Høng-Crewet
Turnering
Det blev til bestyrelsesmødet vedtaget, at vi vil afholde en turnering i Warhammer Fantasy Battle.
Nu melder spørgsmålet sig så blot: Hvilke turneringsregler?
- Hvor mange point?
- Hvilken slags turnering?
-- Alle spiller mod alle
-- Flere små puljer hvor vinderen går videre
-- Sudden death (taber man er man ude)
- Bruger vi Army Composition Systemet og hvordan? http://atlantis.sverok.net/WPS/RT_WPS_Comp.pdf
- Skal man have nogle fordele ved at stille med figurer (malede?)?
- Hvor stort et område skal kampen kæmpes på?
- Spiller vi med erfaring til ens characters? (Jens har nogle regler til dette)
- Andre specielle regler?
Nu melder spørgsmålet sig så blot: Hvilke turneringsregler?
- Hvor mange point?
- Hvilken slags turnering?
-- Alle spiller mod alle
-- Flere små puljer hvor vinderen går videre
-- Sudden death (taber man er man ude)
- Bruger vi Army Composition Systemet og hvordan? http://atlantis.sverok.net/WPS/RT_WPS_Comp.pdf
- Skal man have nogle fordele ved at stille med figurer (malede?)?
- Hvor stort et område skal kampen kæmpes på?
- Spiller vi med erfaring til ens characters? (Jens har nogle regler til dette)
- Andre specielle regler?
POINT
2250 eller 2000 ville være gode tal efter som større point tag længer tid men jeg er frisk på flere vis det er
TURNERING
jeg er ikke meget for sudden death fordi jeg med garanti dummer mig eller slå dåligt og ryger ud som den første
men små puljer eller alle spiller mod alle er en find ide
ARMY Composition Systemet
FORDELE VED MALLEDE FIGURER
det syndes jeg er en dålig ide fordi man er meget båndet af de figure man har
men på den anden sidde vis man laver en gobline hær med
night goblins og fanatic kan jeg godt se ideen i at sætte granser eller jeg ved jo ikke om der er nogen der har 100.0000 goblins
men ialt er mit svar nej men det er fedt vis der er nogen der gør
ERFARING TIL CHARACTERS
hvad gå det ud på at man få flere point til sin characters
eller gør det ham/hende bedere?
SPECIELLE TING
ikke lige nu
Redigeret d. 14. Oct. 2009 kl. 16:00
2250 eller 2000 ville være gode tal efter som større point tag længer tid men jeg er frisk på flere vis det er
TURNERING
jeg er ikke meget for sudden death fordi jeg med garanti dummer mig eller slå dåligt og ryger ud som den første
men små puljer eller alle spiller mod alle er en find ide
FORDELE VED MALLEDE FIGURER
det syndes jeg er en dålig ide fordi man er meget båndet af de figure man har
men på den anden sidde vis man laver en gobline hær med
night goblins og fanatic kan jeg godt se ideen i at sætte granser eller jeg ved jo ikke om der er nogen der har 100.0000 goblins
men ialt er mit svar nej men det er fedt vis der er nogen der gør
ERFARING TIL CHARACTERS
hvad gå det ud på at man få flere point til sin characters
eller gør det ham/hende bedere?
SPECIELLE TING
ikke lige nu
jeg har nu læst Army Composition Systemet og min forståelse af det er at lave en balance i hærernde så den ikke gå hen og bliver overpower
er det nogle lånde rigtigt?
for hvis det er syndes jeg det skal med
er det nogle lånde rigtigt?
for hvis det er syndes jeg det skal med
Her er mine tanker om en turnering
2250 points, det er det antal vi plejer, at spille med, og det plejer, at gå fint.
Fordelen ved Army Composition Systemet er, at det er lavet til, at give både nye og gamle Army Books en chance for, at vinde, så synes klart, at vi skal bruge det. System er dog også primært lavet til, at hver spiller skal spille 5 kampe, og dette kan måske blive svært, at nå. Et andet problem er, at det nye Skaven army book udkommer snart, og tror ikke der bliver lavet et system for dem inden Gamers.
Skal folk have fordele ved at bruge malede figs? Nej. Men jeg synes til gengæld, at folk skal have fordel hvis de kan stille største delen af deres hær med rigtige figs.
At give en characters erfaring synes jeg er en dårlig ide.
Hvis folk er friske på at alle spillere 5 kampe, så synes jeg klart at vi skal bruge AC-systemet, og de regler der følger med der. Evt. lade et par stykker sætte sig dybere ind i de regler, og så udregner de alle spilernes points. Og hvis folk så kan stille med figs, så får de nogle ekstra points.
