Høng-Crewet
Den første
Ja, jeg ville gerne være den første (for en gangs skyld) til at skrive herinde.
Jeg vil faktisk gerne til at starte med, opmuntrer folk til at skrive ideer og forslag (hvilket nok er det samme) herinde, så det kan komme os til nytte.
Så vidt jeg ved af, er vi fire i den nye regelgruppe: Josefine, Camilla, Scheye (tror jeg nok) og Mig (Allan)
Jeg vil faktisk gerne til at starte med, opmuntrer folk til at skrive ideer og forslag (hvilket nok er det samme) herinde, så det kan komme os til nytte.
Så vidt jeg ved af, er vi fire i den nye regelgruppe: Josefine, Camilla, Scheye (tror jeg nok) og Mig (Allan)
tja... Jeg vil gerne bidrage med nogle ideer i form af at jeg rent faktisk selv har prövet paa at lave et regelsaet. To gange!!!
Det ene skulle vaere mere eller mindre brugbart og det andet er langt fra faerdigt, men jeg skal proeve at huske at sende det til en af jer, eller vil i hellere have at jeg smider det op her?
Det ene skulle vaere mere eller mindre brugbart og det andet er langt fra faerdigt, men jeg skal proeve at huske at sende det til en af jer, eller vil i hellere have at jeg smider det op her?
Regelgruppen består af Josefine, Denner, Allan og undertegnede - og ja kom endelig med forslag! NU!
okay, det var Denner (Jeg kunne ikke lige huske hvem det var)
Okay.. Jeg skrev jo et indlæg om at få det her oprettet, så her kommer mine forslag
Første: Lad INGEN mennesker, eller andre væsener af den størrelse, få mere end 2/2/2 i KP. Dette vil virkelig være med til at øge realismen i scenarierne. Og er folk måske nogensinde blevet mægtige krigere fordi de bedre kan tåle at blive gennemboret af en halv meter stål??! Hvis folk skal spille byens helt, så må de sgu lære at slås!!!
Andet: Hold magien på et MEGET lavt niveau!! Magi kan være meget god til at krydre scenarierne med, men ligesom kryderi i mad, kan det godt blive for meget.. Magi skaber for det meste ubalance i vores små scenarier.
Lad mig lige komme med et eksempel:
Stort set alle scenariets deltagere er samlet på et sted. (det sker jævnligt, vi er jo ikke så mange) Pludselig er der en fyr der råber: "DØDSVIND, ALLE INDEN FOR TI METER AF MIG DØR!!!!" Tak spasser.. Der nakkede du os allesammen, virkelig smart gjort... "I kommer ud igen, gør I ikke??"
Nej det skal du satan æde mig ikke regne med vi gør..
Dette er rent faktisk sket engang! Men kombineret med mine KP-regler ville små magier som ildhånd(skader 2) og ildfinger(skader 1, ignorerer rustning) komme til ære og værdighed igen! På den måde ville en enkelt troldmand heller ikke kunne styrte hele scenariet i grus. Det er direkte åndssvagt at overlade scenariet til én mands nåde!
Jeg håber meget at regelgruppen og jer andre vil kunne se det fornuftige i mine reformforslag, og indføre dem i regelsystemet. Nå men det var lige det jeg kunne huske..
Burn the Witch!!
Low-power rules!!!
ps. Har ikke været på druk i dag, medlidenheds erklæringer modtages gerne..
Første: Lad INGEN mennesker, eller andre væsener af den størrelse, få mere end 2/2/2 i KP. Dette vil virkelig være med til at øge realismen i scenarierne. Og er folk måske nogensinde blevet mægtige krigere fordi de bedre kan tåle at blive gennemboret af en halv meter stål??! Hvis folk skal spille byens helt, så må de sgu lære at slås!!!
Andet: Hold magien på et MEGET lavt niveau!! Magi kan være meget god til at krydre scenarierne med, men ligesom kryderi i mad, kan det godt blive for meget.. Magi skaber for det meste ubalance i vores små scenarier.
Lad mig lige komme med et eksempel:
Stort set alle scenariets deltagere er samlet på et sted. (det sker jævnligt, vi er jo ikke så mange) Pludselig er der en fyr der råber: "DØDSVIND, ALLE INDEN FOR TI METER AF MIG DØR!!!!" Tak spasser.. Der nakkede du os allesammen, virkelig smart gjort... "I kommer ud igen, gør I ikke??"
Nej det skal du satan æde mig ikke regne med vi gør..
