Høng-Crewet
Krigslive III - I lejre!
Hey, Jeg er helt sikkert frisk, efter det i lavede sidste gang jeg hørte om det :D
Redigeret d. 19. Sep. 2011 kl. 15:58
Det lyder godt Mikkel. Vi skal lige have gjort dig til medlem igen, men det er jo bare en form sag :)
Yeps, jeg melder mig ind i det nye år :D
hmm vi skal nok lave nye tunikaer der må ikke være stykker med andre farver i vores beklædning og vores bukser må så vidt jeg kan se ikke være sorte.
ifølge den hot/not liste som sanglandet lejre har lavet som rimelig meget virker som den afgørende instans http://klviii.krigslive.dk/hot_not_liste_krigslive8.pdf
ifølge den hot/not liste som sanglandet lejre har lavet som rimelig meget virker som den afgørende instans http://klviii.krigslive.dk/hot_not_liste_krigslive8.pdf
Hola
Jeg er frisk igen i år, har ingen ide om hvordan det passer ind i min verden på det tidspunkt, men det kan vel fikses tænker jeg.
Har købt billet.
Det ville være awesome hvis vi kunne ligge sy tegninger, ect op på et forum her inde når vi kommer så langt. Det er meget mere sansynligt at jeg kan bruge nogle hverdags aftener hjemme på at fikse kustyme med mere, end at jeg kan nå en hel weekend til Høng.
Jeg er frisk igen i år, har ingen ide om hvordan det passer ind i min verden på det tidspunkt, men det kan vel fikses tænker jeg.
Har købt billet.
Det ville være awesome hvis vi kunne ligge sy tegninger, ect op på et forum her inde når vi kommer så langt. Det er meget mere sansynligt at jeg kan bruge nogle hverdags aftener hjemme på at fikse kustyme med mere, end at jeg kan nå en hel weekend til Høng.
Og billetten er ogsaa koebt her - inkl. mad naar nu reoposerne har gjort dette.
Tak for at tage "ansvarshatten" paa Steven :o)
Husker du at hive fat i folk her inden 1. november saa folk kan tilmelde sig til den billige pris?
Ses!
Tak for at tage "ansvarshatten" paa Steven :o)
Husker du at hive fat i folk her inden 1. november saa folk kan tilmelde sig til den billige pris?
Ses!
Jeg skrev rundt til en masse mennesker den anden dag.
Yeps, jeg har også købt billet inc. mad :D
Redigeret d. 04. Nov. 2011 kl. 21:58
Sådan Mikkel! :)
Så er der meget mere nyt på R-R´s forum.
Vi mangler lige at lokke nogle flere med før, at vi er nok til en selvstændig enhed.
Denner, Rasmus, Mads og HC - Skal I ikke med?
Vi mangler lige at lokke nogle flere med før, at vi er nok til en selvstændig enhed.
Denner, Rasmus, Mads og HC - Skal I ikke med?
planen er da klart at jeg skal med men jeg har ikke råd til at betale før vi kommer tættere på scenariet.
Jeg har ingen planer om at tage med som kæmper. Overvejer at tage med som non-combat. Ved dog ikke om SUen lige dækker.
Så skal du jo sige til Denner! Jeg går her og ved ikke rigtigt om jeg har lyst til at melde mig til, fordi jeg ikke gider være den eneste nonkombatant i lejren :) Og det bliver jo dyrere og dyrere!
Hvornår er det prisen stiger igen?
Priser stiger hver d. 1. med 100kr.
ikke helt rigtigt den stiger Den 2. december fra 500 til 550kr inklusiv mad
HEj jeg har bil, og muligvis en trailer hvis det er :D
Så har jeg også taget skridtet og købt billet! Så har det bare at være lige så sjovt som I siger :) Jeg er ikke på madordning, så vil lige høre om der stilles nogen krav til den mad man selv tager med?
Og nå ja, jeg deltager selvfølgelig som kriger! Hvordan er kravene til rustninger/brynjer nu om dage? Kan jeg stadig få rustningspoint for min monster tunge ringbrynje af hegnstråd?
