Høng-Crewet
Et godt Scenarier
hvad sýntes du et godt Scenarier skal være?
et med mange væsner(vis ja vilke)
et med god hanling(vis ja hvad skal det så handle om)
et med konstant krig/kamp
et med lidt krig/kamp
et med næsten ingen krig/kamp
du må meget gerne begrunde dit svar
et med mange væsner(vis ja vilke)
et med god hanling(vis ja hvad skal det så handle om)
et med konstant krig/kamp
et med lidt krig/kamp
et med næsten ingen krig/kamp
du må meget gerne begrunde dit svar
[beerrofl]
du kan gå ind og læse under -guides om hvordan man laver et lørdagsscenarie og
du skal selv lave en scenarie efter hvordan du syntes det skal være, fx. et godt scanire er fx. hvor der er meget kamp. men det kan også være et godt scenarie uden alt for meget kamp. OSV.
du skal selv lave en scenarie efter hvordan du syntes det skal være, fx. et godt scanire er fx. hvor der er meget kamp. men det kan også være et godt scenarie uden alt for meget kamp. OSV.
tak for det gode råd
Men derfor kan det jo godt være, Mikkel gerne vil høre, hvad vi andre synes. Det er jo nok os, der skal laves scenarie til.
Personligt synes jeg ikke, scenariet skal lægge op til så meget kamp (hvis spillerne så gør det alligevel, må der jo være en grund til det). Jeg synes ikke det er så fedt, at folk hele tiden skal komme igen med en ny rolle, og det er heller ikke fedt for rollerne uden våben og os, der ikke er så gode til at slås.
I et godt scenarie er der ingen überseje roller, der bare er sendt ud for at slå på de andre. Magtforholdene skal helst være nogenlunde lige mellem god og ond (hvis det er det, det handler om), eller have mulighed for at blive det i løbet af spillet.
I et godt scenarie har de fleste roller et mål, så de har noget at lave, og nogle relationer, så de har nogle at snakke med. En god rolle er også uddybet lidt mere end fx: Du er soldat. Man kunne spørge sig selv: Er han "god eller ond"? Er han loyal? Ung eller gammel? osv.
I et godt scenarie må der gerne være noget overrakende, noget spillerne måske ikke havde overvejet. Scenariene om kongen, bønderne og orken i skoven er ikke så overraskende mere.
Men hvilken slags scenarie man er til, er jo en smagssag. Det her er bare min mening.
Jeg kan ikke komme på mere lige nu... Men det kan jo være jeg tilføjer noget en anden gang.
Personligt synes jeg ikke, scenariet skal lægge op til så meget kamp (hvis spillerne så gør det alligevel, må der jo være en grund til det). Jeg synes ikke det er så fedt, at folk hele tiden skal komme igen med en ny rolle, og det er heller ikke fedt for rollerne uden våben og os, der ikke er så gode til at slås.
I et godt scenarie er der ingen überseje roller, der bare er sendt ud for at slå på de andre. Magtforholdene skal helst være nogenlunde lige mellem god og ond (hvis det er det, det handler om), eller have mulighed for at blive det i løbet af spillet.
I et godt scenarie har de fleste roller et mål, så de har noget at lave, og nogle relationer, så de har nogle at snakke med. En god rolle er også uddybet lidt mere end fx: Du er soldat. Man kunne spørge sig selv: Er han "god eller ond"? Er han loyal? Ung eller gammel? osv.
I et godt scenarie må der gerne være noget overrakende, noget spillerne måske ikke havde overvejet. Scenariene om kongen, bønderne og orken i skoven er ikke så overraskende mere.
Men hvilken slags scenarie man er til, er jo en smagssag. Det her er bare min mening.
Jeg kan ikke komme på mere lige nu... Men det kan jo være jeg tilføjer noget en anden gang.
kom ænelig med mere