror jeg det fungerer fint uden alle de restriktioner, point og procentsatser, der gør listekonstruktion til en timelang proces i 8. edition.
Og så kan jeg godt lide nogle af de foreslåede temahære, der er bagerst i pdf-erne. Og de giver nok også et godt praj om, hvilket størrelsesniveau GW selv har forestillet sig, spillet skal spilles på.
Jeg forestiller mig, at det virker fint for et publikum på ca. 12 år, hvor balance ikke er vigtigt, men hvor man bare gerne vil lege med sine figurer og rulle terninger.
Du snakker om at spille med Simon. Så vidt jeg kan huske, så var Simon ikke ked af at stille med bissede hære imod dig i 8th. Det kan han så frit skrue helt op for i AoS. Enheder er ikke balancerede og har ingen point-priser, så han har ikke grund til at tage andet end elite-enheder med.
Det er blevet Pay2Win. Køb alle de dyre modeller.
Nu har jeg ikke læst High Elf War Scrolls, men et lille bisset eksempel fra Dark Elves. Dark Shards (repeater-crossbow-elverne) er Any Unit Size. Én model pr. unit kan opgraderes til champion, som får +1 to hit. Så kan man jo sætte alle sine Dark Shards modeller som én mans-units, med den ene model opgraderet til champion.
Så man er rigtig meget nødt til ikke at tænke på at vinde, men på f.eks. at have en tematiseret hær. Du har bare ingen anelse om, hvorvidt din tematiserede hær har en kinamands chance, hvis du skal møde tilfældig modstander.
Tema-hærene, som du kalder dem, fortæller kun antal enheder. De siger ikke noget om, hvor store disse enheder skal være. Så selv her vil der være meget forskel på hærene.
Denner og jeg tog et spil, hvor vi kun brugte min malede figurer, hvor vi skiftedes til at vælge prædefinerede enheder. Det er umiddelbart den mest balancerede metode, jeg kan komme på (Den ene side vandt dog stort alligevel, men det er svært at bedømme ud fra én kamp).
Jeg vil gerne teste spillet noget mere, men umiddelbart er balanceringen et kæmpe issue.
Det med, at man kan stille Skavens klokke og Dæmonen Keiros og så vinde i runde ét, er jeg ikke så nervøs for. Det spil er hurtigt overstået, og ham spiller man ikke mod igen :) (til turneringer er det dog helt uholdbart) [forklaret: Klokken har en tabel, som gør noget random ved 2d6. Slår man 13 vinder man. Keiros gør at man én gang i spillet kan vælge et resultat (bemærk at det ikke er et resultat fra et rul, men blot et resultat). Det er åndsvagt. Det er regelknep. Det er regelmæssigt fuldt lovligt]
Steven og jeg ville tage en kamp (jeg havde ikke mine figs med). Steven sætter sine figs på bordet, og så er vi igang. Fra beslutningen om, at vi ville spille Warhammer, til vi var i gang med, at spille gik der 5 minutter. Det var sgu meget lækkert.
Hver enhed er unit, hvilket også er en fed ting.
Warscrolls er også fede da man har næsten alle de regler man skal bruge lige ved hånden, som i Warmahorde.
Jeg er enig i, at der er en masse galt med systemet, men jeg vil gerne prøve det alligevel, før jeg dømmer det ude.
Desuden var det allerede pay2win i 8. edition (køb en masse nye halberdiers, køb monstrous cavalry, køb fønikser/dæmonprinser etc.), og pointsystemet fortalte jo i virkeligheden ikke nødvendigvis noget som helst om balancen mellem to hære.
Mon de kun har 40k modellører tilbage? :)
For mig at se er detaljegraden blevet mindre og med alle de store flader virker det som om at de kun satser på en målgruppe, som tilfældigvis er den samme som mange 40K figurer må henvende sig til.
Så kan det godt være at kvaliteten af figurerne er høj - og det er jo også rigtig godt. Synes bare charmen og det "middelalderlige" er helt væk. Godt man stadig kan få de fleste af de gamle figurer - men gad vide, hvor længe.
Den er her:
https://www.dropbox.com/s/9ks7tf5de5c02h4/GF17.pdf?dl=0
Desværre er det allerede i starten af oktober, så det bliver for presset for mig at joine.