Og nå ja, jeg deltager selvfølgelig som kriger! Hvordan er kravene til rustninger/brynjer nu om dage? Kan jeg stadig få rustningspoint for min monster tunge ringbrynje af hegnstråd?
Super Mads!
Tror sagtens du kan få point for din brynje Mads.
Er det noget med at du også har en hjelm?
Vi skal nok have lavet flere skjolde i foreningen, så der må vi lige få "fyldt dig op" + kostume m.m.
Jeg er ret sikker på at de er ret ligeglade med hvad du putter i hovedet. Lejrene(hvor vi skal spise) er ikke en del af området, hvor der kommer publikum, så kravene er ikke lige så store til det historisk korrekte der. Yderligere tror jeg at vi tager vores kogeø med, hvis Denner og Jose synes det ku være sjovt at lege med den.
Og! Reoposerne har helt sikkert deres gasprimus mv. med, så der kan godt tilberedes en eller anden form for mad.
Tror sagtens du kan få point for din brynje Mads.
Er det noget med at du også har en hjelm?
Vi skal nok have lavet flere skjolde i foreningen, så der må vi lige få "fyldt dig op" + kostume m.m.
Jeg er ret sikker på at de er ret ligeglade med hvad du putter i hovedet. Lejrene(hvor vi skal spise) er ikke en del af området, hvor der kommer publikum, så kravene er ikke lige så store til det historisk korrekte der. Yderligere tror jeg at vi tager vores kogeø med, hvis Denner og Jose synes det ku være sjovt at lege med den.
Og! Reoposerne har helt sikkert deres gasprimus mv. med, så der kan godt tilberedes en eller anden form for mad.
Super at der ikke er krav til maden :) Og at jeg kan bruge min brynje! Jeg har ikke nogen hjelm, men jeg har en glimrende vikingehat, der nok bliver rigtig dejlig i det danske forår :) Medmindre en hjelm er en del af uniformen der sponsoreres af foreningen har jeg ikke planer om at anskaffe mig en.
Jeg har hverken skjold, våben eller kostume. Hvad står jeg selv for at købe og hvad kan jeg få fat i gennem foreningen når jeg bliver medlem?
Og hvor meget udstyr skal man have pr. mand?
Jeg har hverken skjold, våben eller kostume. Hvad står jeg selv for at købe og hvad kan jeg få fat i gennem foreningen når jeg bliver medlem?
Og hvor meget udstyr skal man have pr. mand?
Fedt Mads!
Vi har endnu ikke lagt os fast på, hvad foreningen betaler for.
Vi har endnu ikke lagt os fast på, hvad foreningen betaler for.
Er der en ide i allerede nu at få aftalt et møde med reoposerne? Mere for at så mange som muligt kan på den pågældende dato.
Jeg vil gerne selv foreslå engang i februar(januar virker allerede ret booket, og alle er nok heller ikke tilmeldt der). Vi kan vel passende holde mødet i Høng, nu hvor det ser ud til at vi står for 2/3 af holdet?
Jeg vil gerne selv foreslå engang i februar(januar virker allerede ret booket, og alle er nok heller ikke tilmeldt der). Vi kan vel passende holde mødet i Høng, nu hvor det ser ud til at vi står for 2/3 af holdet?
Hvor mange er vi indtil videre i alt? Og hvor mange fra Høng?
Hvis jeg eventuelt skal med til et møde skal det i hvert fald ikke være i første halvdel af januar. Der er jeg travlt beskæftiget med eksamen.
Hvis jeg eventuelt skal med til et møde skal det i hvert fald ikke være i første halvdel af januar. Der er jeg travlt beskæftiget med eksamen.
Lige en note til Mads.
Stine der skal med os har ret mange allergier(af den slags hun vist nok kan dø af), så der er nogle forskellige ting, som hun for alt i verden ikke må komme i kontakt med. Jeg kan ikke huske det hele, men det er fx jordbær.
Når vi skal afsted, så er det nok lige en god ide, at følge op på dette, så du og alle vi andre er bevidste om den del også.
