Høng-Crewet
40k turnering. ja eller nej?
hej alle sammen. jeg er ny og jeg tænkte på om man kan arrangerer et warhammer 40k turnering til Gamers Weekend og om det er en god ide. jeg har set at nogen allerede har planlagt et warhammer turneringer og jeg havde været med i GorrCon 40k turneringen (og kom på 2. pladsen ) så jeg håber at der er nogen der er med på ideen.
forresten. hvor mange point skal vi tage med?
Redigeret d. 07. Nov. 2009 kl. 15:56
forresten. hvor mange point skal vi tage med?
hej frederik vi har lige haft en 40k turning som du kan se vis du kigger på tildiger arrangsemanger.
Ikke der med sagt at det ikke kan blive tale om noget.
Ikke der med sagt at det ikke kan blive tale om noget.
Vi holder nok kun en turnering da 2 vil tage alt for lang tid, men derfor kan du jo godt komme og spille en masse 40k.
Hej Frederik
Som de andre antyder, så skifter vi lidt med hvilken turnering vi har til vores GW.
Sidste turnering var i Mordheim og forrige i 40k og denne gang er det så i fantasy battle.
Men som sagt, så er der helt sikkert plads til at få spillet noget 40k :-)
Som de andre antyder, så skifter vi lidt med hvilken turnering vi har til vores GW.
Sidste turnering var i Mordheim og forrige i 40k og denne gang er det så i fantasy battle.
Men som sagt, så er der helt sikkert plads til at få spillet noget 40k :-)
og hvor mange point skal man tage med???
jeg har forresten noget planetstrike ting + regelbog. skal jeg tage det med?
Redigeret d. 08. Nov. 2009 kl. 21:40
jeg har forresten noget planetstrike ting + regelbog. skal jeg tage det med?
Du kan tage det med du lyster :-)
Rammerne er meget løse til GW, så du aftaler point m.m. med den du skal spille med.
Hvis du står og mangler figurer, så har vi en masse forskellige, som der kan lånes, hvis du kan tage til takke med en ´count-as´ hær :-)
Vi er meget få der er hele hære af figurer, så vi låner altid/finder alternativer hvis vi står og mangler. Det vigtigste er at vi får spillet ;-)
Rammerne er meget løse til GW, så du aftaler point m.m. med den du skal spille med.
Hvis du står og mangler figurer, så har vi en masse forskellige, som der kan lånes, hvis du kan tage til takke med en ´count-as´ hær :-)
Vi er meget få der er hele hære af figurer, så vi låner altid/finder alternativer hvis vi står og mangler. Det vigtigste er at vi får spillet ;-)
har i de følgende ting?:
lootas
burna boyz
meganobz
stormboyz
warbuggies
trukks
warbikes
battlewagon
60+ normale boyz + 2 nobz
jeg kunne få et meget god hær ud af nogle af tingene, men jeg har selvfølgelig en hel masse orkere derhjemme
jeg har samme mening. det vigtigste er at spille (og at jeg vinder).
Redigeret d. 09. Nov. 2009 kl. 21:36
lootas
burna boyz
meganobz
stormboyz
warbuggies
trukks
warbikes
battlewagon
60+ normale boyz + 2 nobz
jeg kunne få et meget god hær ud af nogle af tingene, men jeg har selvfølgelig en hel masse orkere derhjemme
jeg har samme mening. det vigtigste er at spille (og at jeg vinder).
Nej vi har ingen af dem
hvad har i da af figurer man kan låne?
Du kan låne af de figurer, som folk nu engang har fået skrabet sammen.
Jeg har en masse Space Marines, samt et par kampvogne. Så hvis du f.eks. synes, at du vil prøve at have nogle stormboyz med, så kan du låne nogle marines med jumppacks, og så blot forklare din modstander i starten af spillet, at de i denne kamp repræsenterer Ork Stormboyz.
Som Steffen skrev, så er det ikke vigtigt, at man bruger de rigtige figurer. Det er blot federe. Hvis vi kun spillede med de rigtige figurer, så ville det kun være et spil for rige mennesker. Vi er meget mere interesserede i, at folk kan prøve alle de forskellige ting de vil, og hygge sig uden at skulle tænke på at ofre deres børneopsparing på at kunne lave en bestemt slags hær.