Dette er rent faktisk sket engang! Men kombineret med mine KP-regler ville små magier som ildhånd(skader 2) og ildfinger(skader 1, ignorerer rustning) komme til ære og værdighed igen! På den måde ville en enkelt troldmand heller ikke kunne styrte hele scenariet i grus. Det er direkte åndssvagt at overlade scenariet til én mands nåde!
Jeg håber meget at regelgruppen og jer andre vil kunne se det fornuftige i mine reformforslag, og indføre dem i regelsystemet. Nå men det var lige det jeg kunne huske..
Burn the Witch!!
Low-power rules!!!
ps. Har ikke været på druk i dag, medlidenheds erklæringer modtages gerne..
Tak Mads. Gode forslag. Jeg håber regelgruppen har tænkt det samme.
Jeg havde faktisk det samme i tankerne (fedt at vi tænker ens)
Og jeg kan virkelig godt li dit eks. sådan set fra den humoristiske side af sagen, og alvoren.
Angående druk: Køb nogle øl og drik dem
Og jeg kan virkelig godt li dit eks. sådan set fra den humoristiske side af sagen, og alvoren.
Angående druk: Køb nogle øl og drik dem
Josefine og undertegnede har snakket om at alle generelt skulle have samme KP (muligvis forskel på mænd og kvinder, vi er jo trods alt utroligt svage) og at undtagelserne så ville få det at vide sammen med den information man ellers plejer at få om sin rolle (rang, plot, relationer til med/modspillere, whatever) og alle andre så bare kunne kigge i regelsættet, som jeg meget gerne så kom til at ligge oppe på skolen, så folk til hver en tid har mulighed for at tjekke reglerne - og dermed undgå at snyde, også selvom dette ikke var med vilje - uvidenhed er ikke en undskyldning!
Personligt hader jeg magi, og jeg tror efterhånden at spilfolkene har fattet at jeg meget nødig påtager mig roller som præstinde mm - af den simple grund at jeg ofte synes det ødelægger spillet (eksemplet med dødsvind er et udmærket bevis på dette).
Vil også meget gerne minde folk om at de ikke skal hamre igennem da det gør satans ondt - og for det meste resulterer det også i at folk bare gør gengæld.
Nå ja,
Personligt hader jeg magi, og jeg tror efterhånden at spilfolkene har fattet at jeg meget nødig påtager mig roller som præstinde mm - af den simple grund at jeg ofte synes det ødelægger spillet (eksemplet med dødsvind er et udmærket bevis på dette).
Vil også meget gerne minde folk om at de ikke skal hamre igennem da det gør satans ondt - og for det meste resulterer det også i at folk bare gør gengæld.
Nå ja,
DET ER IKKE RART NÅR FOLK LÆGGER SIG OVEN PÅ ÉN UNDER ET SCENARIE BARE FORDI DET SKAL FORESTILLE AT DE ER VED AT ÆDE ÉN - JEG BLIVER MAST!
og det et er faktisk sket mere end en gang...
Selvom jeg fornemmer en smulle fjendtlighed overfor magi, vil det ikke blive udelukket. Løsningen må være at lave nogle regler, så ikke magien kan ødelægge scenariet. Hvis man som arrangør vil give en spiller mægtige evner, skal det det være én man er sikker på ikke vil misbruge dem eller ved et uheld ødelægge det for de andre.
Selvfølgelig skal magi da ikke udelukkes fra regelsættet, tværtimod, men det er utrolig vigtigt at det ikke bliver overdrevet/misbrugt. Løsningen må et eller andet sted også være at alle regler generelt (og dermed også magireglerne) skal være rimelig simple og lette at huske.
Vil også gerne høre folks mening ang. ting som fx guder? Er der evt. stemning for at vi laver et "gude-udvalg" med 5-10 forskellige guder der hver repræsenterer noget forskelligt? Jeg synes nemlig tit at jeg har oplevet at når arrangørerne har prøvet at inddrage guder (med tilhørerne præster) og man har fået gudernes navne og hvad de står for at vide - så sker det ofte at når det kommer til stykket så kan man egentlig ikke lige huske hvad forskellen var på guderne - og hvad de hed! Det kan selvfølgelig godt være det bare er mig der har en ekstrem dårlig hukommelse og ikke hører ordentligt efter når folk taler til mig - men hvis der stod bare nogle få ord om hver enkelt gud så kunne folk slå op i det fremtidige regelsæt og læse nærmere om dem. Dette kunne måske også spare arrangørerne for at skulle finde på nye guder hver gang (ligesom formularer etc.) og for at skulle fortælle om guderne til de andre involverede - som jo måske i virkeligheden slet ikke hører efter...