Stine der skal med os har ret mange allergier(af den slags hun vist nok kan dø af), så der er nogle forskellige ting, som hun for alt i verden ikke må komme i kontakt med. Jeg kan ikke huske det hele, men det er fx jordbær.
Når vi skal afsted, så er det nok lige en god ide, at følge op på dette, så du og alle vi andre er bevidste om den del også.
Vi er p.t.(som jeg umiddelbart husker det):
R/R:
Pierre
Eli
Ole
Stine
Jakob
Høng-Crew:
Denner
Steven
Mikkel O
Mads
Mikkel P
Frejdie
Steffen
Og så er Rasmus, Josefine og Hans Watson umiddelbart tre "sikre" måsk´er fra os af. Ved ikke om der er nogle på måskelisten hos reoposerne.
R/R:
Pierre
Eli
Ole
Stine
Jakob
Høng-Crew:
Denner
Steven
Mikkel O
Mads
Mikkel P
Frejdie
Steffen
Og så er Rasmus, Josefine og Hans Watson umiddelbart tre "sikre" måsk´er fra os af. Ved ikke om der er nogle på måskelisten hos reoposerne.
Jose er tilmeldt
Josefine og Denner har tænkt sig at være camp-followers skal det siges, så rent kamptropmæssigt er vi indtil videre kun én mere end R/R.
Jeg synes fint, at vi kan aftale et februar møde allerede. Steffens weekender bliver jo fyldt hurtigere end man kan bladre i kalenderen.
Jeg synes fint, at vi kan aftale et februar møde allerede. Steffens weekender bliver jo fyldt hurtigere end man kan bladre i kalenderen.
En note til mig? :) Fordi jeg selv tager mad med?
Jeg regner ikke med at tage jordbær med, men ja, det er da godt at være opmærksomme på!
Jeg regner ikke med at tage jordbær med, men ja, det er da godt at være opmærksomme på!
Lige præcis Mads. Bare i forlængelse af det med om der er noget mad du ikke må have med. Der er bare nogle ting der helst skal undgås.
Bare smid en liste herind når det begynder at nærme sig :)
så er billetten købt :)
Kristine har også købt billet. Så nu er vi, så vidt jeg kan lure, 10 Høng-Crewet folk, som skal til Krigslive VIII!
hold da helt op vi ender med at blive mange :P
Sikke en fest! Og shit hvor skal vi købe meget nyt udstyr:P
Steven; sørger du for at få arrangeret et møde eller lign. med reoposerne, så vi kan få aftalt udstyr mv. med dem?
Det begynder vel os at snærpe til med at finde ud af hvilket udstyr vi mangler og skal have købt/lavet, så vi får det gjort i ordentlig tid?
Det begynder vel os at snærpe til med at finde ud af hvilket udstyr vi mangler og skal have købt/lavet, så vi får det gjort i ordentlig tid?
Vi kan jo lige selv se, om vi kan få et overblik over, hvad vi skal have med/på.
Mht. udstyr, så har jeg en forholdsvis klar idé i hovedet om, hvad vi stræber efter:
Nærkampsenheden:
Posebukser i uld
+ Kofte i uld
+ Rustning (hvad folk nu har, som passer ind i tidsalderen)
+ Slagkyse
+ Hjelm
+ Skjold og økse (som sidste gang)
+ Hvid pels på skuldre
+ Læderbælte med våbenringe
= Hårdfør Viking!
Bueskytteenheden:
Posebukser i uld
+ Kofte i uld
+ Grøn strudhætte i uld
+ Økse
+ Bue og pile
= Hurtig viking!
Non-kombattanter:
Vikingetøj
= Ukampdygtig, men praktisk, viking!
Alle farver følger arrangørernes hot/not liste.
Som jeg ser det, så skal vi (Høng-Crewet) have følgende med:
- Vores telt (da vi bliver mange),
- Vores kogeø,
- Alle vores kapper og tæpper
Hver person bør derudover have følgende med:
- Ingame drikkeskind/dunk/flaske/horn,
- Termo- eller ski-undertøj,
- Sovergrej (inkl. underlag)
- Toilettaske
- Ekstra mange sokker
Vi håber Reoposerne har:
- Banner(e)
- Borde og bænke
- Flere telte
- Eli-grød/powers!