I løbet af sådanne en weekend er det slet ikke sikkert, at man spiller med den samme hær to gange (med undtagelse af turneringer), da man på den måde kan prøve alle de hære, man har lyst til.
Jeg har en masse Space Marines, samt et par kampvogne. Så hvis du f.eks. synes, at du vil prøve at have nogle stormboyz med, så kan du låne nogle marines med jumppacks, og så blot forklare din modstander i starten af spillet, at de i denne kamp repræsenterer Ork Stormboyz.
Som Steffen skrev, så er det ikke vigtigt, at man bruger de rigtige figurer. Det er blot federe. Hvis vi kun spillede med de rigtige figurer, så ville det kun være et spil for rige mennesker. Vi er meget mere interesserede i, at folk kan prøve alle de forskellige ting de vil, og hygge sig uden at skulle tænke på at ofre deres børneopsparing på at kunne lave en bestemt slags hær.
I løbet af sådanne en weekend er det slet ikke sikkert, at man spiller med den samme hær to gange (med undtagelse af turneringer), da man på den måde kan prøve alle de hære, man har lyst til.
ellers bruger vi den meget populære papir-metode til warhammer så der kan du også sagtens spille med
forresten. der er en speciel figur jeg vil ha lov til at bruge. nemlig en Mega dread. statsne har jeg fundet på forgeworld, så de burde gælde:
http://www.forgeworld.co.uk/acatalog/QUATERMASTERS_STORE_ORKS_21.html
og i har sagt at jeg må bruge erstatningsfigurer, så jeg brugte lige fordelen
Redigeret d. 11. Nov. 2009 kl. 18:58
http://www.forgeworld.co.uk/acatalog/QUATERMASTERS_STORE_ORKS_21.html
og i har sagt at jeg må bruge erstatningsfigurer, så jeg brugte lige fordelen
Det tror jeg ikke, at der er nogen, der har noget imod. Du printer bare reglerne ud og tager dem med.
Det bliver være, at finde noget i en passende størrelse, som vi kan lade som om, er en Mega Dread :)
Det bliver være, at finde noget i en passende størrelse, som vi kan lade som om, er en Mega Dread :)
Tja reglerne til en Mega Dread er til Apocalyse, og så mange points tror jeg ikke vi har figs til, men måske vi kan skrabe det sammen.
det er kun med skullcrusha tanken eller hvad den nu ellers hedder, mens Mega dread er en heavy support choice, så jeg kan bruge den. den er også lige så stærk som en ironclad dreadnought (måske lidt bedre, men ellers).
her er et spørgsmål der ikke har noget at gøre med mega dreaden.
da jeg var inde og se mine mails, så jeg 1 mail fra godline (jeg kan ikke huske hendes rigtige navn) om at jeg skulle sende et billede til hende. hvis det er noget kæreste-ting, så kan hun godt droppe det!
da jeg var inde og se mine mails, så jeg 1 mail fra godline (jeg kan ikke huske hendes rigtige navn) om at jeg skulle sende et billede til hende. hvis det er noget kæreste-ting, så kan hun godt droppe det!
Aner ikke hvem godline er, men det kunne godt lyde som noget spam. Hvis du kan i dit mailprogram, så marker den som spam og slet den (hvis den ikke gør det automatisk, når du markerer den som spam).
skal man egentlig tage terræn med? nårh jo det siger sig selv. vi laver jo også terræn i weekenden, men syntes i at man burde tage terræn med hjemme fra?
Vi har en del terræn.
Vel nok til tre fantasy kampe, to 40k kampe og to til tre mordheimkampe på en gang, men mere er altid godt.
Steven kan nok lidt bedre vurdere det, da jeg ikke lige ved hvor mange vi bliver.
Vel nok til tre fantasy kampe, to 40k kampe og to til tre mordheimkampe på en gang, men mere er altid godt.
Steven kan nok lidt bedre vurdere det, da jeg ikke lige ved hvor mange vi bliver.
Folk må meget gerne tage terræn med. Vi bliver 18 deltagere, hvilket vil sige op til ni spil, der spilles ad gangen.
Både 40k og Mordheim bruger rigtig meget terræn, så bare tag med.
Folk må også meget gerne tage målepinde/bånd og templates med.
Både 40k og Mordheim bruger rigtig meget terræn, så bare tag med.
Folk må også meget gerne tage målepinde/bånd og templates med.