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=10&t=130048
Der er også mange, som nævner Kings of War som et bedre alternativ.
http://www.manticgames.com/mantic-shop/kings-of-war/getting-started/product/kings-of-war-2nd-edition-rulebook.html
http://www.the-ninth-age.com/news/index.php?news/72-etc-2016-goes-9th-age/
En lille status for folket mht. 9th age:
- De laver en ny regelbog (den bliver living, så der vil løbende kunne komme rettelser). Den er pt. i version 0.7, og flere har prøvet den er allerede glade for den.
- De laver nye army books. De har allerede lavet Beastmen-bogen. De andre hær-bøger ligger der midlertidige tilrettelser til.
- Hjemmesiden med alle reglerne er: http://www.the-ninth-age.com/index.php?simple-page/
Alle bøger (inkl. army-books) er nu kommet i første beta-version:
http://www.the-ninth-age.com/index.php?thread/444-the-9th-age-beta-0-9/&postID=54289#post54289
Jeg har ikke fået kigget på dem endnu, men folk på powerfist.dk er helt i den syvende himmel over det :)
http://druchii.net/viewtopic.php?f=177&t=77210
Man bør dog lige sikre sig, at de har fået opdateret med nyeste version, ved at sammenligne versionsnumre med dem på The 9th Age egen hjemmeside.
Så vidt jeg kan lure, så er Brets-spillere ret glade for deres nye bog (men det er vidst tendensen generelt).
Fodtropper er blevet boosted godt, og Characters booster dem endnu mere.
Min hær består bare af mænd på heste, og de er blevet nerfed, og ingen af Army Wide reglerne gælder for dem.
Læste folks meninger om den nye Empire bog, og folk er ikke glade :(
- En gruppe af folk til hver Army Book
- En hovedgruppe som kigger det de andre grupper laver igennem
Den gruppe der laver Empire har åbenbart svært ved, at få noget gennemført.
Fx: De måtte kæmpe for, at Knights skulle beholde deres Full Plate, og måtte kompenserer det med, at de kun er ws3. Og de er stadig ikke sikre på om de må beholde deres Full Plate i fremtiden.
Eneste minusser jeg lige kan komme på (som har en effekt på de figurer jeg har):
- Ingen af Army Wide Reglerne dækker mine figs
- Andres heste er s4, mine er s3
- En Full Plate til en Character koster 20 pts og en hest koster 15 pts
Et kæmpe plus er dog, at Witch Hunteren endelig kan købe en hest
Men balancen mellem bøgerne bliver nok justeret løbende (modsat når GW laver dem), så man skal huske, at dette er første udkast.
Var der egentlig nogle af dine game army wide rules, som galt for kavaleri?
Jeg har forsøgt at læse reglerne 2-3 gange, men må indrømme at jeg har opgivet hver gang.
På den måde spilder du meget lidt tid på at læse bøgerne og prøve dem af. For når du beslutter dig for at bruge en nyere version, så kan du hurtigt se og blive opdateret med, hvad der har ændret sig, fra den version du læste.
Men er det bare mig, eller kan man ikke komme ind på den link der til deres hjemmeside?
http://www.the-ninth-age.com/
Jeg ved at der er markeret noget i de enkelte afsnit i 9ed regelbogen, men jeg savner en form for oversigt over, hvilke afsnit jeg skal gå til for at finde ændringerne.
Og ja, det er den dovne løsning ift. bare at læse hele bogen igennem x-antal gange
Citat: Steven Poulsen
Der er ingen vej uden om at læse regelbogen. Du kan til gengæld fokusere på den farvede tekst deri, da det netop er afvigelserne fra 8th.
Ja det må jeg vel :)
Annonceringen kan læses her:
http://www.the-ninth-age.com/news/index.php?news/248-announcement-of-the-9th-age-0-99-release/&s=35cca2f3c1f328a8f685863fa90059db2d75e3e2
Regler kan som sædvanligt findes her:
http://www.the-ninth-age.com/index.php?simple-page/
De var alle tilfredse, men det kan selvfølgelig være, at den nyeste version er dårligere (hvilket jeg dog ikke har fået opfattelsen af ude på internettet)
Jeg synes I skal gøre det samme med Jeres hæres nye regler