Mangler jeg noget?
Mht. udstyr, så har jeg en forholdsvis klar idé i hovedet om, hvad vi stræber efter:
Nærkampsenheden:
Posebukser i uld
+ Kofte i uld
+ Rustning (hvad folk nu har, som passer ind i tidsalderen)
+ Slagkyse
+ Hjelm
+ Skjold og økse (som sidste gang)
+ Hvid pels på skuldre
= Hårdfør Viking!
Bueskytteenheden:
Posebukser i uld
+ Kofte i uld
+ Grøn strudhætte i uld
+ Økse
+ Bue og pile
= Hurtig viking!
Non-kombattanter:
Vikingetøj
= Ukampdygtig, men praktisk, viking!
Alle farver følger arrangørernes hot/not liste.
Som jeg ser det, så skal vi (Høng-Crewet) have følgende med:
- Vores telt (da vi bliver mange),
- Vores kogeø,
- Alle vores kapper og tæpper
Hver person bør derudover have følgende med:
- Ingame drikkeskind/dunk/flaske/horn,
- Termo- eller ski-undertøj,
- Sovergrej (inkl. underlag)
- Toilettaske
- Ekstra mange sokker
Vi håber Reoposerne har:
- Banner(e)
- Borde og bænke
- Flere telte
- Eli-grød/powers!
Mangler jeg noget?
Hvad er bestemmelser mht fodtøj? Militærstøvler eller skal man have troværdige vikingesko på?
Jeg er umiddelbart enig i din liste Steven.
Jeg synes dog vi skal lade vores telt blive hjemme, da det umiddelbart er i en ret tvivlsom stand(?) og alt efter hvor mange vi bliver, så har de rigeligt med telte(lige nu er vi vist "kun" 13). Det kræver selvfølgelig at reoposerne stadig vil stille telte til rådighed for os.
Udstyrskompendiet:
http://www.r-r.dk/download/kostumeguide_krigslive8.pdf
S. 19 for fodtøj.
TIP! Bemærk, at det ikke er et krav, at fodtøjet er autentisk. Vi accepterer også moderne fodtøj (så
længe det er diskret visuelt - så ingen spraglede kondisko), men skal man ud og lave sig et par lædersko,
kan man ligeså godt lave dem efter denne model!
Jeg synes stadig, vi skal have en dato på plads med reoposerne for et møde hurtigst muligt.
Jeg har forresten en lækker palnatokeøkse i "overskud", hvis nogen har lyst til en større økse end dem foreningen har. 650 kr. for en helt ny og 76 cm lang krigsøkse ;o)
Redigeret d. 14. Dec. 2011 kl. 14:07
Jeg synes dog vi skal lade vores telt blive hjemme, da det umiddelbart er i en ret tvivlsom stand(?) og alt efter hvor mange vi bliver, så har de rigeligt med telte(lige nu er vi vist "kun" 13). Det kræver selvfølgelig at reoposerne stadig vil stille telte til rådighed for os.
Udstyrskompendiet:
http://www.r-r.dk/download/kostumeguide_krigslive8.pdf
S. 19 for fodtøj.
TIP! Bemærk, at det ikke er et krav, at fodtøjet er autentisk. Vi accepterer også moderne fodtøj (så
længe det er diskret visuelt - så ingen spraglede kondisko), men skal man ud og lave sig et par lædersko,
kan man ligeså godt lave dem efter denne model!
Jeg synes stadig, vi skal have en dato på plads med reoposerne for et møde hurtigst muligt.
Jeg har forresten en lækker palnatokeøkse i "overskud", hvis nogen har lyst til en større økse end dem foreningen har. 650 kr. for en helt ny og 76 cm lang krigsøkse ;o)
Hvis vores telt er i dårlig stand burde vi så ikke fixe det?
Jo bestemt. Men som ikke teltkyndig vil jeg gerne undgå at kloge mig på dette.
Vi mangler stadig mindst én viking!
Jeg har ikke flere at spørge.