Vil også gerne høre folks mening ang. ting som fx guder? Er der evt. stemning for at vi laver et "gude-udvalg" med 5-10 forskellige guder der hver repræsenterer noget forskelligt? Jeg synes nemlig tit at jeg har oplevet at når arrangørerne har prøvet at inddrage guder (med tilhørerne præster) og man har fået gudernes navne og hvad de står for at vide - så sker det ofte at når det kommer til stykket så kan man egentlig ikke lige huske hvad forskellen var på guderne - og hvad de hed! Det kan selvfølgelig godt være det bare er mig der har en ekstrem dårlig hukommelse og ikke hører ordentligt efter når folk taler til mig - men hvis der stod bare nogle få ord om hver enkelt gud så kunne folk slå op i det fremtidige regelsæt og læse nærmere om dem. Dette kunne måske også spare arrangørerne for at skulle finde på nye guder hver gang (ligesom formularer etc.) og for at skulle fortælle om guderne til de andre involverede - som jo måske i virkeligheden slet ikke hører efter...
Quote:
Det kan selvfølgelig godt være det bare er mig der har en ekstrem dårlig hukommelse og ikke hører ordentligt efter når folk taler til mig
Jeg tror bestemt det er der problemet ligger, lige så alle andre problemer i denne verden skyldes det forkerte køn...
Eller...
Syntes faktisk det med guderne lyder som en rigtig god ide og er vel egentlig et skridt imod det du virkelig efterlyser...
En fast verden at spille i???
Guderne er dog et rigtig godt sted at starte og kan helt sikkert bruges generelt!!!
Thumbs up her fra
Det kan selvfølgelig godt være det bare er mig der har en ekstrem dårlig hukommelse og ikke hører ordentligt efter når folk taler til mig
Jeg tror bestemt det er der problemet ligger, lige så alle andre problemer i denne verden skyldes det forkerte køn...
Eller...
Syntes faktisk det med guderne lyder som en rigtig god ide og er vel egentlig et skridt imod det du virkelig efterlyser...
En fast verden at spille i???
Guderne er dog et rigtig godt sted at starte og kan helt sikkert bruges generelt!!!
Thumbs up her fra
Det lydder top-dollar folkens. Godt at høre der bliver lagt nogle fornuftige tanker i projektet.
Idéen med guderne er rigtig god Camilla, så hvis i har lyst til at lave sådanne, så gør det hjertens gerne.
Idéen med guderne er rigtig god Camilla, så hvis i har lyst til at lave sådanne, så gør det hjertens gerne.
Jeg tager nogle papirer med imorgen, som jeg har fået af Steffen. Det kommer også ind på noget af det Camilla snakkede om i starten (Forskellen på mænd og kvinder) og der står nogle simple og grundlæggende regler som jeg synes er væsentlige.
Jeg regner også med at sende en mail rundt til de forskellige (regelgruppen), når jeg engang får taget mig sammen til det.
Jeg regner også med at sende en mail rundt til de forskellige (regelgruppen), når jeg engang får taget mig sammen til det.
Rettet d.2006-2-10 14:9:27 af Allan larsen
Jeg ved ikke ligefrem om det jeg mener er en fast verden at spille i, hvis dette skulle kunne lade sig gøre skulle den under alle omstændigheder være meget stor (altså efter min mening). Men ja, synes faktisk også selv at min forslag var ret så kreativt, da det også vil spare arrangørerne for at bruge tid på denne del og i stedet for koncentrere sig om at skabe nogle ordentlige plots til folk og bruge mere tid på at forklare om folks relationer.
Hva´ så folkens?? skrider det fremad med regelsættet?
Nu bliver det jo snart den tid på året hvor det vil være nyttigt
Nu bliver det jo snart den tid på året hvor det vil være nyttigt
Jeg tror du kan få Josefine til at tage et eksemplar med til dig på lørdag, så kan du se hvad det er der er blevet lavet
Vi vil prøve at huske alt det der er blevet lavet indtil nu - på lørdag...
Det ser desværre ud til at jeg ikke kan komme i morgen
Ville ellers gerne have set det...
Ville ellers gerne have set det...
Ihh Mads nu havde vi faktisk kun taget alle papirerne med for DIN skyld! Men vi tager det da bare med igen på lørdag. Ingen grund til at græde mælk over spildte regler...
Han har fået det
nå jamen da kan man da bare se - længe leve ungdommen!
Ja.. dumpede lige ind og hentede det hos Allan da jeg kom hjem i lørdags