Redigeret d. 14. Oct. 2009 kl. 02:46
2250 points, det er det antal vi plejer, at spille med, og det plejer, at gå fint.
Fordelen ved Army Composition Systemet er, at det er lavet til, at give både nye og gamle Army Books en chance for, at vinde, så synes klart, at vi skal bruge det. System er dog også primært lavet til, at hver spiller skal spille 5 kampe, og dette kan måske blive svært, at nå. Et andet problem er, at det nye Skaven army book udkommer snart, og tror ikke der bliver lavet et system for dem inden Gamers.
Skal folk have fordele ved at bruge malede figs? Nej. Men jeg synes til gengæld, at folk skal have fordel hvis de kan stille største delen af deres hær med rigtige figs.
At give en characters erfaring synes jeg er en dårlig ide.
Hvis folk er friske på at alle spillere 5 kampe, så synes jeg klart at vi skal bruge AC-systemet, og de regler der følger med der. Evt. lade et par stykker sætte sig dybere ind i de regler, og så udregner de alle spilernes points. Og hvis folk så kan stille med figs, så får de nogle ekstra points.
Citat: Mikkel
er det ikke mænd der ikke stå i the warhammer army book men er mænd som man kan sammen sætte ligesom kislev?
Oversæt?
5 kampe er rigtig rigtig meget med 2250 pts. Det vil i hvert fald være for meget for mig.
Jeg stemmer for sudden death.
AC lyder som en ok måde at gøre det lidt mere balanceret(men nu favorisere det bl.a. os min hær en del). Hvis det er baseret på 5 kampe, så skal vi måske bare droppe det...
Jeg synes som sådan det er en god ide at give bonusser til dem der rent faktisk stiller med en hær, men jeg kan ikke lige se hvad dette skulle være?
Jeg stemmer for sudden death.
AC lyder som en ok måde at gøre det lidt mere balanceret(men nu favorisere det bl.a. os min hær en del). Hvis det er baseret på 5 kampe, så skal vi måske bare droppe det...
Jeg synes som sådan det er en god ide at give bonusser til dem der rent faktisk stiller med en hær, men jeg kan ikke lige se hvad dette skulle være?
Jeg er også mest til sudden death. Vi kunne evt sætte et maks man må score i AC-systemet, og så kan folk lave hære der efter?
Fint med mig, hvis der er nogen der udpensler hvordan det fungerer. Jeg kan ikke lige gennemskue de regler.
sudden death lyder fint nok for mit vedkommende, fordi de også giver mig mulighed for at spille andre spil hvis jeg ryger ud og det holder mig på tæerne hvis jeg ved et mirakel rent faktisk går videre...
Denner og jeg kiggere nærmere på AC-systemet i weekenden, og har fundet en måde, hvorpå vi kan bruge systemet til turneringen.
Det korte og det lange ved systemet er, at når man har lavet en hær, så kan man ud fra AC-systemet få en score imellem 0 og 30. Tallet repræsenterer for powerplay ens hær er, hvor 0 er mest powerplay og 30 er total god stil :)
Vi spillede en kamp på 2250 point, hvor vi hver endte med en hær det lå til 22 i AC-systemet. Systemet virker i mine øjne ret godt, og jeg foreslår, at den hær man vil bruge til turneringen ikke må have en AC-score på mindre end 15.
Hvis i på ingen måde kan finde ud af systemet, så kom til en af forberedelsesweekender eller kom ned til Live, så skal jeg nok prøve at gennemgå det med jer. Alternativt kan vi gøre det til Gamers Weekend om fredagen, men det ville være rart, hvis vi kunne komme hurtigt i gang med turneringen.
Det korte og det lange ved systemet er, at når man har lavet en hær, så kan man ud fra AC-systemet få en score imellem 0 og 30. Tallet repræsenterer for powerplay ens hær er, hvor 0 er mest powerplay og 30 er total god stil :)
Vi spillede en kamp på 2250 point, hvor vi hver endte med en hær det lå til 22 i AC-systemet. Systemet virker i mine øjne ret godt, og jeg foreslår, at den hær man vil bruge til turneringen ikke må have en AC-score på mindre end 15.
Hvis i på ingen måde kan finde ud af systemet, så kom til en af forberedelsesweekender eller kom ned til Live, så skal jeg nok prøve at gennemgå det med jer. Alternativt kan vi gøre det til Gamers Weekend om fredagen, men det ville være rart, hvis vi kunne komme hurtigt i gang med turneringen.
lyder fint
Og det bliver så uden special characters da de ikke er med i Army Composition.
fint spiller alligevel ikke med det skidt